Α’ ΠΡΟΒΛΗΤΑ / «Η πρώτη φορά που συνάντησα τον Τεό…»=συγκίνηση

0
562
  • Ήταν μια σπουδαία εκδήλωση αυτή για το Θόδωρο Αγγελόπουλο, η πρώτη μετά το χαμό του, πολύ ανθρώπινη, όλοι θέλησαν να θυμηθούν την πρώτη φορά που τον συνάντησαν…
  • «Τον γνώρισα με την πρώτη προβολή του Θιάσου στο Βερολίνο, αν δεν κάνω λάθος. Η προβολή ήταν βραδινή, ξεκίνησε κατά τις εννιά – δέκα το βράδυ κι όταν βγήκαμε από την αίθουσα μετά από συζήτηση, με το ενθουσιασμένο κοινό και με εμάς τους Έλληνες σε κατάσταση παροξυσμού, είχε ανατείλει ο ήλιος πλέον. Ήταν μια ηλιόλουστη μέρα στο Βερολίνο» είπε ο διευθυντής του Φεστιβάλ Δ. Εϊπίδης ανοίγοντας το αφιέρωμα στο Θόδωρο Αγγελόπουλο.
  • «Γιορτάζουμε τον Αγγελόπουλο και θα τον γιορτάζουμε για πάντα» είπε ο διευθυντής και ο κόσμος χάρισε ένα χειροκρότημα για τον Τεό, τον κορυφαίο Έλληνα σκηνοθέτη που έφυγε από τη ζωή ξαφνικά τον περσινό χειμώνα μετά από ένα ανόητο τροχαίο δυστύχημα.
  • Η δημοσιογράφος Μαρία Κατσουνάκη που συντόνιζε την κουβέντα δήλωσε συγκινημένη και θυμήθηκε κι εκείνη την πρώτη γνωριμία με τον Τεό. «Τον συνάντησα για πρώτη φορά στα γυρίσματα του Μελισσοκόμου για μια συνέντευξη. Είχε ως μότο τους στίχους του Σεφέρη: ‘‘Να μιλήσει απλά, να μου δοθεί ετούτη η χάρη’’. Είχε ως τίτλο τη διευκρίνιση που είχε κάνει ο ίδιος ο Θόδωρος Αγγελόπουλος ότι όταν λέμε απλά δεν εννοούμε απλοϊκά, αλλά λιτότητα και οικονομία στα εκφραστικά γλωσσικά μέσα.
  • Το λόγο πήρε η ηθοποιός Εύα Κοταμανίδου, η οποία πρωτογνωρίστηκε με το σκηνοθέτη στο Θίασο: «Η πρώτη γνωριμία μας ήταν το καλοκαίρι του 1973, όταν πήρα ένα τηλεφώνημα να περάσω από το μικρό γραφείο του στην Αριστοτέλους για να με δει για μια ταινία. Ετοίμαζε τότε το Θίασο και έψαχνε ηθοποιούς. Η πρώτη μας επαφή ήταν συγκλονιστική. Μιλήσαμε, με τράβηξε κάποιος συνεργάτης του φωτογραφίες και μου είπε ότι θα με πάρει τηλέφωνο για να μου πει το τελικό ‘’εντάξει’’, οπότε καταλαβαίνετε την απογείωση που ένιωθα».
  • «Όταν με κάλεσε ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, νόμιζα ότι επρόκειτο για πλάκα» είπε ο ηθοποιός Όμερο Αντονούτι, που ενσάρκωσε τον Μέγα Αλέξανδρο στην ομώνυμη ταινία. «Είχα δει το Θίασο και ήδη ο Θόδωρος Αγγελόπουλος θεωρούνταν στυλοβάτης του νέου παγκόσμιου κινηματογράφου. Όταν η ταινία ολοκληρώθηκε ρωτούσαν ποιος έπαιζε το Μέγα Αλέξανδρο και επιτέλους άρχισαν να με λένε ηθοποιό. Τον ευχαριστώ για το δρόμο που άνοιξε για μένα».
  • Ο σκηνογράφος Γιώργος Ζιάκας, ένας από τους ανθρώπους που βρισκόταν με τον Θ. Αγγελόπουλο μισή ώρα πριν γίνει το μοιραίο, ξεκίνησε με εμφανή συγκίνηση… «Τον γνώρισα περισσότερο όταν, επειδή ήμουν φίλος με την Εύα από το θέατρο, πέτυχα το συνεργείο να κάνει το πλάνο με το δωσίλογο σε ένα καφενείο. Μετά ήταν οι Κυνηγοί. Πρώτη συνεργασία, διήγηση σεναρίου. Η διήγηση του σεναρίου που έκανε ο Θόδωρος ήταν ένα από τα πιο μαγευτικά πράγματα. Είχε έναν τρόπο που σε ‘’έβαζε’’ μέσα σε αυτό, με τα μπούνια».
  • Εμφανώς συγκινημένη η σκηνοθέτιδα Μαργαρίτα Μαντά, μίλησε για την πρώτη φορά που συνάντησε τον Θόδωρο Αγγελόπουλο: «Η πρώτη μας συνάντηση ήταν μια κουτουλιά», είπε και εξήγησε πως έπεσαν ο ένας πάνω τον άλλον περπατώντας σκυφτοί στην οδό Σκουφά, όταν εκείνη ήταν ακόμα σπουδάστρια σκηνοθεσίας. «Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1993, μου πρότεινε να δουλέψω script στο Βλέμμα του Οδυσσέα. Μου έδωσε το σενάριο και το διάβασα μονορούφι, δεν είχα ξαναδιαβάσει ποτέ κάτι τέτοιο. Όταν έφτασα στο τέλος, με έπιασε ένα ακατάσχετο κλάμα γιατί ήταν τόση η ομορφιά που δεν μπορούσα να τη χωρέσω».
  • «Ανατρέχοντας στην πρώτη μας συνάντηση και συνεργασία πριν 29 χρόνια θυμάμαι σαν να ήταν χτες όταν με φώναξε για να μου πει ότι ήθελε να γράψω τη μουσική για το Ταξίδι στα Κύθηρα. Μου ανακοίνωσε ότι για μεγάλο διάστημα έγραφε το σενάριο ακούγοντας το κονσέρτο για δυο μαντολίνα του Βιβάλντι. Η πρόσκληση και πρόκληση ήταν να γράψω παραλλαγές πάνω σε αυτό» είπε η συνθέτης Ελένη Καραΐνδρου, η οποία άρχισε ήδη τις πρόβες για την αυριανή μεγάλη συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής με έργα από τις ταινίες του Αγγελόπουλου και τη σύμπραξη της ΚΟΘ.
  • Κρύωσε ο καιρός, έβγαλε ψύχρα, και ο κόσμος με μπουφανάκια στις αίθουσες παρακολουθεί τις ταινίες!
  • Ο διάλογος μέσα από εικόνες καλά κρατεί, ενώ απομένει μόνο ένα Σ-Κ και σήμερα για να τελειώσει η γιορτή. Και ποιος θα σώσει μετά την πόλη από τη μελαγχολία;
  • Ένας ακόμη λόγος να απολαύσουμε το Φεστιβάλ και να χαρούμε αυτό το πανέμορφο «αυτόνομο» κομμάτι της Θεσσαλονίκης, την πρώτη προβλήτα με τις Αποθήκες της, από τα λίγα κτίρια που «είδαν» live την 100άχρονη ιστορία της πόλης…

Ο ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΤΗΣ

Προηγούμενο άρθροΤι σημαίνει το «ναι» στα μέτρα…
Επόμενο άρθροΟ εξαιρετικά φυσιολογικός Cody…
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.