Γ. Βούρος: «Το ‘κείμενό μου’ εγώ το έχω διαβάσει προ πολλού…»

0
867

vouros1

Απάντηση στην τελευταία ανακοίνωση των ηθοποιών του ΚΘΒΕ δίνει με σημερινή δήλωσή του ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος, ο οποίος φυσικά θα είναι στην Επίδαυρο και δεν θα διαβάσει το κείμενο που του.. πρότειναν οι ηθοποιοί. Ο Γ. Βούρος υπεραμύνεται της θετικής στάσης του έναντι των ηθοποιών στα δύο χρόνια της θητείας του, αλλά και των προσπαθειών που έκανε προκειμένου να αναδείξει τα προβλήματα του ΚΘΒΕ που δεν αφορούν τη δική του θητεία αλλά έρχονται από το παρελθόν (χρέη στο ΙΚΑ, χρέος Όπερας Θεσσαλονίκης, ανείσπρακτο ΦΠΑ) και χρονίζουν, μιας και οι πολιτικές ηγεσίες μέχρι τώρα δεν έδωσαν λύση.

«Λυπάμαι που θα στενοχωρήσω τους αγαπητούς συναδέλφους μου, αλλά στην Επίδαυρο θα παραβρεθώ και θα παρακολουθήσω την παράσταση που με αυταπάρνηση έστησαν οι συνάδελφοι μας καλλιτέχνες, τεχνικοί και διοικητικοί. Η θεσμική παρουσία μου ελπίζω να τιμήσει στο ελάχιστο τη δουλειά τους. 

Λυπάμαι που δεν θα διαβάσω το κείμενο που επιθυμούν ή οποιοδήποτε άλλο κείμενο απηχεί τα απολύτως σεβαστά και δίκαια αιτήματά τους, προκειμένου να αποδείξω έμπρακτα ότι συμμερίζομαι τις αγωνίες τους και συμπαρίσταμαι στους αγώνες τους.

Το «κείμενο μου» εγώ το έχω διαβάσει προ πολλού:

  • Όταν υπέγραφα ως Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ, συλλογική σύμβαση με το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών κόντρα σε θεούς και δαίμονες και στις επιταγές των καιρών, μόνος, πρώτος από όλους τους φορείς και τους οργανισμούς του κράτους.
  • Όταν επαναλειτουργούσα -κλείνοντας τα αφτιά μου στις κινδυνολόγες Σειρήνες του χώρου -τη σκηνή της Μονής Λαζαριστών με αποτέλεσμα την αύξηση των θέσεων εργασίας, για ηθοποιούς, τεχνικούς και διοικητικούς. Οι εισπρακτικές επιτυχίες των παραστάσεων δικαίωσαν το σχεδιασμό. 
  • Όταν έθετα, απολύτως συμβατά με το αξιακό μου σύστημα, κοινωνικά κριτήρια που συνόδευαν τις λήξεις των συμβάσεων των εργαζομένων σε συνδυασμό με τις ανάγκες του οργανισμού, προκειμένου να μην μείνουν άνεργοι υπάλληλοι χωρίς άλλο πόρο συντήρησης και επιβίωσης. 
  • Όταν σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς θεσμοθέτησα το Φεστιβάλ Δάσους και συμφώνησα με τους εργαζόμενους οι εισπράξεις να εξοφλούν οφειλόμενες από το ΚΘΒΕ προς αυτούς εξαιρέσιμες και πρόσθετες αμοιβές.
  • Όταν πάλι σε αντίστοιχες δύσκολες οικονομικά στιγμές, πάλι χωρίς επιχορήγηση, κατέθετα τις εισπράξεις των παραστάσεων στους λογαριασμούς των εργαζομένων έξω από κάθε νομότυπη λογική.
  • Όταν σε κάθε ευκαιρία, ανακοίνωνα τη συμπαράστασή μου σε συνεντεύξεις τύπου και συμμετείχα σε όλες τις στάσεις εργασίας τους, υποστηρίζοντας τα αιτήματά τους.
  • Όταν ήμουν παρών στην κατάληψη που οργάνωσαν οι εργαζόμενοι, προκειμένου να δημοσιοποιήσουν τα προβλήματα του ΚΘΒΕ, κάτι που είχα φροντίσει να το κάνω ανελλιπώς από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων μου, φθάνοντας ακόμα και μέχρι το γραφείο του τέως πρωθυπουργού, συνεπικουρούμενος από το προηγούμενο ΔΣ και την τέως πρόεδρο Μένη Λυσαρίδου. 
  • Όταν συνελήφθην και οδηγήθηκα στο αυτόφωρο για προηγούμενα  χρέη του Οργανισμού προς το ΙΚΑ. 

Πρέπει να αποδεχτούμε ότι η εποχή κυοφορεί αβεβαιότητα, καχυποψία και πανικό. Εάν δεν σταθούμε όλοι με ψυχραιμία απέναντι στο χείμαρρο των προβλημάτων τα «σωσίβια» της αλληλοκατηγορίας, της ανακρίβειας και του ψέματος δεν θα σώσουν κανέναν. Για παράδειγμα, η βοήθεια των 30.000 ευρώ -αλήθεια τι θα άλλαζε στους συσχετισμούς της ένδειας και της αξιοπρέπειας των εργαζομένων- ενώ πράγματι ανακοινώθηκε άμεσα από το Υπουργείο, δεν ήρθε μέχρι στιγμής, όχι γιατί παρακρατήθηκε για κάποιο χρέος αλλά γιατί ποτέ δεν ξεκίνησε τη διαδρομή του από τις αρμόδιες υπηρεσίες προφανώς, λόγω γραφειοκρατικών διαδικασιών.

Ένας συνδικαλιστικός αντικατοπτρισμός που «βλέπει» λάθος, εγκυμονεί κινδύνους καθώς χάνεται ο πραγματικός στόχος, η σωστή κατεύθυνση που  πρέπει να βαδίσουμε εργαζόμενοι και Διοικούντες, προκειμένου να περιφρουρήσουμε από κοινού τη συνέχεια της λειτουργίας και τη βιωσιμότητα του ΚΘΒΕ».

Προηγούμενο άρθροΣυστήνεται θέση οικονομικού διευθυντή σε Εθνικό και ΚΘΒΕ
Επόμενο άρθροΤο «Μάρτυς μου ο Θεός» στην Πάρο
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.