Εσείς θα φάτε ταραμοσαλάτα;

0
1655

taramosalata2

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διατροφολόγος – Διαιτολόγος / [email protected]

Λίγες ώρες πριν την Καθαρά Δευτέρα και το πέταγμα του χαρταετού, ο πυρετός των σαρακοστιανών ανεβαίνει. Μπακαλιάρος, ελιές, σκορδαλιά, καλαμαράκια, χταπόδι, λαγάνα, όσπρια, χαλβάς, κ.α.. Φυσικά δεν λείπει και η ταραμοσαλάτα. Μαζί με τη λαγάνα αποτελούν αχτύπητο δίδυμο. Δεν αρέσει σε όλους. Όσοι όμως την προτιμούν ή όσοι θα κάνουν τη νηστεία της Σαρακοστής, τότε την περιμένουν με ανυπομονησία.

Ταραμάς: η πρώτη ύλη

Ο ταραμάς, ο οποίος αποτελεί το βασικό υλικό για την παρασκευή της ταραμοσαλάτας, προέρχεται από τα αυγά του μπακαλιάρου και του κυπρίνου. Τα αυγά αυτά απομακρύνονται από το ψάρι και με ειδικές διεργασίες, μας δίνουν το τελικό προϊόν. Στο εμπόριο κυκλοφορούν δύο είδη ταραμά. Ο λευκός και ο κόκκινος. Ο πρώτος είναι ανώτερης ποιότητας. Στο δεύτερο έχουν προστεθεί χρωστικές ουσίες, προκειμένου να τον κάνουν πιο λαχταριστό και προσιτό στο καταναλωτικό κοινό.

Διατροφική αξία

Η ταραμοσαλάτα είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά. Τα περισσότερα τα οφείλει στον ταραμά, ο οποίος είναι πλούσιος σε πρωτεΐνη, βιταμίνη Α και D, κάλιο, μαγνήσιο και ψευδάργυρο. Πιο συγκεκριμένα:

  • Η βιταμίνη Α προστατεύει τα μάτια και το δέρμα και παράλληλα τονώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Η βιταμίνη D θωρακίζει τα οστά.
  • Το κάλιο συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.
  • Ο ψευδάργυρος ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και βοηθά στην αντιμετώπιση των λοιμώξεων.
  • Το μαγνήσιο συντελεί στην καλή λειτουργία του νευρικού και μυϊκού συστήματος.

Από την άλλη αποτελεί πηγή νατρίου, γι’ αυτό και η χρήση του πρέπει να γίνεται με προσοχή απ’ όσους πάσχουν από υπέρταση και από αυτούς που αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη νεφρική λειτουργία. Ένα ακόμα συστατικό, που προστίθεται στην ταραμοσαλάτα και της προσδίδει ιδιαίτερη διατροφική αξία είναι το ελαιόλαδο. Τα καλά λιπαρά που περιέχει θωρακίζουν την καρδιά και βοηθούν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης. Επίσης, το λεμόνι προσφέρει στον οργανισμό την καθ’ όλα σημαντική βιταμίνη C, η οποία ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα και είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικούς παράγοντες.

Τρόποι παρασκευής

Η παραδοσιακή συνταγή της ταραμοσαλάτας περιλαμβάνει υλικά όπως το ψωμί, το ελαιόλαδο, το λεμόνι και φυσικά ο ταραμάς. Αντί ψωμιού, ορισμένοι προτιμούν την πατάτα. Ενίοτε προστίθεται κρεμμύδι, σκόρδο και καυτερή πιπεριά για να την κάνουν πιο πικάντικη. Αλείψτε την στη λαγάνα και κάντε ένα πεντανόστιμο συνδυασμό.

Προσοχή!

Θυμηθείτε κάτι: δεν μπορείτε να καταναλώνετε ένα τρόφιμο χωρίς μέτρο, όσο υγιεινό και θρεπτικό και αν είναι. Η ταραμοσαλάτα προσφέρει μια σειρά ευεργετικών θρεπτικών συστατικών στον οργανισμό, χωρίς να στερείται θερμίδων. Αν δεν θέλετε να αυξήσετε το βάρος σας, τότε πρέπει είτε να προσέξετε την δραστηριότητά σας, είτε να καταναλώσετε μικρότερη ποσότητα τροφής. Όσο περισσότερο ελαιόλαδο περιέχει, τόσο πιο πολύ ανεβαίνουν οι θερμίδες. Με όσο περισσότερο ψωμί ή λαγάνα τη συνοδέψετε, τόσες περισσότερες θερμίδες θα καταναλώσετε. Η 1 κουταλιά της σούπας, προσδίδει 100 θερμίδες και η μία λεπτή φέτα ψωμιού ή λαγάνας 80 θερμίδες. Τα συμπεράσματα δικά σας!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.