ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΥΣΙΟΛΟΓΙΟ

Της Στελίνας Μαργαριτίδου

Πόσο και ποιος κοστολογεί την Τέχνη;

Το ερώτημα, όπως και άλλα πολλά που προκύπτουν και πρόκειται ν’ αλλάξουν ριζικά το χώρο της Τέχνης στην Ελλάδα, προκύπτει από την επικείμενη εφαρμογή του Περιουσιολογίου στην Ελλάδα το 2018.

Μ αυτό το βασικό ερώτημα ξεκινά τη συζήτηση μια ομάδα ειδικών που σύστησε ο δημοπράτης και γκαλερίστας Σταύρος Μυρωνίδης.

Όπως εξήγησε ο οικονομολόγος φοροτεχνικός Δημήτρης Πανοζάχος που θα συμμετέχει στην ημερίδα «Τέχνη και Περιουσιολόγιο» που γίνεται στο πλαίσιο του Money Show, «υπάρχει στη νομοθεσία μια σύγχιση σχετικά με το τι θεωρείται τεκμήριο και τι «πόθεν έσχες». Ωστόσο τα προβλήματα και οι συγχίσεις δεν σταματούν εδώ.

Για παράδειγμα ο αρχαιολογικός νόμος σύμφωνα με τον οποίο θα πρέπει να δηλωθεί όποιο αντικείμενο υπάρχει πριν το 1830, θα πρέπει να αποσαφηνιστεί περισσότερο, ενώ σημαντικό είναι και το τίμημα της ασφάλισης των αντικειμένων τέχνης , το οποίο  σύμφωνα με την επικείμενη νομοθεσία θα αποτελεί κομμάτι της περιουσίας και θα φορολογείται.

«Αν μπούμε ως χώρα στο περιουσιολόγιο πρέπει να επανεξεταστεί η όλη διαδικασία της απόκτησης ενός έργου τέχνης, γεγονός που θα επηρεάσει την αγορά έργων τέχνης , ακόμη και τις δημοπρασίες» εξήγησε ο κ Μυρωνίδης , συμπληρώνοντας ότι «στα χρόνια της οικονομικής κρίσης το θετικό είναι ότι παρουσιάστηκαν νέοι συλλέκτες και πολλοί καλλιτέχνες που έχουν έδρα την Ελλάδα , αλλά λειτουργούν στο παγκόσμιο στερέωμα. Αυτοί οι συλλέκτες έργων τέχνης , είναι οι άνθρωποι  που στηρίζουν τους νέους καλλιτέχνες και λειτουργούν ως χορηγοί».

Ένα think tank για την Τέχνη

Η συζήτηση για την Τέχνη και το Περιουσιολόγιο θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Μαϊου στο ξενοδοχείο Hyatt στο πλαίσιο του Money Show 2017 (18.00-20.30)

Την εκδήλωση θα χαιρετίσει ο αναπληρωτής Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος.

Ομιλητές θα είναι:

  • Ο Σταύρος Μυρωνίδης Ower & CEO, Myro Antiques House Group
  • Δρ Στέλλα Συλαίου Αρχαιολόγος Μουσειολόγος «Το έργο τέχνης ως περιουσιακό στοιχείο και η απογραφή του: Σκέψεις και προβληματισμοί»
  • Δημήτρης Πανοζάχος MSc Οικονομολόγος-Φοροτεχνικός Σύμβουλος Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Ορθολογισμός ΑΕ «Είναι δυνατή η συμπόρευση του «Περιουσιολογίου» και η υποστήριξη της «Τέχνης»;
  • Θούλη Μισιρλόγλου, Διευθύντρια του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης «ΠεριΠεριουσιολογίου: περιουσίες, αξίες και ο κόσμος της τέχνης»
  • Στέργιος Κουκούδης , δικηγόρος Kazantzidis-Koukoudis &Associates Law Firm «Περιουσιολόγιο και έργα τέχνης»
  • Δρ Σοφία Ακριβοπούλου Αρχαιολόγος ΥΠΠΟΑ , Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης Ζητήματα Αρχαιολογικής Νομοθεσίας σχετικά με κειμήλια ιδιωτών χρονολογούμενα μετά το 1453
  • Στέλιος Γκαρίπης Δικηγόρος Πραγματογνώμων Έργων Τέχνης «Τέχνη Περιουσιολόγιο και Διευκρίνιση Αξίας»

Όπως εξηγεί ο κ Μυρωνίδης «το forum συζήτησης μόλις ξεκίνησε και τα πρώτα συμπεράσματα θα εξαχθούν σε έξι μήνες»

Advertisements
Προηγούμενο άρθρο«ΕΓΩ ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ»: ΕΚΘΕΣΗ ΤΟΥ 1ου ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ Α.Π.Θ.
Επόμενο άρθροΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ!
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Τώρα, όλη η ψυχή για το thinkfree. Ούτως η άλλως, η μεγαλύτερη ατομική αντίσταση του ανθρώπου υπήρξε ανέκαθεν η ελεύθερη σκέψη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here