ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ Γ. ΧΡΗΣΤΙΔΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΕΡΒΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΚΟΣΟΒΟ ΣΤΙΣ 14/2

0
1246

Την Τετάρτη 14 Φεβρουαρίου 2018 στις 7:00 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων «Αλέξανδρος Χαΐτογλου» του Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα θα πραγματοποιηθεί η παρουσίαση του βιβλίου του κ. Γεωργίου Χρηστίδη, Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με τίτλο «Η Σερβική Πολιτική στο Κόσοβο. Ιούνιος 1999-2016» (εκδ. Πανεπιστημίου Μακεδονίας).

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Για το βιβλίο θα μιλήσουν οι κ.κ. Δημήτρης Μοσχόπουλος, Πρέσβης ε.τ. Πρώην επικεφαλής του Γραφείου Συνδέσμου της Ελλάδας στην Πρίστινα, Κωνσταντίνος Κατσάνος, Δρ. Ιστορίας ΑΠΘ, στέλεχος του Υπουργείου Εξωτερικών, Ιωάννης Αρμακόλας, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και Γεώργιος Χρηστίδης, Επίκουρος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και συγγραφέας. Συντονιστής ο κ. Βασίλειος Γούναρης, Καθηγητής Ιστορίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, B΄ Αντιπρόεδρος του Ιδρύματος Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα.

Η νατοϊκή στρατιωτική επέμβαση του 1999 σηματοδοτεί, παρά τη λεκτική αμφισημία της Απόφασης 1244 του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, την ουσιαστική απώλεια της επαρχίας του «Κοσόβου-Μετόχια» για τη Σερβία. Παρόλα αυτά, το ζήτημα του Κοσόβου παρέμεινε ένα από τα βασικά ζητήματα της σερβικής πολιτικής σκηνής και μετά τον Ιούνιο του 1999, καθώς συνέχισε να αντιμετωπίζεται από τη μεγάλη πλειονότητα του σερβικού πολιτικού κόσμου πρωτίστως ως ζήτημα υπεράσπισης της εδαφικής κυριαρχίας της Σερβίας. Ξεκινώντας με μια σύντομη ανασκόπηση της πολιτικής που άσκησε το Βελιγράδι στο Κόσοβο κατά τη «γιουγκοσλαβική περίοδο» της ιστορίας του (1918-1999), η μελέτη Η σερβική πολιτική στο Κόσοβο. Ιούνιος 1999 – 2016 (Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας 2017), εξετάζει τους διπλωματικούς χειρισμούς των σερβικών κυβερνήσεων, όπως και την πολιτική στήριξης του σερβικού πληθυσμού που παρέμεινε στην επαρχία, την περίοδο διακυβέρνησης του Κοσόβου από τον ΟΗΕ, 1999-2008. Στη συνέχεια αναλύει την πολιτική του Βελιγραδίου από την κήρυξη της ανεξαρτησίας του Κοσόβου, τον Φεβρουάριο του 2008, έως και τα τέλη του 2016, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε ζητήματα όπως η προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης το 2008, και η πορεία των σχέσεων Βελιγραδίου-Πρίστινας στο πλαίσιο της διαδικασίας του λεγόμενου «Διαλόγου των Βρυξελλών», δηλαδή των διαπραγματεύσεων που διεξάγονται από το 2011 υπό την αιγίδα και μεσολάβηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με στόχο την εξομάλυνση των σχέσεων των δύο πλευρών.

Ο Γεώργιος Χρηστίδης είναι Επίκουρος Καθηγητής στο Τμήμα Βαλκανικών Σλαβικών & Ανατολικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας. Έλαβε το πτυχίο του από το Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σπουδών του Παντείου Πανεπιστημίου (1991). Είναι κάτοχος MA in Middle East Politics, University of Exeter, UK (1993) και PhD in Politics, University of Exeter, UK (1998). Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα εστιάζονται στη σύγχρονη πολιτική ιστορία των βαλκανικών κρατών, στην εξωτερική πολιτική – διεθνείς σχέσεις των βαλκανικών κρατών, στα πολιτικά κόμματα κα στις μειονότητες.

Advertisements
Προηγούμενο άρθροΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟΥ ΑΓΩΝΑ
Επόμενο άρθροΒ. ΤΣΙΚΑΡΑΣ: «ΝΑ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ»
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here