Γεωργίου – Τσίζεκ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

0
511

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης σας προσκαλεί το Σάββατο, 10 Μαρτίου 2012 και ώρα 13.30, στα εγκαίνια των παρακάτω εκθέσεων:

«Απόστολος Γεωργίου, Ζωγραφική»: Ατομική έκθεση ζωγραφικής του σημαντικού καλλιτέχνη Απόστολου Γεωργίου που στιγμάτισε με το έργο του τη δεκαετία του 1980. Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα που δημιούργησε την τελευταία δεκαετία τα οποία αναδεικνύουν την αδιάκοπη εικαστική του έρευνα και ορίζουν το ώριμο ζωγραφικό λεξιλόγιο του.

Επιμέλεια: Ντένης Ζαχαρόπουλος

«Κάρολος Τσίζεκ. Σχήμα Καρδιάς»: Έκθεση αφιέρωμα στον πολυσχιδή δημιουργό Κάρολο Τσίζεκ, με αφορμή τη δωρεά των έργων του στη συλλογή του ΜΜΣΤ. Η συλλογή-δωρεά του Κάρολου Τσίζεκ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης περιλαμβάνει έργα τέχνης, εκδόσεις και αφίσες που χρονολογούνται από το 1942 έως το 2003.

Οργάνωση, Παραγωγή: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης.

 

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, παρουσιάζει την έκθεση «Απόστολος Γεωργίου, Ζωγραφική», σε συνέχεια της ομότιτλης έκθεσης που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα, τον Μάιο του 2011. Στη Θεσσαλονίκη, η έκθεση παρουσιάζεται με νέα επιλογή έργων και σε επιμέλεια του Ντένη Ζαχαρόπουλου, από τις 9 Μαρτίου έως τις 22 Απριλίου 2012.

 

Ο Απόστολος Γεωργίου είναι ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της γενιάς του 1980 που σήμερα χαίρει πλέον διεθνούς αναγνώρισης. Το έργο του χαρακτηρίζεται ως ανθρωποκεντρικό και εστιάζει σε θέματα της καθημερινότητας των ανθρώπων, στην ταυτότητα, το φύλο και τις διαπροσωπικές σχέσεις. Η  γραφή του παρόλα αυτά κυριαρχείται από έντονα αντιρεαλιστικά στοιχεία ζωγραφικής αφαίρεσης και σχεδιαστικής σχηματοποίησης.

Στην έκθεση θα παρουσιαστούν έργα που δημιούργησε την τελευταία δεκαετία τα οποία αναδεικνύουν την αδιάκοπη εικαστική του έρευνα και ορίζουν το ώριμο ζωγραφικό λεξιλόγιο του.

 

Ο επιμελητής και καλλιτεχνικός διευθυντής του ΜΜΣΤ, γράφει για τον θεσσαλονικιό καλλιτέχνη:

«Ο Γεωργίου βλέπει τη ζωγραφική μέσα από την παρατήρηση. Παρατηρεί τον κόσμο, την πραγματικότητα, τους ανθρώπους με τόση προσήλωση και προσοχή που σπάνια του ξεφεύγει όποια λεπτομέρεια ξεπερνά την επιφάνεια των προσώπων, των κινήσεων, των χαρακτήρων, των καταστάσεων. Με τον τρόπο αυτό συλλαμβάνει ό,τι έρχεται προς  εμάς είτε ηθελημένα είτε τυχαία, ό,τι απευθύνεται σ’ εμάς είτε άμεσα είτε από σπόντα .Γιατί η προοπτική, έτσι όπως την ξέρουμε από την Αναγέννηση κι ύστερα, δεν περιορίζεται μόνο στη μηχανική ανάπτυξη του χώρου. Αντίθετα, βρίσκει στην έκφραση τη δύναμη να ξεπερνά όλο και περισσότερο την επιφάνεια των πραγμάτων και να συλλαμβάνει και να εννοεί τη ζωή στην πιο μεγάλη της ένταση και δράση. Ο Ντύρερ εντυπωσιάζεται από αυτά που ακούει για την προοπτική και τη φαντάζεται ακόμα πριν τη δει σαν μια σύντμηση που επιτρέπει στο ζωγράφο να φτιάξει ένα χέρι που βγαίνει μπροστά από τον πίνακα, έξω από την επίπεδη επιφάνεια. Ο Αλμπέρτι μέσα από μια ανάλογη αντίληψη, την προσδιορίζει ως δύναμη της παρουσίας που βγαίνει μπροστά από την επιφάνεια του πίνακα στο χώρο του θεατή και την χαρακτηρίζει σαν την τέχνη «»που μπορεί να ανασταίνει τους νεκρούς«.

Ο Γεωργίου, συνειδητά και ενεργά σύγχρονος καλλιτέχνης, έχει μάθει καλά το μάθημα αυτό.»

O Απόστολος Γεωργίου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1952 όπου και πέρασε ένα μεγάλο μέρος της ζωής του. Γιος του σημαντικού πιανίστα, καλλιτέχνη και δάσκαλου Τώνη Γεωργίου, συμμετείχε από πολύ μικρός στην πολιτιστική ζωή της μεταπολεμικής Θεσσαλονίκης. Τέλειωσε το Κολλέγιο Ανατόλια όπου έμαθε πολύ νωρίς πόση απόσταση υπάρχει ανάμεσα στην αντισυμβατική ζωή των καλλιτεχνών και τις συμβάσεις που προστατεύουν μια κλειστή κοινωνία. Το έργο του σε μεγάλο βαθμό πηγάζει και από αυτή την κριτική και σαρκαστική ματιά πάνω στις αδυναμίες και τις υπερβολές που κυριαρχούν τις ανθρώπινες σχέσεις. Τη δεκαετία του 70 έφυγε για σπουδές αρχιτεκτονικής στη Βιέννη και μετά στη Φλωρεντία. Στη συνέχεια γυρίζει στην Ελλάδα όπου έκανε και την πρώτη του έκθεση στο ΖΜ, στη Θεσσαλονίκη και σε συνέχεια στη γκαλερί Ώρα, του Μπαχαριάν στην Αθήνα. Μετά από μια περίοδο ερευνητική, εγκαθίσταται με τη σύντροφό του στη Σκόπελο, σ’ ένα μαγευτικό τοπίο όπου θα γεννηθεί ο γιος τους. Εκεί ζουν πολύ λιτά και συγκεντρωμένα, δουλεύοντας όλο το χρόνο, η γυναίκα του ως εκπαιδευτικός κι ο Γεωργίου εμβαθύνοντας το ζωγραφικό του έργο του έξω από τα συμβατικά μονοπάτια μιας τυπικής καλλιτεχνικής καριέρας και ζωής που στην Ελλάδα της τελευταίας τριακονταετίας σφράγισε το lifestyle. Η καυστική κριτική και σαρκαστική ματιά του Γεωργίου είναι με τον τρόπο αυτό ακόμα πιο έντονη και δομημένη καλλιτεχνικά, πνευματικά και πολιτικά από τη στιγμή που μπορεί να πει κανείς με βεβαιότητα πως η θέση του παρατηρητή κι η κριτική απόσταση που χαρακτηρίζουν το έργο του δεν συνιστούν μια απλή υπόθεση εργασίας αλλά μια ουσιαστική στάση ζωής. Η συνέπεια και η πρωτοτυπία της αυτόνομης αυτής γραφής και κριτικής στάσης φέρουν σήμερα το έργο να εκτίθεται σε μεγάλα μουσεία και συλλογές διεθνώς. Σημαντικοί κριτικοί κι ιστορικοί της τέχνης  αναγνωρίζουν το ζωγραφικό του ιδίωμα σαν εξαιρετική έκφραση ζωγραφικής ακριβολογίας που αντιμάχεται τη φλυαρία έτεινε να χαρακτηρίσει τη δεκαετία του 80. Η έκθεση στο Ε.Μ.Σ.Τ. και σήμερα στο Μ.Μ.Σ.Τ. επιτρέπουν να δικαιωθεί η σημασία και διάσταση του ζωγράφου που σφράγισε η ανθρώπινη κοινωνία από τη Θεσσαλονίκη μέχρι το βάθος της ανθρώπινης ψυχής με τρόπο ίσως ανάλογο με αυτόν που ο Δημήτρης Δημητριάδης εγκαινιάζει στο λόγο και το θέατρο.

 

Επιμέλεια έκθεσης: Ντένης Ζαχαρόπουλος

Διάρκεια έκθεσης: 7 Μαρτίου 2012- 22 Απριλίου 2012

Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

……………………………………………………………………………………………………..

 

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης οργανώνει και παρουσιάζει την έκθεση – αφιέρωμα στον πολυσχιδή δημιουργό Κάρολο Τσίζεκ, με αφορμή τη δωρεά των έργων του στη συλλογή του ΜΜΣΤ.  Η έκθεση – αφιέρωμα με τίτλο «ΣΧΗΜΑ ΚΑΡΔΙΑΣ», θα εγκαινιαστεί στο μουσείο στις 10 Μαρτίου 2012, ώρα 13.30 και εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Μade in Thessaloniki» της ομάδας «Η Θεσσαλονίκη Αλλιώς».

Ο τίτλος της έκθεσης απομονώθηκε από το ποίημα του Τσίζεκ, «Βότσαλο» και ολοκληρώνεται από τις τρεις λέξεις Δημιουργία-Γραφιστική-Γραφή που χαρακτηρίζουν την πολύχρονη εικαστική πορεία του Κάρολου Τσίζεκ που ξεκίνησε το 1944. Ο δημιουργός ζει στη Θεσσαλονίκη από το 1929. Είναι ζωγράφος, γραφίστας, μεταφραστής και λογοτέχνης που δημιούργησε και υποστήριξε με την εκδοτική και εκθεσιακή του δραστηριότητα την καλλιτεχνική ζωή της πόλης ως συνεργάτης του περιοδικού Κοχλίας και της αίθουσας τέχνης «Διαγώνιος». Το 2000 αναγορεύτηκε επίτιμος διδάκτορας του ΑΠΘ, ενώ το 2007 τιμήθηκε με το «ΕΒΓΕ Συνολικής προσφοράς στη Γραφιστική 2007».

Η συλλογή-δωρεά του Κάρολου Τσίζεκ στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης περιλαμβάνει έργα τέχνης, εκδόσεις και αφίσες που χρονολογούνται από το 1942 έως το 2003. Στα έργα της έκθεσης κυριαρχούν το χρώμα, η τεχνική της μονοτυπίας, στην οποία πρωτοστάτησε ο καλλιτέχνης, και το κολλάζ. Όπως πιστεύει και ο ίδιος, οι τεχνικές που χρησιμοποιεί ελευθερώνουν τη φαντασία και ενισχύουν την διάθεσή πειραματισμού για την επεξεργασία αισθητικών προβληματισμών. «Πρόκειται για δύο άκρα, τα οποία δεν κατόρθωσα καλά καλά να συνδυάσω, το υποσυνείδητο και τη λογική … Το σχέδιο είναι προϊόν μελέτης και σκέψης και η μονοτυπία μιας στιγμιαίας, συχνά τυχαίας έμπνευσης, και πολλές φορές μόνο το κολλάζ μπορεί εκ των υστέρων να τη φέρει σε κάποιο λογαριασμό. Το ένα το πηγαίνεις όπου θέλεις εσύ, το άλλο σε πηγαίνει.»  Kάρολος Τσίζεκ

Το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης τιμώντας το δωρητή και την πολύπλευρη συνεισφορά του στην πολιτιστική ζωή της πόλης διοργανώνει την έκθεση της δωρεάς των έργων ενός δημιουργού ιδιαίτερα συνδεδεμένου με την εικαστική ιστορία της Θεσσαλονίκης το 2012, έτος εορτασμού για την πόλη.

Συνέντευξη τύπου: Παρασκευή 09.03.2012, ώρα 12.00

Εγκαίνια έκθεσης: Σάββατο 10.03.2012, ώρα 13.30

Διάρκεια έκθεσης: 10.03 – 8.04.2012

Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Για περισσότερες πληροφορίες:

ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΕΓΝΑΤΙΑ 154 (ΔΕΘ-HELEXPO)
546 36 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Τ.: 2310 240002 , 2310 281212
Τ + F: 2310 281567
E: [email protected]
Site: http://www.mmca.org.gr

 

ΜΜΣΤ, ώρες λειτουργίας Τρίτη-Πέμπτη-Παρασκευή-Σάββατο: 10.00-18.00, Τετάρτη: 10.00-22.00, Κυριακή 11:00-15:00, Δευτέρα κλειστά. Διάρκεια έκθεσης: 10 Μαρτίου – 8 Απριλίου 2012.

Διάρκεια έκθεσης: 7 Μαρτίου 2012- 22 Απριλίου 2012

 

Χώρος: Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης 

 

Προηγούμενο άρθροΚαλημέρα από το μακρινό Τορόντο!
Επόμενο άρθροΈκθεση φωτογραφίας Άρι Γεωργίου στο βιβλιοπωλείο του ΜΙΕΤ
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.