Άσκηση στην παιδική ηλικία

0
983

kidsathletics

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος / [email protected]

Σημαντική αλλά ξεχασμένη, κάπου εκεί ανάμεσα στο διάβασμα και στα φροντιστήρια, στα βιντεοπαιχνίδια, στα κινητά τηλέφωνα και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ο λόγος για την άσκηση, της οποίας η ανάγκη είναι επιτακτική, αλλά η έλλειψη χρόνου και διάθεσης σε συνδυασμό με τον σύγχρονο τρόπο ζωής δεν την αφήνει να γίνει μέρος της καθημερινότητας των παιδιών.

Η μειωμένη φυσική δραστηριότητα συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση της παχυσαρκίας. Σχεδόν το 80% των παιδιών, δεν ασκείτε σε καθημερινή βάση. Δεν θα μπορούσε όμως, να γίνει και διαφορετικά όταν οι γονείς δεν φροντίζουν να δίνουν τέτοια ερεθίσματα. Μελέτη έδειξε ότι, όταν οι γονείς συμμετέχουν σε δραστηριότητες μαζί με τα παιδιά τους, τα βοηθάνε σημαντικά να αποκτήσουν ένα πιο δραστήριο τρόπο ζωής.

Τα οφέλη της άσκησης

Φυσικά και έχει μόνο πλεονεκτήματα. Κανένα μειονέκτημα. Τα οφέλη της, σωματικά και ψυχολογικά, φαίνονται παρακάτω :

  • Αύξηση ενεργειακής δαπάνης του οργανισμού
  • Μείωση άγχους, μελαγχολίας και κατάθλιψης
  • Διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα και πρόληψη μελλοντικής αύξησής του
  • Ανάπτυξη και συντήρηση υγιών οστών, μυών και αρθρώσεων
  • Καλύτερη απόδοση στο σχολείο
  • Βελτίωση φυσικής κατάστασης, αύξηση αντοχής και δύναμης
  • Ανάπτυξη υγιούς καρδιαγγειακού συστήματος
  • Καλύτερη στάση σώματος, προαγωγή ελαστικότητας, συντονισμού και ελέγχου των κινήσεων
  • Κοινωνικοποίηση
  • Μείωση της εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων όπως η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτη
  • Υιοθέτηση υγιεινότερων διατροφικών συνηθειών
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων, βελτίωση αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης
  • Βελτίωση του μεταβολισμού και της φυσικής κατάστασης

Τι μπορούν να κάνουν οι γονείς;

Αρχικά, θα ήταν χρήσιμο να περιορίσετε συνήθειες όπως η παρακολούθηση τηλεόρασης και η ενασχόληση με τον υπολογιστή. Μελέτη υποστηρίζει ότι τα παιδιά που βλέπουν τηλεόραση πάνω από δύο ώρες καθημερινά έχουν 30% μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν παχύσαρκα, ενώ για κάθε μία, επιπλέον ώρα παρακολούθησης η πιθανότητα αυτή αυξάνεται κατά 12%. Αφήστε την καθιστική ζωή στην άκρη και ωθήστε το παιδί σας σε εξωσχολικές δραστηριότητες που το ίδιο προτιμά π.χ. βόλεϊ, μπάσκετ, χορός. Το ποδήλατο, οι βόλτες, τα παιδικά παιχνίδια(κρυφτό, κυνηγητό) αποτελούν εξαιρετικές ευκαιρίες για δράση. Θυμηθείτε ότι τα παιδιά είναι πολύ εύκολο να σας μιμηθούν, επομένως βοηθείστε τα, να σας αντιγράψουν.

Συχνότητα και είδος άσκησης – δραστηριότητας

Θα ήταν χρήσιμο τα παιδιά να ασκούνται καθημερινά. Απλές δραστηριότητες όπως το περπάτημα μέχρι το σχολείο και το τρέξιμο είναι εύκολο να πάρουν θέση μέσα στη μέρα τους. Τα ομαδικά αθλήματα και οι αερόβιες ασκήσεις όπως το ποδόσφαιρο και το ποδήλατο μπορούν να γίνονται τρεις έως πέντε φορές την εβδομάδα. Δύο έως τρεις φορές την εβδομάδα καλό θα ήταν να πραγματοποιούνται δραστηριότητες ευλυγισίας και δύναμης όπως το μπαλέτο και το καράτε. Η καθιστική ζωή πρέπει να αποφεύγεται!

Η καλύτερη δραστηριότητα είναι αυτή που αρέσει περισσότερο στο παιδί. Αυτή που το διασκεδάζει, το κάνει να γελάει και να περνάει όμορφα. Επιλέξτε τον τύπο της άσκησης σύμφωνα με το φύλο, την ηλικία, τη φυσική κατάσταση και τη συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού σας. Μεγαλώστε υγιή παιδιά στηριζόμενοι στην σωστή και ισορροπημένη διατροφή και στη συστηματική δραστηριότητα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.