Κεράσι: επωφεληθείτε από τις ευεργετικές του ιδιότητες

0
1179

3

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διατροφολόγος – Διαιτολόγος / [email protected]

Είναι το πιο νόστιμο, το πιο αγαπητό, το πιο λαχταριστό φρούτο της περιόδου που διανύουμε. Είναι μικρά, κόκκινα, στρόγγυλα με γλυκιά ή ξινή γεύση ανάλογα την ποικιλία. Στην αυλή του παππού μου υπάρχει ακόμα αυτό το τεράστιο δέντρο. Μέχρι και κούνια κρεμούσαμε όταν ήμασταν μικρά. Όταν έφτανε ο καιρός και τα κεράσια ωρίμαζαν, σκαρφαλώναμε στο δέντρο για να τα μαζέψουμε και για να τα κρεμάσουμε στα αυτιά μας για σκουλαρίκια. Έπρεπε να βιαστούμε, γιατί αν ξαφνικά έπιανε βροχή, τα κεράσια δε θα ήταν κατάλληλα για κατανάλωση.

Διατροφική αξία

Οι ανθοκυανίνες είναι αυτές που χαρίζουν το χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα στο κεράσι. Πρόκειται για χρωστικές με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, οι οποίες εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, αποτρέποντας την εξέλιξη σοβαρών ασθενειών. Επίσης, είναι πηγή πρωτεϊνών, βιταμίνης Α, βιταμινών του συμπλέγματος Β, φυλλικού οξέος, βιταμίνης C, σιδήρου, ασβεστίου, μαγνησίου, καλίου και χαλκού. Είναι πλούσιο σε φυτοστερόλες και φυτικές ίνες ενώ δεν περιέχει κορεσμένα λιπαρά και νάτριο. Ένα κεράσι προσδίδει στον οργανισμό 4 – 5 θερμίδες. Στον πίνακα που ακολουθεί θα δείτε αναλυτικότερα τα σημαντικότερα θρεπτικά συστατικά του κερασιού

Θρεπτικά συστατικά ανά 100γρ κεράσι
Ενέργεια 63kcal
Υδατάνθρακες 16γρ
Λιπαρά 0.3γρ
Πρωτεΐνη 1γρ
Φυτικές ίνες 2γρ
Βιταμίνη C 7mg
Νερό 82,2γρ
Κάλιο 222mg
Μαγνήσιο 11mg
Φυλλικό οξύ 4mcg
Σίδηρος 0.4mg

Τα οφέλη του κερασιού στην υγεία

Με όλα αυτά τα σπουδαία θρεπτικά συστατικά να περιλαμβάνονται στο κεράσι, μπορείτε να φανταστείτε πόσο καλό κάνει στην λειτουργία του οργανισμού, προασπίζοντας την υγεία του. Πιο συγκεκριμένα :

  • Μειώνει τα επίπεδα της χοληστερόλη στο αίμα.
  • Βοηθά στην σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος.
  • Δρα ενάντια στη δυσκοιλιότητα.
  • Προστατεύει το ουροποιητικό σύστημα.
  • Ενισχύει τη λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος.
  • «Καθαρίζει» από τοξικές ουσίες όργανα όπως το συκώτι και τα νεφρά.
  • Βοηθά στην απομάκρυνση του ουρικού οξέος από τις αρθρώσεις.
  • Προστατεύει από την τερηδόνα.
  • Προσφέρει αντιγήρανση.
  • Δυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Συντελεί στη θεραπεία της αναιμίας και στην πρόληψη του διαβήτη.
  • Φέρει πιο εύκολα το αίσθημα του κορεσμού.
  • Μειώνει την πνευματική κόπωση και καλό θα ήταν να καταναλώνεται από τους μαθητές σε περίοδο εξετάσεων.
  • Εξουδετερώνει τις καρκινογόνες ουσίες.

Φροντίστε να πλύνετε καλά τα κεράσια που θα φάτε. Πετάξτε όσα έχουν χαλάσει. Δημιουργήστε σπιτικές μαρμελάδες και γλυκά του κουταλιού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.