ΚΡΕΜΜΥΔΙ ΓΙΑ ΚΛΑΜΜΑΤΑ Ή ΜΗΠΩΣ ΟΧΙ;

0
1900

Onions

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διατροφολόγος – Διαιτολόγος* / [email protected]

Με αφορμή τις τόσες φορές που έχω κλάψει , καθαρίζοντας κρεμμύδια, αποφάσισα να γράψω το συγκεκριμένο άρθρο. Δεν μπορεί μόνο να «χαλάνε» τα ματάκια μας και να τρέχουν ποτάμια τα δάκρυα. Κάτι καλό θα προσφέρουν στον οργανισμό. Ας το διαπιστώσουμε μαζί.

Οφέλη

Η χρήση του έχει ξεκινήσει από την αρχαιότητα. Πρόκειται για ένα βολβό, τον οποίο χρησιμοποιούσαν σαν φάρμακο για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών. Η χρήση του στη μαγειρική ήταν γνωστή από τότε, μιας και έδινε ωραία γεύση στο φαγητό. Στις μέρες μας οι ερευνητές έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στις μελέτες των ευεργετικών ιδιοτήτων το κρεμμυδιού. Προσπάθησαν να αποδείξουν ότι η κατανάλωσή του ωφελεί την υγεία και τα κατέφεραν. Συμπέραναν ότι το κρεμμύδι :

  • Δεν περιέχει θερμίδες και νάτριο, το βασικό στοιχείο του αλατιού. Άρα δεν προκαλεί υπέρταση. Επίσης δεν επηρεάζει τα επίπεδα των λιπιδίων και της χοληστερόλης στο αίμα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μειώνεται ο κίνδυνος εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, αθηροσκλήρωσης και εμφράγματος. Συγκεκριμένα συστατικά του κρεμμυδιού φαίνεται να ελαττώνουν τα επίπεδα της ομοκυστεΐνης, μιας πρωτεΐνης που συντελεί στην εμφάνιση καρδιακής ανακοπής και εμφράγματος. Έρευνα έδειξε ότι όσοι καταναλώνουν συστηματικά κρεμμύδι κινδυνεύουν 20% λιγότερο από καρδιαγγειακή νόσο.
  • Παρουσιάζει σημαντικές αντικαρκινικές, αντιφλεγμονώδεις και αντιμικροβιακές ιδιότητες. Το κρεμμύδι περιέχει την ουσία κουερσετίνη, η οποία αναστέλλει τη δράση και την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Σε έρευνα διαπιστώθηκε ότι η συστηματική κατανάλωση κρεμμυδιού, μειώνει τον κίνδυνο για καρκίνο του στόματος και του φάρυγγα κατά 84%, για καρκίνου του μαστού κατά 25%, για καρκίνο των ωοθηκών και προστάτη κατά 73% και 71% αντίστοιχα. Οι αντιφλεγμονώδης παράγοντες που περιέχονται στο κρεμμύδι, προσφέρουν ανακούφιση σε όσους πάσχουν από ρευματοειδή αρθρίτιδα, αλλεργικό άσθμα και αναπνευστική συμφόρηση εξαιτίας του κοινού κρυολογήματος.
  • Προσφέρει στο οργανισμό σημαντική αντιοξειδωτική προστασία.
  • Είναι πλούσιο σε φυτικές ίνες, βιταμίνη C και Β6, κάλιο, ασβέστιο, μαγγάνιο, χρώμιο και φυλλικό οξύ.
  • Συμβάλει στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, μειώνοντας τις πιθανότητες για ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2. Συγκεκριμένες ουσίες καθώς και το χρώμιο, που υπάρχουν στο κρεμμύδι, μειώνουν τα επίπεδα του σακχάρου, γιατί απελευθερώνουν μεγαλύτερη ποσότητα ινσουλίνης στο αίμα. Παράλληλα το χρώμιο βοηθά στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων και της ολικής χοληστερόλης και αυξάνει τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης στο αίμα.
  • Προλαμβάνει την οστεοπόρωση.
  • Αποτρέπει τη δημιουργία θρόμβων στο αίμα. Το κρεμμύδι παρουσιάζει σημαντικές αντιπηκτικές ιδιότητες, εξαιτίας του θείου που περιέχει. Ειδικότερα, τα κιτρινόσαρκα κρεμμύδια αποτρέπουν τη συσσώρευση αιμοπεταλίων, εμποδίζοντας τη δημιουργία θρόμβων.
  • Προστατεύει το στομάχι από την εμφάνιση έλκους, γιατί σταματά την ανάπτυξη του ελικοβακτηριδίου του πυλωρού.

 Δώστε προσοχή

Παρ’ ότι το κρεμμύδι προστατεύει τον οργανισμό από επιβλαβής, για την υγεία, καταστάσεις υπάρχει πιθανότητα να μη μπορεί να καταναλωθεί από όλους. Όσοι πάσχουν από σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και όσες νέες μαμάδες θηλάζουν τα μωρά τους πρέπει να προσέχουν περισσότερο. Υπάρχει περίπτωση να προκληθούν κολικοί. Θυμηθείτε επίσης, να μην τα ξεφλουδίζετε ιδιαιτέρως, γιατί πετάτε πολύτιμα θρεπτικά συστατικά. Αρκεστείτε στην αφαίρεση μόνο του εξωτερικού περιβλήματος. Προτιμήστε τα καλά σχηματισμένα κρεμμύδια και αποθηκεύεστε τα σε καλά αεριζόμενο χώρο σε θερμοκρασία δωματίου. Κάντε πως ξεχνάτε τα δάκρυα που φέρνουν κατά το καθάρισμα και τη δυσάρεστη αναπνοή κατά την κατανάλωση τους και θωρακίστε τον οργανισμό σας.

* Βοσπόρου 76 με Αρτάκης, Κάτω Τούμπα
1ος όροφος
τ. 2315550150
κ. 6934016144
www.peritrofis.gr
www.facebook.com/peritrofis2015

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.