Η ζωή μας δεν θα είχε κανένα νόημα, αν βρίσκαμε τελικά, το νόημα…

0
617

mesa sou monoΤης Τέσυς Μπάιλα

Ντίνα Σαρακηνού «Μέσα σου μόνο», e book

Απολαυστικό, γρήγορο και γραμμένο με μια αμεσότητα που ξαφνιάζει από την πρώτη κιόλας σελίδα, το βιβλίο της Ντίνας Σαρακηνού με τον ευρηματικό τίτλο «Μέσα σου μόνο» γίνεται η αφορμή για ένα ταξίδι αυτογνωσίας, στο οποίο καλείται ο πρωταγωνιστής, και μαζί του το βιώνει πρωτίστως ο αναγνώστης.

Νέος, ωραίος, επιτυχημένος και σε καλή οικονομική κατάσταση στα τριάντα πέντε του χρόνια, ο κεντρικός ήρωας του βιβλίου ζει μια ζωή που συναρπάζει καθώς όλες του οι επιθυμίες γίνονται πραγματικότητα και μάλιστα μέσα σε λίγο χρόνο. Φαινομενικά δεν του λείπει τίποτα. Και ούτε ο ίδιος δεν μοιάζει να πιστεύει ότι κάτι του λείπει. Η αυτοπεποίθησή του δηλώνεται συνεχώς από τον τρόπο που μιλάει που σκέφτεται που αντιδρά σε κάθε ερέθισμα.

Μοιάζει να πιστεύει στη ματαιότητα των πάντων και η ανασφάλεια δεν του ταιριάζει, μάλιστα μοιάζει να μην τον αγγίζει καθόλου, παρόλο που ο αναγνώστης κάποιες στιγμές τη νιώθει συγκαλυμμένη πίσω από την υπερβολική του αυταρέσκεια.  Ο ίδιος έχει δημιουργήσει γύρω του ένα δίχτυ προστασίας και θεωρεί ότι οι υπαρξιακές ανάγκες και ανησυχίες δεν τον αφορούν. Θωρακισμένος πίσω από το πλέγμα της αυτοεκτίμησης που του συντηρεί ο τρόπος ζωής του μοιάζει να μην μπορεί τίποτα και κανείς να  τον κάνει να αμφισβητήσει τα προσωπικά του δεδομένα.

Ο έρωτας όμως; Τι ρόλο παίζει ο έρωτας και με ποιο τρόπο μπορεί να επαναπροσδιορίσει την κοινωνική ταυτότητα ενός ανθρώπου που αγωνίζεται να πιστέψει, κυρίως ο ίδιος, ότι τίποτα δεν παίζει ρόλο στη ζωή παρά μόνο η προσωπική καταξίωση;

Τι θα γίνει όταν δικαιωματικά ο έρωτας έρχεται να τον κατακτήσει και να πάρει τη θέση του στη ζωή του νέου αυτού άντρα; Πόσο προσδιοριστικός παράγοντας μπορεί να γίνει και σε ποιο βαθμό θα γίνει η αιτία για να κληθεί ο ήρωας να επανεκτιμήσει την έως τότε ζωή του και να διακρίνει το ιδιωτικό μονοπάτι μέσα από το οποίο θα οδηγηθεί στην αυτογνωσία και στον αυτοπροσδιορισμό του; Και τελικά στο παιχνίδι του έρωτα πόσο έτοιμος είναι να πληρώσει το τίμημα του παροπλισμένου συναισθήματος ένας άνθρωπος που πιστεύει ότι:

«Η ανθρώπινη φύση ψάχνει να δώσει νόημα στα πάντα. Αυτή η διαρκής ανάγκη για νοηματοδότηση στις καθημερινές μας πράξεις, κάνει και τις πιο ανούσιες πράξεις μας σημαντικές. Το νόημα όμως μεταβάλλεται καθώς εμείς αλλάζουμε. Δεν πιστεύω ότι είναι σταθερό, κάθε μέρα βρίσκεται σε διαφορετικούς στόχους. Το νόημα της ζωής το ψάχνεις και όταν νομίζεις ότι το κατακτάς, αυτό μεταμορφώνεται, σε ξεγελάει και συνεχίζεις να το αναζητάς αλλού. Κρύβεται έντεχνα πίσω από νέους ανθρώπους, σχέσεις, συναναστροφές, χόμπυ αλλά παράλληλα δεν είναι και πουθενά. Μας εξαπατά και μας έλκει να το αναζητούμε συνεχώς. Η ζωή μας δεν θα είχε κανένα νόημα, αν βρίσκαμε τελικά, το νόημα».

Όσο η ιστορία εξελίσσεται ο ίδιος εμπλέκεται σε μια φανταστική περιπέτεια και η Σαρακηνού θέτει τις αφηγηματικές προϋποθέσεις για να μπορέσει εκείνος να φτάσει στο συμπέρασμα ότι η ευτυχία, η φαντασία η ανάγκη να μένουμε ανοιχτοί στο απροσδόκητο, καμιά φορά και να το κυνηγάμε είναι αναφαίρετα δικαιώματα ενός ανθρώπου, έστω κι αν ο σύγχρονος τρόπος ζωής έχει προσδώσει ιδιαίτερη σημασία σε άλλου είδους αξιακές αρχές.

Ένα ταξίδι φανταστικό σε παράλληλους κόσμους γίνεται για τον κεντρικό ήρωα ο λόγος που θα αναθεωρήσει τις προσωπικές του επιλογές και είναι ιδιαίτερα αξιόλογος ο ρεαλιστικός τρόπος που πετυχαίνει  η συγγραφέας να αποδώσει τους κόσμους αυτούς μέσα στους οποίους εμπλέκεται ο ήρωάς της και ζει τη δική του περιπέτεια. Μια περιπέτεια που αυτό που αφήνει στο τέλος στον αναγνώστη είναι μια αίσθηση ελευθερίας και η συναίσθηση ότι η προσωπική ελευθερία, η ευτυχία, η αυτογνωσία και η αυτοδιάθεση του ανθρώπου είναι προσωπική του επιλογή.

Προηγούμενο άρθροΝύχτα Strauss απόψε στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης!
Επόμενο άρθροΓλυκά… Χριστούγεννα!
Η Τέσυ Μπάιλα κατάγεται από τις Κυκλάδες αλλά γεννήθηκε στον Πειραιά. Σπούδασε Ιστορία Ελληνικού Πολιτισμού και μετάφραση Λογοτεχνίας. Ασχολείται με τη φωτογραφία και ατομικές της εκθέσεις έχουν φιλοξενηθεί στο πανεπιστήμιο Gakugei της Ιαπωνίας και στην Αθήνα. Είναι συντάκτρια του λογοτεχνικού περιοδικού Κλεψύδρα. Παράλληλα δημοσιεύει δοκίμια σε εφημερίδες και περιοδικά. Κυκλοφορούν τα βιβλία της: Το πορτρέτο της σιωπής, εκδ. Έναστρον, Το παραμύθι της βροχής, εκδ. Δοκιμάκης και Το μυστικό ήταν η ζάχαρη εκδ.Ψυχογιός.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.