ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΑ / «Εκεί έξω μόνοι δεν είναι εύκολο…»

0
1229

pipini2«Η Αλίκη στην πόλη», Αργυρώ Πιπίνη, εκδόσεις Πατάκη

Γράφει η Έλενα Αρτζανίδου

…Αλίκη, Αλίκη, Αλικάκι, Λικάκι.

Λυκάκι; Ο σκύλος ξάπλωσε κοντά της φαρδύς πλατύς. Η Σταυρούλα άρχισε να ψάχνει σε μια σακούλα. Ανασηκώθηκε και της έδωσε ένα πακέτο. Μισοφαγωμένα μπισκότα.

-Φάε, φάε.

 Δεν τα πήρε-σιχαινόταν.Η γυναίκα επέμενε. Αναγκάστηκε να δαγκώσει. Έλιωσε στο στόμα της, υγρό και μαλακό. Η Σταυρούλα κάθισε ανακούρκουδα. Το χέρι της έχωσε στη μούρη της Αλίκης ένα τσαλακωμένο χαρτί. «Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης Αστέγων» διάβασε η Αλίκη.

Το γεύμα της μέρας… γράφει η Αργυρώ Πιπίνη στο βιβλίο της «Η Αλίκη στην πόλη».

pipiniΈνα ρεαλιστικό, σφιχτό, καλοδουλεμένο αφήγημα από τη συγγραφέα, μεταφράστρια και ηθοποιό Αργυρώ Πιπίνη. Με θεατρικούς διαλόγους και λιτή, στακάτη αφήγηση ο αναγνώστης μπαίνει αμέσως στο δράμα της έφηβης ηρωίδας.

Η Αλίκη, βιώνει για καιρό μια άσχημη μακροχρόνια οικογενειακή κατάσταση –οι γονείς της περνούν μια μεγάλη κρίση σχέσεων. Η μητέρα της έφηβης Αλίκης, δείχνει να μην την καταλαβαίνει, αντίθετα η σχέση της με τον πατέρα της είναι καλύτερη, αλλά όταν η έφηβη πληγώνετε και πνίγεται τότε θεωρεί πως πρέπει να φύγει από το σπίτι έστω και για λίγο.

Οι κίνδυνοι σε μια πρωτεύουσα και όπου αλλού για μια κοπέλα μέσα σε μια νύχτα δείχνουν θεόρατοι. Και είναι. Η συγγραφέας σε αυτή τη νυχτερινή διαδρομή παρουσιάζει δίπλα στην Αλίκη άστεγους, φίλους και αλήτες, με σκηνικό το πεζούλι μιας εκκλησίας, το λεωφορείο, το νεοκλασσικό, το τρένο αλλά και μας πάει και πίσω στο νησί σε ένα καθοριστικό περιστατικό για την απομάκρυνση της ηρωίδας από την μητέρα. Όλες οι συναντήσεις στη μια νύχτα, αλλά και το φλας μπακ οδηγούν την Αλίκη να σκεφτεί ό,τι την ταλαιπωρεί και τέλος το τελευταίο επικίνδυνο συναπάντημα θα την κάνει να πάρει την απόφαση να επιστρέψει σε εκείνον, τον πατέρα που ακόμα η επικοινωνία μεταξύ τους υπάρχει.

Οι σκηνές και οι διάλογοι καθαρά κινηματογραφικοί –θεατρικοί. Με επιτυχία η συγγραφέας επίσης δημιουργεί εικόνες και παίζει με τα χρώματα. Γκρίζο-μαύρο από την αρχή και μόνο στην τελευταία σελίδα ο αναγνώστης θα ανακουφιστεί και θα δει επιτέλους το άσπρο καθάριο φως.

Η Αργυρώ Πιπίνη, με περίτεχνο τρόπο στήνει αυτό το στόρι που απευθύνεται στους σημερινούς έφηβους και όχι μόνο, ενώ καταφέρνει σε αυτή την γρήγορη και απαιτητική φόρμα του αφηγήματος να δώσει ένα σπουδαίο έργο και να αποδείξει πως λογοτεχνία δεν είναι μόνο το μυθιστόρημα, αλλά και το αφήγημα και το διήγημα που τόσο δειλά οι εκδότες κυκλοφορούν και αυτό όχι γιατί δε γράφονται σπουδαίες τέτοιες φόρμες, αλλά…

Το βιβλίο σίγουρα θα αναγκάσει τους ενήλικες να αναλογιστούν τις δικές τους αδυναμίες απέναντι στα παιδιά τους και στους έφηβους να ξανασκεφτούν όταν πρόκειται να πάρουν επικίνδυνες αποφάσεις και να αντιληφθούν πως εκεί έξω μόνοι δεν είναι εύκολο, γι’ αυτό και πρέπει να αναζητήσουν την επικοινωνία όταν πνίγονται.

Εδώ φαίνεται και η έλλειψη της κοινωνίας μας. Πού είναι τα Υποστηρικτικά και Συμβουλευτικά Κέντρα όταν υπάρχει αδυναμία κάποιος/κάποια να επικοινωνήσει με το οικείο του περιβάλλον…

Η ιστορία

H Aλίκη, ένα δεκαεξάχρονο κορίτσι, ζει την προσωπική του κρίση μέσα στην οικονομική κρίση. Η Αλίκη στους δρόμους της πόλης μετά από έναν καβγά των γονιών της. Κρύο, παντού κρύο. Back to black. Με τη μουσική στ’ αυτιά και τα μάτια ορθάνοιχτα. Συναντά έναν άλλο κόσμο, συναντά τη μοίρα, το θαύμα και το τραύμα: αδέσποτοι άνθρωποι, αδέσποτα ζώα, φίλοι έτοιμοι να βοηθήσουν, εχθροί έτοιμοι για όλα. Help yourself. Παρέα με τον φίλο της τον Σταύρο κάνει τις δικές της ανακαλύψεις. Και μετρώντας τα ανοιχτά τραύματα της πόλης, προσπαθεί να κάνει το επόμενο βήμα και να αναμετρηθεί με τις δικές της πληγές.

Βιογραφικό

http://www.biblionet.gr/author/10281/%CE%91%CF%81%CE%B3%CF%85%CF%81%CF%8E_%CE%A0%CE%B9%CF%80%CE%AF%CE%BD%CE%B7

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.