«Θεσσαλονικέων Πόλις»: οι φωτογραφίες του Τσάντλερ και ο «άγνωστος» Ν. Παπανδρέου

1
552

Κεντρικός θεματικός άξονας του πολύ ενδιαφέροντος νέου τεύχους του περιοδικού «Θεσσαλονικέων Πόλις», που εκδίδει η Πολιτιστική Εταιρία Επιχειρηματιών Βορείου Ελλάδας, εφαρμοσμένες τέχνες στη Θεσσαλονίκη.

Παρ’ όλ’ αυτά, εξαιρετικά ενδιαφέρον βρήκα το πορτρέτο του Νικηφόρου Παπανδρέου…

…που «φιλοτέχνησε» η θεατρολόγος Γιάννα Τσόκου, έναν άνθρωπο για τον οποίο οι περισσότεροι μαθαίνουμε πράγματα για την πορεία του τα οποία αγνοούσαμε. Από τις σπουδές του στη Γαλλία, τη συμβολή του στην ίδρυση του τμήματος Θεατρολογίας στο ΑΠΘ, μέχρι την Πειραματική Σκηνή της Τέχνης και τη Θεατρική Άνοιξη, το φεστιβάλ της ευρωπαϊκής πειραματικής σκηνής (η οποία αν δεν κάνω λάθος διέφυγε του «αφιερώματος»). Ένας άνθρωπος με σεμνή υπερπροσφορά στα καλλιτεχνικά πράγματα της Θεσσαλονίκης που, όπως λέει, βρίσκει στο Πανεπιστήμιο και στην Πειραματική όπου συναναστρέφεται κατά βάση με νέους ανθρώπους το «αντίδοτο στο επερχόμενο, ανελέητο γήρας».

Πολύ ενδιαφέρον και το θέμα που επιμελείται ο Κώστας Μπλιάτκας, δημοσιογράφος και γενικός διευθυντής πλέον της ΕΤ3, για τον φιλέλληνα Τζεφ Τσάντλερ, «πατέρα» της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και πρωτοπόρο του εθελοντισμού στη Μ. Βρετανία, που ως μέλος της βρετανικής αποστολής έζησε στην Ελλάδα και δη στη Θεσσαλονίκη από τους τελευταίους μήνες της Κατοχής μέχρι τις αρχές του Εμφυλίου Πολέμου (1944-1946).

Το εξώφυλλο φιλοξενεί αδημοσίευτο έργο του εικαστικού Φώτη Σαγώνα, ενός καλλιτέχνη που ζει κι εργάζεται στη Θεσσαλονίκη και Νέα Υόρκη.

Επίσης, ο καθηγητής Πολιτικής Ιστορίας στο ΑΠΘ Γιώργος Αναστασιάδης αποτυπώνει σε ένα εξαιρετικού ενδιαφέροντος χρονολόγιο τα γεγονότα που διαμόρφωσαν την ιστορία της πόλης στον 20ό αιώνα.

Επίσης, ο αρχιτέκτονας Άρις Γεωργίου παρουσιάζει τον designer Αντώνη Βολάνη, η ιστορικός τέχνης Αρετή Λεοπούλου φωτίζει την «εικονογράφηση» και τη διαδρομή των κόμικς στη Θεσσαλονίκη, ενώ ο δημοσιογράφος Γιάννης Γκροσδάνης αφηγείται τη δύναμη της εικόνας στη διαφήμιση του κινηματογράφου και ειδικά στις «εφήμερες» γιγαντοαφίσες.

Η διδάκτωρ Κινηματογραφικών Σπουδών Λίνα Μυλωνάκη ερευνά πως τα αδιέξοδα της οικονομικής κρίσης έχουν αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τον ελληνικό κινηματογράφο.

Ξεχωρίζει ένα νέο αδημοσίευτο ποίημα του ποιητή Πρόδρομου Μάρκογλου, ενώ η Ευμορφία Καραμπατάκη θυμάται ένα καλοκαίρι στην Επίδαυρο διπλα στον Ιάνη Ξενάκη.

 

Γ.Κεσ.

Προηγούμενο άρθροΓιαούρτωσαν τον Καστανίδη
Επόμενο άρθρο«Η Ελλάδα ζει μια πολιτική τραγωδία»
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.