Αναζητώντας τον Αττίκ!

0
638

 «Έκλαψα για να γράψω

Έγραψα για να τραγουδήσω

Τραγούδησα για να ζήσω»

Αττίκ, 5-3-1939

 

Η παράσταση φαινόμενο που αγάπησαν κοινό και κριτικοί στο Θέατρο Badminton, κερδίζοντας επάξια τον τίτλο  «Παράσταση της χρονιάς», έρχεται στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης από τις 20 έως τις 29 Απριλίου. 

  

Το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης φιλοξενεί µια µεγάλη µουσικοθεατρική παραγωγή, φόρο τιµής στον ΑΤΤΙΚ, μια γοητευτική καλλιτεχνική προσωπικότητα, γεννήτορα όλων των σύγχρονων Ελλήνων τροβαδούρων.

Στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης ένας 26µελής θίασος από εκλεκτούς ηθοποιούς, τραγουδιστές, µουσικούς και χορευτές «αναζητούν τον ΑΤΤΙΚ», το ύφος και το ήθος µιας ολόκληρης εποχής, µέσα από µνήµες και αισθήσεις, κείµενα και τραγούδια που σφράγισαν την ευαισθησία µας.

Μια αναδρομή χωρίς διάθεση «ρετρό», αλλά με πολύ χιούμορ, σαρκασμό, τρυφερότητα και συγκίνηση. Στο επίκεντρο μια χορταστική επιλογή από τα πιο αγαπημένα τραγούδια του Αττίκ και άλλων κορυφαίων συνθετών της εποχής.

 

Η παράσταση παρακολουθεί το «έπος ζωής» του Κλέωνα Τριανταφύλλου-Αττίκ (1885-1944) και της γενιάς του. Ξεκινά από την  Αλεξάνδρεια και την Αθήνα του 1900, με τους περίπατους στο Ζάππειο, τις καντάδες και τις μουσικές βραδιές στο αρχοντικό της οικογένειας Τριανταφύλλου. Περνάει στο Παρίσι της Μπελ-επόκ, με την περίφημη Μιστενγκέ να μεσουρανεί στα Follies Bergères και τον νεαρό Κλέωνα στο Ωδείο, τα μουσικά θέατρα και τα καμπαρέ να αρχίζει την καριέρα του ως «Αττίκ» – τραγουδοποιός. Τον ακολουθούμε στις γεμάτες περιπέτειες περιοδείες του σ’ όλο τον κόσμο, από την Αμερική μέχρι και τη Ρωσία της επανάστασης των Μπολσεβίκων!

 

Για να καταλήξουμε στην Αθήνα της εποχής του Μεσοπολέμου, με τα «βαριετέ» και την περίφημη «Μάντρα»! Η «Μάντρα» υπήρξε ο ναός της τέχνης του Αττίκ και λειτούργησε για μιαν ολόκληρη δεκαετία (1930-1940), συνδυάζοντας με μοναδικό τρόπο στοιχεία από την παρισινή μπουάτ, την αθηναϊκή επιθεώρηση, το βαριετέ, την ταβέρνα και τη μουσικο-φιλολογική στοά! Υπήρξε φυτώριο πολλών σπουδαίων καλλιτεχνών, καθώς και ορισμένων από τους σημαντικότερους στιχουργούς και κονφερανσιέ.

 

 

Mουσική έρευνα – κείµενα:  Λάµπρος Λιάβας

Σκηνοθεσία – χορογραφία: Σοφία Σπυράτου

Στιχουργικά ιντερµέδια: Γιάννης Ξανθούλης

Ενορχήστρωση – µουσική διεύθυνση: Θόδωρος Κοτεπάνος

Σκηνικά – κοστούµια: Λίλη Πεζανού

Σχεδιασμός Φωτισµού: Γιώργος Τέλλος

Σχεδιασμός Ήχου: Simon Honywill

Παραγωγή: Μιχάλης Αδάµ

 

Πρωταγωνιστούν (µε αλφαβητική σειρά):

Σία Κοσκινά, Νίνα Λοτσάρη, Ευαγγελία Μουµούρη, Αλέξανδρος Μπουρδούµης, Άγγελος Παπαδηµητρίου, Άκης Σακελλαρίου

Ιδιαίτερα τιµητική η παρουσία της Ζωζώς Σαπουντζάκη

Μαζί τους οι Χαράλαμπος Αλεξανδρόπουλος, Νικορέστης Χανιωτάκης,

10µελές µπαλέτο και 7µελής ορχήστρα.

 

 

Πληροφορίες-Κρατήσεις:

www.tch.gr, 2310 895 938-9 
Τιμές Εισιτηρίων:

Α ΖΩΝΗ 35 €

Β ΖΩΝΗ 30€

Γ ΖΩΝΗ 25 €

PARTIAL VIEW 18€

ΔΙΑΚΕΚΡΙΜΕΝΑ  (ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ) 45€

 

Μέρες & Ώρες Παραστάσεων:

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

KYΡIAKH 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΔΕΥΤΕΡΑ 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ  – ΑΡΓΙΑ

ΤΡΙΤΗ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΤΕΤΑΡΤΗ 25 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΠΕΜΠΤΗ 26 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΣΑΒΒΑΤΟ 28 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 8:00

 

 

 

ΚΡΙΤΙΚΕΣ

«Όταν ένα θέαμα καταφέρνει να κόβει πάνω από 2.000 εισιτήρια κάθε βράδυ στην Αθήνα της κρίσης, τότε αποτελεί σίγουρα μια ειδική περίπτωση… Ο Αττίκ αρέσει γιατί μας ταξιδεύει σε μια εποχή αξιοπρέπειας..»

Μαργαρίτα Πουρνάρα, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

«Ρυθμός που «τρέχει» και δεν σε αφήνει ούτε στιγμή να πλήξεις, μουσικές που εναλλάσσουν διαθέσεις με την αίσθηση της πραγματικής ζωής σε μια παράσταση η οποία αναδεικνύει με φυσικότητα κι εκπληκτική άνεση την αξία ενός γνωστού άγνωστου καλλιτέχνη του Μεσοπολέμου.»

Γ.Χαρωνίτης, ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ

 

«Έτυχε να δω κατά ριπάς-δύο αλλεπάλληλα βράδια- τον μεν Αττίκ στο Μπάντμιντον, το δε Μαχαγκόνι των Μπρέχτ-Βάιλ απο τους φημισμένους Φούρα Ντέλς Μπάους  στο Μέγαρο. Ξεκάθαρα 1-0.. «Εύγε σε όλους τους –πολλούς και άξιους- συντελεστές για το άρτιο-και μουσικώς- θέαμα.»

Βασίλης Αγγελικόπουλος, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

«Νοσταλγία και χιούμορ ξαναθυμίζουν τον Αττίκ! …το θέαμα διαθέτει αρκετό χιούμορ, γεγονός που ισορροπεί ευχάριστα το νοσταλγικό στοιχείο, προσθέτοντας μια αίσθηση ελαφράδας… Κέφι, νοσταλγία και καλές ερμηνείες θυμίζουν στους παλαιότερους και γνωρίζουν στους νεότερους τον Αττίκ.»

Νίκος Α. Δοντας, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

 

«Οι θεατές της παράστασης απολαμβάνουν ένα υψηλής ποιότητας θέαμα, Ευρωπαϊκών προδιαγραφών.. “Το σανίδι είναι ιερό”, ακούγεται να λέει ο Αττίκ σε κάποιο σημείο του έργου.. Φρονώ ότι οι συντελεστές της παράστασης ενστερνίσθηκαν πλήρως το νόημα της φράσης..»

Χρήστος Ζαμπούνης, ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

 

«…Το θέαμα παρουσιάζεται πολύ καλά “ρονταρισμένο” ακόμα και από την πρεμιέρα. Επιπλέον δεν χρειάζεται να είναι κανείς κριτικός θεάτρου για να καταλάβει ότι υπάρχει “χημεία” μεταξύ σκηνής και θεατών..»

Κατερίνα Λυμπεροπούλου, ΒΗΜΑ

 

Προηγούμενο άρθροΤο μοναδικό πραγματικό δίλημμα
Επόμενο άρθροΠρωτοσέλιδα 2009: Αυτά όλα θα τα έκανε ο Γιωργάκης και οι δικοί του…
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.