Δυναμική κάθοδος του ΚΘΒΕ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (27, 28/1 & 1/3)

0
659

S.T_ALEXANDER 3Το νέο δημιουργικό και εξωστρεφές πρόσωπο του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος αλλά και την παραγωγή “Alexander the Great. Rock opera” παρουσίασαν στην Αθήνα, με συνέντευξη Τύπου στο βιβλιοπωλείο Ιανός, η διοίκηση και η διεύθυνση του Οργανισμού καθώς και οι συντελεστές της παράστασης που ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στις 27, 28/2και 1/3 έπειτα από το εντυπωσιακό της ξεκίνημα στη Θεσσαλονίκη το περασμένο φθινόπωρο.

Στη συνέντευξη Τύπου συμμετείχαν η Πρόεδρος του Δ.Σ. του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, Μένη Λυσαρίδου, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ – σκηνοθέτης Γιάννης Βούρος, ο συνθέτης – σκηνοθέτης Κωνσταντίνος Αθυρίδης, ο σκηνογράφος Γιάννης Μετζικώφ, η χορογράφος Άσπα Φούτση, ο αν. Καλλιτεχνικός Διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, Αθανάσιος Αποστολόπουλος, καθώς και οι πρωταγωνιστές της «Alexander the Great. Rock opera», Δημήτρης Τικτόπουλος και Χαρίκλεια Χατζησαββίδου.

S.T_ALEXANDER 1

Η Μένη Λυσαρίδου, επαναπροσδιορίζοντας τη θέση ενός δημόσιου φορέα πολιτισμού, όπως το Κ.Θ.Β.Ε, τόνισε πως «ένας τέτοιος οργανισμός οφείλει να αποτελεί έναν ολοκληρωμένο πόλο πολιτισμού που λειτουργεί μέσω της θεατρικής τέχνης ως ανοιχτό πανεπιστήμιο και να επιστρέφει στην κοινωνία κάθε ευρώ που επενδύεται σε αυτόν μέσω των επιχορηγήσεων ή των χορηγιών». Ως άξονες που υπηρετούν αυτό το στόχο όρισε τους εξής:

  1. Το ποιοτικό καλλιτεχνικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε όλο το εύρος της κοινωνίας και χαρακτηρίζεται για την πρωτοπορία και την καινοτομία του.
  2. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
  3. Την ένταση της κοινωνικής ευθύνης.
  4. Την εξωστρέφεια και τις χορηγίες.
  5. Τη βελτίωση των υποδομών και των παρεχόμενων υπηρεσιών απ’ όλα τα μέρη του οργανισμού.

Αναφορικά με την «κάθοδο» του Κ.Θ.Β.Ε. στην Αθήνα, η κ. Λυσαρίδου σημείωσε πως «είναι επιθυμία του Θεάτρου να παρουσιάζει στην πρωτεύουσα παραστάσεις παραγωγής του Κ.Θ.Β.Ε. και κατά τη χειμερινή περίοδο, ενισχύοντας τους δεσμούς με το κοινό της Αθήνας, που δημιουργούνται κατά την περίοδο των καλοκαιρινών περιοδειών (π.χ. «Πέρσες»). Κάτι τέτοιο, μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο μέσω συνεργειών σε αμφίδρομη σχέση με άλλους φορείς πολιτισμού, όπως αυτή που συμβαίνει τώρα με το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Αντίστοιχα, εμείς διαθέτουμε τις κατάλληλες υποδομές για να υποδεχθούμε στη Θεσσαλονίκη άλλες παραγωγές». Αναφερόμενη στο τολμηρό εγχείρημα της ροκ όπερας, τόνισε πως η εν λόγω παράσταση, στόχο έχει να υπηρετήσει τις ανάγκες μιας διεθνούς περιοδείας, ανταγωνιζόμενη ισάξια αντίστοιχου μεγέθους παραγωγές του συγκεκριμένου είδους. «Η οργάνωσή της αποτέλεσε μια πρόκληση για όλα τα επίπεδα του ΚΘΒΕ. Πρόκειται για ένα πρότζεκτ, για το οποίο συνεργάστηκαν όλα τα τμήματα του Οργανισμού. Η εμπειρία είναι ανεκτίμητη». «Στο οργανωτικό κομμάτι είμαστε πανέτοιμοι. Αυτό που ζητάμε», είπε, «είναι να έχουμε τους υποστηρικτές στο οικονομικό επίπεδο» γιατί το ΚΘΒΕ έχει κι άλλες παραστάσεις – θησαυρούς, τις οποίες έχουν ζητήσει στο εξωτερικό. Κλείνοντας, αφού ευχαρίστησε τους φορείς που έθεσαν υπό την αιγίδα τους την συγκεκριμένη παραγωγή, τους χορηγούς (έκανε ειδική αναφορά στην προσφορά της Ολυμπιακής Ζυθοποιΐας – FIX HELLAS και στα ΕΛΤΑ) και τα ΜΜΕ – χορηγούς επικοινωνίας, αναφέρθηκε στην αγάπη που έδειξαν οι Θεσσαλονικείς στο συγκεκριμένο project και στην πρωτόγνωρη απήχησή του στο νεανικό κοινό. Μια μερίδα κοινού που, όπως είπε, το ΚΘΒΕ θέλει να έχει κοντά του.

Ο Γιάννης Βούρος, σχολιάζοντας την καλλιτεχνική προσαρμογή της ιστορίας ενός ιστορικού προσώπου στο πλαίσιο μιας ροκ όπερας, δήλωσε: «Η γοητευτική προσωπικότητα του Μ. Αλέξανδρου είχε τη δύναμη να ξεσηκώνει τα πλήθη και να εμπνέει συνειδήσεις, ικανότητα αντίστοιχη με την επιρροή που μπορεί να ασκήσει ένας σύγχρονος ροκ σταρ. Χωρίς καμία μιλιταριστική διάθεση, το έργο ως πρώτο στόχο θέτει την ψυχαγωγία του κοινού».

Αναφέρθηκε, επίσης, στη σύμπνοια διεύθυνσης – διοίκησης – εργαζομένων που δημιουργούν ένα δίχτυ ασφαλείας για την καλλιτεχνική λειτουργία του ΚΘΒΕ, στην επαναθέρμανση των σχέσεων των πολιτών της Θεσσαλονίκης με το Κρατικό Θέατρο, αλλά και στη γενικότερη επιθυμία του, η καλλιτεχνική παραγωγή του θεάτρου να μη μένει εντός των τειχών του Κρατικού, ορίζοντας τη Θεσσαλονίκη ως μια «παραμεθόριο της τέχνης»: «Μακάρι το Μέγαρο να είναι εφαλτήριο, ώστε το ταξίδι του ΚΘΒΕ και της συγκεκριμένης παράστασης στον κόσμο, να ευοδωθεί. Ήδη, οι επαφές μας με σκηνές της Αυστραλίας, της Αμερικής και της Γερμανίας, προχωρούν, αλλά δεν πρόκειται να ρισκάρω ούτε ένα ευρώ από το ταμείο του Θεάτρου, αν δεν είμαι σίγουρος ότι θα έχω έστω και ένα ευρώ κέρδος».

Αφού ανέλυσε την προσπάθεια για εξορθολογισμό των οικονομικών του ΚΘΒΕ, υποστήριξε ότι «Όσο ήμουν στην Αθήνα το άκουγα ως παράπονο των βορείων αλλά τώρα το ζω στο πετσί μου: δυστυχώς η Θεσσαλονίκη βρίσκεται στην παραμεθόριο της τέχνης» και ότι «ήρθε η ώρα η πολιτεία να σκύψει με ανάλογο ενδιαφέρον και με μια γενναία πολιτική απόφαση να διευθετήσει τα παλιά χρέη και να αυξήσει την επιχορήγηση του ΚΘΒΕ». 

Ο Θανάσης Αποστολόπουλος, εκπροσωπώντας το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, δήλωσε εντυπωσιασμένος από την πρόταση μιας τέτοιας παραγωγής, που δεν είναι αυτονόητη στην Ελλάδα, ενισχύοντας την πρόθεση του Μεγάρου να μην είναι αποκομμένο από αντίστοιχες σημαντικές καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες. «Περιμένουμε με πολύ μεγάλη χαρά την παράσταση» είπε και ευχήθηκε κι άλλες συνεργασίες στο μέλλον.

Ο Κωνσταντίνος Αθυρίδης δήλωσε ότι πρόκειται για μια καλλιτεχνική εμβάθυνση στην προσωπικότητα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και στη σχέση του με τη ζωή και τον θάνατο. Ενισχύοντας την ψυχαγωγική διάσταση του εγχειρήματος, τόνισε πως δεν πρόκειται για κάποιο θεατρικό αντίστοιχο ενός ιστορικού ντοκιμαντέρ, αλλά για μια ροκ όπερα που ακολουθεί ως προς τις προδιαγραφές, τη φόρμα και τη δομή, το είδος της όπερας, εμπνευσμένη από τα πολυπολιτισμικά ηχοχρώματα, αλλά και τους ελληνικούς ήχους (π.χ. ούτι, μπουζούκι), που αρμόζουν στην χωροχρονική διαδρομή του Μ. Αλεξάνδρου. «Μου έκανε πολύ θετική εντύπωση που ένας κρατικός φορέας έκαναν μια αγγλόφωνη παραγωγή» τόνισε και ευχαρίστησε το ΚΘΒΕ.

Ο Γιάννης Μετζικώφ αναφέρθηκε στη δυσκολία των σκηνικών σε ένα τόσο οικείο θέμα όπως ο Μέγας Αλέξανδρος. «Φανταστείτε ένα μπουκέτο με νέα κορίτσια και αγόρια πάνω στη σκηνή!» είπε μιλώντας για τον θίασο της παράστασης, ενώ έκανε αναφορά στη δυσκολία της εποχής για μεγάλες παραγωγές.

Η Άσπα Φούτση αναφέρθηκε στην καλλιτεχνική της σύνδεση με τον συνθέτη Κωνσταντίνο Αθυρίδη κατά τη δεκαετία του ’90 και κάλεσε το κοινό να δει την παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο Δημήτρης Τικτόπουλος που ερμηνεύει τον Μέγα Αλέξανδρο, χαρακτήρισε τις παραστάσεις της ροκ όπερας «όνειρο για κάθε καλλιτέχνη να βρίσκεται σε ένα τέτοιο χώρο όπως το ΜΜΑ».

Η Χαρίκλεια Χατζησαββίδου, που ερμηνεύει την Ολυμπιάδα, μίλησε για «πολύ μεγάλη προσπάθεια». «Πιστεύουμε σ’ αυτό το έργο» είπε «να μα υποδεχθείτε μ’ ανοιχτές αγκάλες» συμπλήρωσε. Είναι μια παράσταση που έχει όλα όσα χρειάζονται για να ταξιδέψει σε διεθνές επίπεδο.

Τέλος, το λόγο πήρε η κ. Καίτη Τζιτζικώστα, Πρόεδρος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, που έχει θέσει υπό την αιγίδα της την παραγωγή, η οποία δήλωσε ότι ήδη κάνει ενέργειες για να ταξιδέψει η ροκ όπερα στο Παρίσι.

S.T_ALEXANDER 4

Το έργο παρουσιάζεται στην αγγλική γλώσσα με υπέρτιτλους. Έχει διάρκεια περίπου δύο ώρες και δεκαπέντε λεπτά και συμμετέχουν δεκαμελής ορχήστρα και μία ομάδα τριάντα ηθοποιών, χορευτών και τραγουδιστών.

Η ιστορία, έτσι όπως παρουσιάζεται στη δίωρη μουσικοθεατρική παράσταση, αρχίζει στη Σαμοθράκη, ένα χρόνο πριν τη γέννηση του Αλέξανδρου, όπου κατά τη διάρκεια των βακχικών Μυστηρίων συναντήθηκαν για πρώτη φορά η μητέρα του Ολυμπιάς και ο βασιλιάς της Μακεδονίας Φίλιππος και ολοκληρώνεται με το θάνατο του Μεγάλου Αλεξάνδρου στη Βαβυλώνα, 33 χρόνια αργότερα. Ποιος, όμως, ήταν πραγματικά ο άνθρωπος που άλλαξε την ιστορία και επηρέασε τον πολιτισμό εκατομμυρίων ανθρώπων; Πόσα πραγματικά γνωρίζουμε για τη ζωή του;

Η όπερα στοχεύει, με σύγχρονο ήχο και μουσική, να μας φέρει κοντά στον δυναμισμό, στο όνειρο και στην ανθρώπινη φύση του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

S.T_ALEXANDER 2

Προηγούμενο άρθροΤα ζητούμενα και τα δεδομένα
Επόμενο άρθροΡωτήστε τη Βικτώρια Χίσλοπ και κερδίστε ένα από τα βιβλία της!
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.