ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΗΣ ΚΑΤΑ ΒΟΥΡΟΥ ΚΑΙ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ

0
1214

ntngΔε μάσησε τα λόγια του ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Αναστασάκης στη συνέντευξη τύπου που δόθηκε σήμερα στο Βασιλικό Θέατρο. Δε δίστασε να μιλήσει με αριθμούς και να ασκήσει μία πολύ συγκεκριμένη κριτική σχετικά με το ύψος των αμοιβών που δόθηκαν τα τελευταία χρόνια σε συντελεστές παραστάσεων της κρατικής σκηνή της Θεσσαλονίκης. Από την πλευρά του ο νέος πρόεδρος του ΔΣ Αρης Στυλιανού ανακοίνωσε ότι θα διατάξει λογιστικό και διαχειριστικό έλεγχο για τα τελευταία χρόνια. «Δε θέλω να κατηγορήσω κανέναν χωρίς στοιχεία» επιφυλάχθηκε προς το παρόν ο ίδιος.

Αμοιβές και χρέη

Αναρωτήθηκε, για παράδειγμα ο κ. Αναστασάκης, για την επιλογή της προηγούμενης καλλιτεχνικής διεύθυνσης να ανεβάσει το Alexander the Great, μία παραγωγή ύψους πάνω από 400.000 ευρώ, μέσα σε μία τόσο δύσκολη οικονομική συγκυρία, που το ΚΘΒΕ δυσκολευόταν να ανταποκριθεί ακόμη και στα λειτουργικά του έξοδα, ενώ είχε απλήρωτους τους εργαζόμενους του. Σε ερώτηση δημοσιογράφου για το αν θεωρεί ο ίδιος ότι η ευθύνη είναι κυρίως του απερχόμενου καλλιτεχνικού διευθυντή, Γιάννη Βούρου, δεν δίστασε να σχολιάσει τις αμοιβές του προκατόχου του για σκηνοθεσίες και τις δραματουργικές επεξεργασίες που έκανε για παραστάσεις στο ΚΘΒΕ. «Το ρεκόρ των αμοιβών, την πρώτη δεύτερη και τρίτη θέση στις αμοιβές συντελεστών την προηγούμενη περίοδο (ενν. κατά τη διάρκεια τη θητείας του Γ. Βούρου) στο ΚΘΒΕ την κατέχει ο Γιάννης Βούρος» υπογράμμισε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας, μάλιστα, «Δεσμεύομαι ότι αν αναλάβω την σκηνοθεσία κάποιας παραγωγής κατά τη διάρκεια της θητείας μου στο θέατρο να μην πληρωθώ καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο συνάδελφο».

Σε επισήμανση δημοσιογράφων για το γεγονό ότι αναφέρεται στο πρόσωπο του κ. Βούρου, χωρίς να είναι ο ίδιος παρών,απάντησε αφενός ότι όλα τα ποσά είναι ανηρτημένα στη «Διαύγεια» αφετέρου ότι ο ίδιος δεν έχει κάτι να χωρίσει με τον Γιάννη Βούρο, ο οποίος και του είχε προτείνει πέρσι να σκηνοθετήσει την «Τρελοβγενιώ», συνεργασία για την οποία ο Γ. Αναστασάκης τον ευχαριστεί θερμά. Αξίζει να ξεκαθαριστεί ότι οι μηνιαία αμοιβή του εκάστοτε καλλιτεχνικού διευθυντή του θεάτρου είναι ανεξάρτητη από τις συνεργασίες του σε παραγωγές και ανέρχεται στα 2100 ευρώ καθαρά, σύμφωνα με τον κ. Αναστασάκη.

Ομως, το όνομα του κ. Βούρου δεν ήταν το μόνο που προέκυψε τη ροή της συνέντευξη τύπου, καθώς έγινε λόγος και για τον Νικήτα Τσακίρογλου, «κατά τη διάρκεια της θητείας του οποίου δημιουργήθηκε το μεγαλύτερο κομμάτι του χρέους στο ΙΚΑ, ένα από τα επιμέρους μεγαλύτερα οικονομικά «αγκάθια» που έχει να αντιμετωπίσει το ΚΘΒΕ σήμερα» πρόσθεσε ο σημερινός καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου.

Προκειμένου να βγει πό αυτήν την οικονομική δυσπραγία το θέατρο, ο Γιάννη Αναστασάκης θεωρεί αναγκαία την αναπροσαρμογή των αμοιβών των συντελεστών των παραγωγών. Για τις παραγωγές της νέας σεζόν, έχει ήδη έρθει σε συμφωνία με τους εκάστοτε καλλιτέχνες με επιτυχία, τόνισε ο ίδιος.

«Γενναιόδωρη» τιμολογική πολιτική

Εκπληξη για πολλούς ήταν η …πτώση των τιμών των εισιτηρίων του ΚΘΒΕ. Ελεύθερη είσοδος (με κράτηση καθώς θα είναι συγκεκριμένο ο αριθμό των θέσεων) για τους άνεργους ακόμη και το τριήμερο Παρασκευή – Κυριακή, γενική είσοδο στα 5 ευρώ για τις λαϊκές παραστάσεις τις Τετάρτες και Πέμπτες και 5 ευρώ γενική είσοδος για τους πολύτεκνους είναι κάποιες πό τις πιο γενναίες «παροχές» της νέας τιμολογιακής πολιτικής. Από αυτήν αναμένει αύξηση των εισιτηρίων, η οποία, όμως, πρέπει να είναι πραγματικά αξιόλογη, για να δώσει έσοδα.

Ρεπερτόριο

Εδώ, όμως, τελειώνουν και οι εκπλήξεις καθώς η παρουσίαση του ρεπερτορίου δεν έδωσε και πολλά μη αναμενόμενα. Ετσι, το φθινόπωρο μπαίνει με την Νεναική Σκηνή να ανεβάζει το «Ρωμαίο και Ιουλιέτα on the road» στη Μονή Λαζαριστών (4 Οκτωβρίου), την επανάληψη τη κωμωδίας του Δ. Ραγκαβή, «Του Κουτρούλη ο γάμος» για όσους δεν το είδαν το καλοκαίρι, επίσης στη Μονή Λαζριστών (9 Οκτωβρίου), τον κακότυχο πέρσι «Γλάρο» του Τσέχοφ, σε σκηνοθεσία Γ. Βούρου, που ανέβηκε μόλις για την πρεμιέρα του την περασμένη σεζόν (28 Οκτωβρίου την ΕΜΣ) και τον «Μυστικό Κήπο» της Φράνσις Χόντγκσον Μπαρνέτ, που ανεβαίνει πρώτη φορά από το ΚΘΒΕ στις 11 Οκτωβρίου, σε σκηνοθεσία Μαριάννας Τόλη.

Εξαιρετιικά σύντομη και σεμνή η τοποθέτηση τη αναπληρώτρια διευθύντριας Μαρίας Τσιμά. «Ανήκω στο δυναμικό του θεάτρου και γνωρίζω πολύ καλά κι από μέσα τα προβλήματά του. Καθήκον μου να επιδιώξω από την νέα θέση μου τη συνεργασία, το »μαζί» γιατί ο καθένας του ξεχωριστά δε είναι τίποτα» υπογράμμισε.

Ούτε σταρ ούτε κομματάρχες

Χαμηλών τόνων αλλά καίριος υπήρξε ο νέος πρόεδρος ΔΣ του ΚΘΒΕ, ο πανεπιστημιακός καθηγητής Αρης Στυλιανού στην τοποθέτηση του. «Το νέο ΔΣ αποτελείται από ανθρώπους πολύ αξιόλογους, πανεπιστημιακοί οι περισσότεροι, που αναλάβαμε σε μια πολύ δύσκολη συγκυρία. Δεν είμαστε ούτε πολιτικοί, ούτε κομματάρχες, ούτε σταρ. Παρά πολίτες αυτής τη πόλης που αγαπούμε το θέατρο. Πολλοί λένε ότι πρόκειται για »ηλεκτρική καρέκλα». Δεν έχουν και τόσο άδικο. Θα το παλέψουμε, όμως, με όλες μας τι δυνάμεις και τη βοήθεια των εργαζομένων του θεάτρου. Το μεγάλο αγκάθι βέβαια είναι το οικονομικό».

Στόχος η εξωστρέφεια και η αύξηση των χορηγιών – στόχοι και οι δύο και της προηγούμενης διοίκησης – και η προσπάθεια να αυξηθούν τα έσοδα, καθώς το κόστος του ΙΚΑ και των λειτουργικών εξόδων δεν μπορεί να συμπιεστεί περαιτέρω. «Ο,τι μπορεί να περικοπεί θα περικοπεί» ….υποσχέθηκε ο νέος πρόεδρος του ΔΣ. Η θητεία αυτού του ΔΣ λήγει το ερχόμενο Ιούνιο.

Σ.Χ.

Προηγούμενο άρθρο«Σ’ αγαπώ. Ελογοκρίθη!»
Επόμενο άρθροFUTUREΒΑΛ: ΤΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑ ΑΝΟΙΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.