ΑΠΟΡΙΕΣ / Λ. Μυλωνάκη: «Πιστεύω στη δύναμη των δημιουργικών και χαρούμενων ανθρώπων»

0
817
Φέτα καλοκαιριού (της Λίνας Μυλωνάκη)
Φέτα καλοκαιριού (της Λίνας Μυλωνάκη)

Η Λίνα Μυλωνάκη είναι δημοσιογράφος & ιστορικός κινηματογράφου, Δρ. Κινηματογραφικών Σπουδών ΑΠΘ, κυκλοφόρησε το τελευταίο βιβλίο που υπογράφει η ίδια και ο δημοσιογράφος Γ. Γκροσδάνης με τίτλο «Σινέ Θεσσαλονίκη» και απαντά στις «απορίες» του FreeThinker (επιμέλεια: Γ.Θ. Κεσσόπουλος) / Σπούδασα στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, όπου εκπόνησα διδακτορικό, με ειδίκευση στις κινηματογραφικές σπουδές. Στην πρωινή μου ζωή είμαι δημοσιογράφος στο Γραφείο Τύπου της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Παράλληλα, είμαι ιστορικός κινηματογράφου, με δημοσιεύσεις για τον κινηματογράφο, διδασκαλία στο Τμήμα Κινηματογράφου του ΑΠΘ, σε σχετικά σεμινάρια και σε εκπαιδευτικά προγράμματα. Έχω γράψει δύο βιβλία για τον ελληνικό κινηματογράφο: «Δουλειές με φούντες! – Η ιστορία της επιχειρηματικότητας μέσα από τον ελληνικό κινηματογράφο» (ΠΕΕΒΕ, 2008) και «Από τις αυλές στα σαλόνια: Εικόνες του αστικού χώρου στον ελληνικό δημοφιλή κινηματογράφο» (University Studio Press, 2012). Πρόσφατα κυκλοφόρησε το Σινέ Θεσσαλονίκη: Ιστορίες από την πόλη και τον κινηματογράφο (University Studio Press), που συνεπιμελήθηκα με το Γιάννη Γκροσδάνη.

 

  1. Κάθε πρωί συνηθίζω να… σκέφτομαι πώς θα προλάβω να χωρέσω όλα αυτά που θέλω να κάνω μέσα στη μέρα –μερικές φορές, αυτά κι ακόμη περισσότερα!
  2. Δεν θα ήθελα να είμαι… αχάριστη και αγενής.
  3. Δεν (το) αλλάζω με τίποτε… ένα καλομαγειρεμένο σπιτικό φαγητό. Η μαγειρική είναι τέχνη της καθημερινότητας, απελευθερώνει την έμπνευση και τη φαντασία.
  4. Άκουσα… ωραίες μουσικές στον Jazz Radio, στον Εν Λευκώ, στον Pepper, στα Όμορφα ταξίδια της Πίας Μπακογιώργου (9.58), στην «Άσωτη Ελένη» Σκάρπου (στον 1055 Rock). Ξεχώρισα το νέο άλμπουμ της Μαριέττας Φαφούτη (Homemade Joy) και, φυσικά, το “The Garden Novels” των δικών μας, Θεσσαλονικιών Your Hand in Mine (εκλεκτικές συγγένειες…)
  5. Διάβασα… πολλά βιβλία για κινηματογράφο (ελληνικό και ξένο), αρκετά επιστημονικά, λιγότερα λογοτεχνικά απ’ ότι θα ήθελα και, φυσικά, παιδικά παραμύθια. Ξεχώρισα την ιστορική μελέτη του Μενέλαου Χαραλαμπίδη «Η εμπειρία της Κατοχής και της Αντίστασης στην Αθήνα» (εκδόσεις Αλεξάνδρεια) για την υποδειγματική τεκμηρίωση, την καθαρότητα του λόγου και την έντιμη ματιά του ερευνητή απέναντι στα γεγονότα.
  6. Είδα… λιγότερα απ’ όσα ήθελα. Ξεχώρισα το “Italia, love it or leave it” των Gustav Hofer και Luca Ragazzi στο 14ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.  Η πιο αισιόδοξη ματιά στην Ευρώπη της κρίσης, με κοφτερό χιούμορ και ένα απλό όσο και πανέξυπνο σενάριο.
  7. Προσωπικότητα που θαυμάζω… τους αφανείς ήρωες της καθημερινότητας.
  8. Αγαπημένη μου γωνιά… ο καναπές του σπιτιού μου, απ’ όπου μπορώ να απολαύσω ό,τι δεν πρόλαβα να δω στις αίθουσες.
  9. Αξέχαστο ταξίδι… κινηματογραφικά, στη Νέα Υόρκη του Γούντυ Άλλεν, στη Ρώμη του ντε Σίκα και του Ροσελίνι, στην Αθήνα του Κακογιάννη και του Τζαβέλλα, στο Λονδίνο του Μάικ Λι.  Στην πραγματικότητα, κάθε ταξίδι στα Χανιά και στην Τοσκάνη. Αξεπέραστοι προορισμοί αμφότεροι!
  10. Απόδραση είναι… η ανατροπή της ρουτίνας.
  11. Πιστεύω εις…  στη δύναμη των δημιουργικών  και χαρούμενων ανθρώπων να κάνουν τα πράγματα καλύτερα. Φτάνει πια τόση μιζέρια. Όχι άλλο κάρβουνο! (για να χρησιμοποιήσω και μια «κλασική» κινηματογραφική ατάκα)
  12. Φιλία εστί… πολύτιμη σχέση αλληλοσεβασμού, κατανόησης και εμπιστοσύνης.
  13. Ευτυχία είναι… οι μικρές καθημερινές στιγμές με τους αγαπημένους σου ανθρώπους.
  14. Επιτυχία σημαίνει… να κάνεις πράξη τα όνειρά σου.
  15. Ελληνικότητα σημαίνει… να σκέφτεσαι ελληνικά, να μιλάς παγκόσμια.
  16. Θεσσαλονίκη μου είναι…  το «Σινέ Θεσσαλονίκη», η πόλη στο λιμάνι, η πόλη του κινηματογράφου.
  17.  Θέλω να αλλάξω… τρόπους αντίστασης στη βλακεία που μας περιβάλλει.
  18. Πολιτική… η τέχνη του ανέφικτου και όχι η τέχνη της ανοησίας, όπως έχει καταντήσει στα καθ’ ημάς.
  19. Αντίδοτο στην κρίση… η αισιοδοξία και η επιμονή στους στόχους.
  20. Η παρήγορη σκέψη; Ότι είμαστε υγιείς.
  21. Η θετική σκέψη; Ότι τα καλύτερα μπορεί να είναι μπροστά μας (και όχι πίσω μας).
  22. Κάνω like… Σε κάθε τι χαρούμενο. Το χαμόγελο αξίζει και δεν κοστίζει.

 

Θέλω να σας πω κάτι ακόμη… / Είναι δύσκολο να περιγράψει κανείς την ξεχωριστή σχέση μιας πόλης με τις εικόνες της. Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για τη Θεσσαλονίκη, μια πόλη αθεράπευτα κινηματογραφική και γοητευτικά κινηματογραφημένη, που αγάπησε από πολύ νωρίς τον φακό και παραδόθηκε στη σαγήνη του. Το «Σινέ Θεσσαλονίκη» αφηγείται, για πρώτη φορά σε μια έκδοση, ιστορίες από τη Θεσσαλονίκη των σινεφίλ, των θερινών σινεμά, των κινηματογραφικών περιοδικών, του Φεστιβάλ Κινηματογράφου… Δεκαέξι άνθρωποι του κινηματογράφου καταγράφουν τις δικές τους «ιστορίες από την πόλη και τον κινηματογράφο». Το Σινέ Θεσσαλονίκη παρουσιάζει σημαντικές στιγμές μιας διαχρονικής κινηματογραφικής διαδρομής μνήμης και ιστορίας της πόλης, μπροστά και πίσω από τη μεγάλη οθόνη.

 

Προηγούμενο άρθροΛότυ Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου: «Αν η λογοτεχνία ήταν εμβόλιο…»
Επόμενο άρθρο«Μια Πόλη που Ξεχνάει το Όνομά της»: έκθεση φωτογραφίας του Αλ. Αβραμίδη
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.