Γ. Βούρος: «Το ΚΘΒΕ μόνο οικονομικό ναυάγιο δεν είναι»

0
698

vourosΣυνέντευξη Τύπου με θέμα τον Απολογισμό της θεατρικής περιόδου 2014-2015, την παρουσίαση των Καλοκαιρινών Παραγωγών και την ανακοίνωση του Καλλιτεχνικού Προγραμματισμού της θεατρικής περιόδου 2015-2016, έδωσε σήμερα στο Βασιλικό Θέατρο ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος.

Ξεκινώντας, έβαλε ο ίδιος ως τίτλο της συνάντησης με τους εκπροσώπους των ΜΜΕ «Η αλήθεια υπάρχει, το ψέμα πρέπει να εφευρεθεί», δίνοντας έτσι το στίγμα της τοποθέτησής του.

«Με ιδιαίτερη ικανοποίηση άκουσα τον κ. Υπουργό να απαντά στην ερώτηση του βουλευτή, συναδέλφου και φίλου, Π. Σκουρολιάκου και να υπογραμμίζει τους στόχους ενός κρατικού θεάτρου όπως είναι το ΚΘΒΕ, το τι πρέπει να υπηρετεί και τους στρατηγικούς του σχεδιασμούς, γιατί αυτά ακριβώς υλοποιούμε εδώ και δύο χρόνια» είπε.

Χαρακτήρισε «μικρό ατόπημα» την αναφορά του κ. Σκουρολιάκου σχετικά με κάποιες παραγωγές που δεν είναι δυνατόν να αποσβέσουν το κόστος παραγωγής. «Ευτυχώς, απαντήθηκε από τον ίδιο τον υπουργό ότι με βάση το νόμο δεν έχει καμία υποχρέωση το ΚΘΒΕ να αποσβένει τις παραγωγές που προγραμματίζει και υλοποιεί. Άλλωστε, σε αυτή την περίπτωση δεν θα ήταν επιχορηγούμενο, δεν θα έμπαινε στη λογική να έχει μέση τιμή εισιτηρίου 9,70 ευρώ, και βεβαίως έτσι δεν θα υλοποιείτο και το πρόγραμμα ενός υπουργείου που θέλει ένα κρατικό θέατρο να παράγει τέτοια θεάματα που δεν είναι εύκολο να παρουσιαστούν από ιδιωτικούς θιάσους. Αυτός είναι ο προορισμός ενός κρατικού θεάτρου» συμπλήρωσε.

«Ζούμε σε ενδιαφέροντες καιρούς» είπε στη συνέχεια ο κ. Βούρος και αναφέρθηκε σε δημόσιες τοποθετήσεις περί οικονομικών και διαχειριστικών ελέγχων σε δημόσιους φορείς. «Δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνονται, δίνει την εντύπωση ότι όλοι όσοι έχουμε κάποια θέση στη δημόσια διοίκηση, είμαστε εν δυνάμει κλέφτες, απατεώνες, διεφθαρμένοι» είπε. «Παρακαλώ, τον Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και όποιον άλλον αρμόδιο εμπλέκεται στον έλεγχο του δημοσίου χρήματος, σήμερα κιόλας να ξεκινήσει έλεγχο στο ΚΘΒΕ από 1/6/2013 που ανέλαβα μέχρι και σήμερα. Και βεβαίως εάν θέλει να ελέγξει και τα πεπραγμένα προηγούμενων διευθύνσεων. Όμως έωλες εκφράσεις που μεταφράζονται κατά το δοκούν, για τη δική μου θητεία δεν γίνονται δεκτές» συμπλήρωσε.

«Είναι τυχαίο ότι επί σειρά δεκαετιών όταν μιλάμε για την καλλιτεχνική διεύθυνση του ΚΘΒΕ κάνουμε λόγο για ηλεκτρική καρέκλα;» αναρωτήθηκε. «Ποιος παράγει αυτήν την καχυποψία; Πως προκύπτει; Είναι κάτι που έρχεται από το παρελθόν» έδωσε την απάντηση, αναφερόμενος στην εποχή που ανάλογα προβλήματα αντιμετώπιζε ο τότε καλλιτεχνικός διευθυντής Νίκος Μπακόλας. «Αλλά δεν είναι μόνο ο νόμος υπεύθυνος για ό,τι κακό προκύπτει στο ΚΘΒΕ και το κάνουμε σημαία μας» συμπλήρωσε.

Επιβεβαίωσε ότι πράγματι έχει θέσει την παραίτησή του στη διάθεση του Υπουργού στις 30 Μαρτίου, προκειμένου να τον διευκολύνει στο σχεδιασμό του.

«Σε καμία περίπτωση, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα τη διεύθυνση, δεν αναφέρθηκα σε ατασθαλίες. Δεν είμαι Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, δεν είμαι Εισαγγελέας κατά της διαφθοράς, δεν είναι αυτή η δουλειά μου. Εμείς από την πρώτη στιγμή, φέρνοντας το ΚΘΒΕ σε επαφή με ορκωτούς λογιστές, αποτυπώσαμε χρέη. Το πώς δημιουργήθηκαν και από πότε, δεν είναι δική μου δουλειά» είπε, αναφερόμενος στα χρέη του ΚΘΒΕ που έρχονται από το παρελθόν.

Στη συνέχεια έδωσε κάποια συγκριτικά στοιχεία για τα φυσικά έτη 2013 και 2014. Σύμφωνα με αυτά:

  1. Τα έσοδα από τις πωλήσεις των εισιτηρίων κατά το φυσικό έτος 2013 ανήλθαν στα 140,00€. Το 2014 τα έσοδα παρουσίασαν αύξηση κατά 60%, ήτοι 1.189,836€.
  2. Το 2013-2014 τα έσοδα από ομαδικά εισιτήρια ανέρχονταν σε 133.000€ και 2014-2015 ανήλθαν σε 152.000€.
  3. Τα έσοδα από τις παραχωρήσεις των χώρων του ΚΘΒΕ προς τρίτους κατά το 2013 υπολογίστηκαν στις 97.500,00€ ενώ το 2014 αυξήθηκαν κατά 18%, ήτοι 114.711,00€.
  4. Η αναβίωση της Μονής Λαζαριστών υπήρξε προσωπικό στοίχημα διεύθυνσης και διοίκησης, το οποίο τελικά απέφερε στον Οργανισμό τα μεγαλύτερα κέρδη. Κατά τα φυσικά έτη 2013 – 2014 τα έσοδα των εισιτηρίων στη Μονή Λαζαριστών ανήλθαν στο ποσό των 717.334,00€.

Βασική αιτία των ανωτέρω αυξήσεων, πέρα του καλλιτεχνικού προγραμματισμού, υπήρξε η αναδιοργάνωση και ο επαναπροσδιορισμός των διοικητικών υπηρεσιών του Θεάτρου. Η δημιουργία αρμόδιων Γραφείων και η τοποθέτηση του ήδη υπάρχοντος εργατικού δυναμικού σε θέσεις σχετικές με τις ικανότητές τους είχαν ως αποτέλεσμα την καλύτερη λειτουργία του, η οποία πλέον αποτυπώνεται και αριθμητικά.

«Οι επιλογές των μηνών Ιουνίου – Δεκεμβρίου 2013 (από την έναρξη ανάληψης των καθηκόντων μου έως το τέλος του έτους), αποτυπώθηκαν και επιβεβαιώθηκαν περίτρανα στα ανωτέρω οικονομικά στοιχεία» συμπλήρωσε.

Σχολιάζοντας τον χαρακτηρισμό του ΚΘΒΕ ως «οικονομικό ναυάγιο», είπε ότι η ρύθμιση του ΙΚΑ είχε χαθεί το περασμένο καλοκαίρι όταν άργησε να έρθει η επιχορήγηση.

«Ο ιδρυτικός νόμος, στο άρθρο 2 παρ. 18, αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η βιωσιμότητα και λειτουργία του ΚΘΒΕ έχουν άμεση σχέση με την επιχορήγηση. Εάν δεν υπάρχει επιχορήγηση, κανένας φορέας του Δημοσίου πόσω μάλλον ένα ΚΘΒΕ που έχει 6 κτίρια με τα λειτουργικά τους έξοδα, δεν μπορεί να επιβιώσει» ανέφερε.

«Εάν δεν έρθει η επιχορήγηση, όπως τώρα, που εκταμιεύθηκε 1 εκατ. πριν από ενάμιση μήνα, άλλο 1 πριν μισό μήνα και το υπολειπόμενο 1 εκατ. που αναμένεται, δεν γίνεται. Είναι η τακτική επιχορήγηση και έπρεπε στο σύνολο να έρθει το Γενάρη. Εάν το ΚΘΒΕ δεν έχει αυτά τα ποσά στα χέρια του να τα διαχειριστεί αναλόγως, δεν μπορεί να λειτουργήσει. Είναι απλό» σχολίασε σχετικά με την καθυστέρηση στην εκταμίευση της τακτικής επιχορήγησης.

Στη συνέχεια ανέλυσε το έλλειμμα των 6,5 εκατ. ευρώ λέγοντας:

  • «2,5 εκατ. χρωστούσαμε στο ΙΚΑ, μπήκαμε επιτέλους σε ρύθμιση που σημαίνει ότι το χρέος στο ΙΚΑ μπορεί πια να εξυπηρετηθεί, αφού από 200.000 ευρώ που έπρεπε να δίνουμε ανά μήνα, έχει μειωθεί στα 18.000 ευρώ. Έχει σημασία όμως τα χρήματα της τακτικής επιχορήγησης να έρχονται για να καλύπτουμε το τρέχον ΙΚΑ. Διότι αν δεν έρθουν, η ρύθμιση πάλι θα χαθεί.
  • Από τα 4 εκατ. ευρώ χρέος που απομένουν, τα 3 εκατ. είναι όσα χρωστά η πολιτεία στο ΚΘΒΕ. Και πρέπει κάποια στιγμή με μια γενναία πολιτική απόφαση να αποδοθούν αυτά τα χρήματα. Είναι το 1,2 εκατ. της Όπερας, είναι τα 800 χιλ. του Δήμου Θεσσαλονίκης για τα Δημήτρια και είναι 1,1 εκατ. ευρώ η επιστροφή του ΦΠΑ. Απομένει λοιπόν 1 εκατ.! Αυτή είναι η περίφημη μαύρη τρύπα του ΚΘΒΕ… Ένα ποσό που ακόμη και υπό τις παρούσες συνθήκες εάν η τακτική επιχορήγηση έρχεται στην ώρα της και με έναν εξορθολογισμό των οικονομικών που κάνουμε, είναι διαχειρίσιμο και το ΚΘΒΕ με τη μειωμένη επιχορήγηση των 5,8 εκατ. μπορεί να ανταπεξέλθει.
  • Σημειώστε ότι από τα 5,8 εκατ. και τις εισπράξεις της χρονιάς, δώσαμε πέρυσι 2,4 εκατ. στα τιμολογημένα χρέη και στις αγωγές που έρχονται από παλιά!»
  • Με προϋπολογισμένα και εγκεκριμένα από το δ.σ. 254.000 ευρώ για παραγωγή και υλοποίηση του προγραμματισμού μας «χρησιμοποιήσαμε» μόλις 201.000 ευρώ! Από το 1.583.500 ευρώ γενικής καλλιτεχνικής δραστηριότητας, επίσης ποσό εγκεκριμένο από το δ.σ., «χρησιμοποιήσαμε» 1.319.000, δηλαδή εξοικονομήσαμε 264.000 ευρώ!»

«Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος δεν είναι κανένα οικονομικό ναυάγιο. Θέλει απλώς την επιχορήγηση στην ώρα του» τόνισε, κλείνοντας το θέμα.

«Λίγες σκηνές και μικρά θέατρα ή ένα ΚΘΒΕ με έργα και παραγωγές που δε βλέπει κάποιος στους ιδιωτικούς θιάσους; Χρέος δικό μου είναι να υπηρετήσω αυτό που λέει ο νόμος: παραγωγές που ο πολίτης δεν μπορεί να δει σε ιδιωτικούς θιάσους» δήλωσε επαναλαμβάνοντας την πρόταση που κατέθεσε στον υπουργό και στη γ.σ. των εργαζομένων. Υποστήριξε ότι όλες οι σκηνές πρέπει να μείνουν στο ΚΘΒΕ, αλλά τόνισε ότι θα ήταν ευχής έργον το ετήσιο ενοίκιο των 125.000 ευρώ στους Λαζαριστές και τα 18.000 ευρώ μηνιαίο ενοίκιο στην ΕΜΣ να μπουν σε άλλο κωδικό και να πληρώνονται απευθείας από την πολιτεία.

Τέλος, έκανε λόγο για ανάγκη αλλαγής του εσωτερικού κανονισμού, ώστε να μπορεί το ΚΘΒΕ να εξοικονομεί δαπάνες προσλαμβάνοντας το απαραίτητο προσωπικό μέσω ΑΣΕΠ (καθαρίστριες, φύλαξη). «Ας αναλάβουν τις νομοθετικές πρωτοβουλίες εκείνοι που οφείλουν να το κάνουν για να τεθεί ο Οργανισμός σε σωστές βάσεις» κατέληξε.

 

Προηγούμενο άρθροΗ 12η ΔΕΒΘ γιορτή για τη Θεσσαλονίκη
Επόμενο άρθρο“Ο Επαγγελματίας” στα Γιαννιτσά 8 και 9 Μαΐου
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.