Βερίκοκο: ένας ακόμα σύμμαχος της σωστής διατροφής

0
644

apricot-fruit

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διατροφολόγος – Διαιτολόγος / [email protected]

Για ακόμα μια χρονιά η συγκομιδή του ξεκίνησε επισήμως τον Ιούνιο. Πρόκειται για ακόμα ένα νόστιμο, καλοκαιρινό φρούτο. Στην Ελλάδα λέγεται ότι ήρθε από το Μέγα Αλέξανδρο, γιατί η καταγωγή του είναι από τη Μογγολία, τη Βόρεια Κίνα και τη Μαντζουρία. Το βερίκοκο έχει χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρώμα και όπως όλα τα φρούτα ωφελεί τόσο την υγεία μας όσο και τη σιλουέτα μας. Η χώρα μας παράγει σημαντικές ποσότητες βερίκοκων γι’ αυτό και κατέχει την 6η θέση στην Ευρώπη.

Τι εστί βερίκοκο…; από διατροφικής πλευράς

Πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά το βερίκοκο έρχεται για ακόμα μια φορά να αναδείξει τη σημασία των φρούτων στην καθημερινή μας διατροφή. Στον παρακάτω πίνακα θα το διαπιστώσετε και μόνοι σας

Θρεπτικά συστατικά ανά 100γρ βερίκοκου
Θερμίδες 48kcal
Υδατάνθρακας εκ των

οποίων σάκχαρα

11γρ2.4γρ
Φυτικές ίνες 2.1γρ
Λιπαρά 0.3γρ
Πρωτεΐνη 1.4γρ
Βιταμίνη Α 96mcg
Βιταμίνη C 10mg
Βιταμίνη E 0.89mg
Ασβέστιο 13mg
Σίδηρος 0.39mg
Μαγνήσιο 10mg
Φώσφορος 23mg
Ψευδάργυρος 0.20mg

Να τονιστεί ότι δεν περιέχουν καθόλου χοληστερόλη και νάτριο.

Οφέλη

Φυσικά και πρέπει να αναφερθούν οι ευεργετικές ιδιότητες του βερίκοκου. Πρέπει να ενημερωθεί το κοινό για τα οφέλη τους, ώστε να τα εντάξει στο διαιτολόγιο του μιας και είναι και η εποχή τους. Τα παραπάνω θρεπτικά συστατικά του βερίκοκου προασπίζουν την ανθρώπινη υγεία με τους εξής τρόπους :

  • Προστατεύουν από την αναιμία, γιατί προάγουν την αιμοποίηση.
  • Δρουν ενάντια στη δυσκοιλιότητα.
  • Διευκολύνουν την πέψη.
  • Εξασφαλίζουν την καλή όραση εξαιτίας της βιταμίνης Α που περιέχουν, μειώνοντας τις πιθανότητες για εμφάνιση εκφύλισης της ωχράς κηλίδας και του καταρράκτη.
  • Θωρακίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Μειώνουν τη χοληστερόλη.
  • Έχουν αντιγηραντικές ιδιότητες.
  • Προλαμβάνουν διάφορες μορφές καρκίνου όπως ο καρκίνος του προστάτη. Μελέτη υποστηρίζει ότι οι άνδρες που καταναλώνουν συχνά φρούτα και λαχανικά όπως η ντομάτα, τα βερίκοκα, το καρπούζι που είναι πλούσια σε λυκοπένιο έχουν 82% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν καρκίνο του προστάτη σε σχέση με αυτούς που δεν καταναλώνουν τέτοια τρόφιμα. Το λυκοπένιο αποτελεί αντιοξειδωτική ουσία η οποία καταστρέφει τις ελεύθερες ρίζες που προοδευτικά προκαλούν καρκίνο.
  • Συμβάλλουν στη διατήρηση του χαμηλού βάρους, γιατί καλύπτουν εύκολα τη θέληση για γλυκό με πολύ λίγες θερμίδες και χωρίς καθόλου λιπαρά.

Προσοχή με τα κουκούτσια!

Πολλά χρόνια πριν κάποιοι «ξερόλες» υποστήριξαν ότι καταπίνοντας τα κουκούτσια του βερίκοκου μπορεί να θεραπευτεί ο καρκίνος. Ειδικότερα, οι πάσχοντες έπρεπε να καταναλώσουν το εσωτερικό του κουκουτσιού, που μοιάζει με μικρό αμύγδαλο. Φυσικά και δεν έχει αποδειχθεί κάτι τέτοιο, αλλά το αντίθετο. Έχουν σημειωθεί θάνατοι λόγω δηλητηρίασης και τοξικών φαινομένων. Είναι απαραίτητο να σταματήσει η εμπορευματοποίηση της αγωνίας των πασχόντων για τη ζωή τους.

Είναι σημαντικό να πλύνετε πολύ καλά τα βερίκοκα που θα αγοράσετε. Καταναλώστε τα ωμά ή αποξηραμένα. Φτιάξτε σπιτικές μαρμελάδες, γλυκό του κουταλιού, κομπόστα, λικέρ και τάρτες. Προσθέστε τα σε σαλάτες και στο φαγητό π.χ. στο κοκκινιστό μοσχαράκι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.