Μια «Βασιλική» εξομολόγηση στο Θέατρο Αυλαία

0
595

IMG_6620Γράφει η Νένα Μυρωνίδου / [email protected]

Μετά από μια Τετάρτη γεμάτη υποχρεώσεις και τρέξιμο, το πρόγραμμα της ημέρας έλεγε «Πρεμιέρα στο Αυλαία». Και παρά το τσουχτερό κρύο περάσαμε την πόρτα του θεάτρου, ανεβήκαμε τα σκαλιά και βρεθήκαμε στο φουαγιέ του πρώτου ορόφου να πιάνουμε κουβεντούλες στο πόδι για διάφορα, ανάμεσα σε γνωστές φυσιογνωμίες, όπως αυτή του Αιμίλιου Χειλάκη. Πήραμε το εισιτήριο, μπήκαμε στην αμφιθεατρική και πολύ ζεστή πλατεία και μετρήσαμε ως το τρίτο κουδούνι για να σβήσουν τα φώτα μαζί με το σούσουρο από φυλλάδια και ψιθύρους. Καλά, τα κινητά δεν τα έχω δει ποτέ πιο ήσυχα.

Η σκηνή φωτίζεται και η Αθηνά Μαξίμου στο λουτρό μιας σύγχρονης σκηνοθεσίας, παλεύει μπροστά στα μάτια μας που δεν ξεκολλούν από πάνω της, με τους δαίμονές της και με χίμαιρες από το παρελθόν. Μπροστά στα υγρά ερμάρια ξεστριμώχνει αναμνήσεις. Κάποιες τις πετά στη λεκάνη και κάποιες τις παιδεύει τόσο στη μισογεμάτη μπανιέρα, που άλλες πνίγονται μαζί με δάκρυα, και άλλες καθαρίζουν από τα αίματα μιας ηττημένης πάλης.

Όπως και να το κάνουμε υποδύεται μαζί την ηρωίδα και όλους τους ρόλους που σημάδεψαν το μυαλό και την ψυχή της ώστε να φτάσουν να γίνουν εξομολόγηση, απολογία, ανάκριση και καταδίκη σε ένα παρόν που δεν είναι επιλογή. Η απόρριψη, η ματαίωση, η μητρότητα, ο φόνος της αφοσίωσης και το γκρέμισμα του χρόνου σε ερείπια στιγμών, αγγίζουν άντρες και γυναίκες. Οι ανάσες από την πλατεία άλλοτε σιωπούν, άλλοτε βιάζονται κι άλλοτε ακούγονται να τρέμουν με την ανάλογη υγρασία των ματιών.

Και ο μονόλογος της Βασιλικής απογειώνεται με την τόλμη της Αθηνάς Μαξίμου να πλησιάσει το κοινό, να περπατήσει ανάμεσά του, να δείξει με το δάχτυλο, να βρέξει με τα μαλλιά της τα καθίσματα και τελικά να επιστρέψει στη σκηνή τραβώντας μας όλους προς τα μέσα μας.

Κι όταν ο κύκλος με τα παράπονα κλείνει, ανάβουν τα φώτα για να φανούμε όλοι μουδιασμένοι σαν άλλες Βασιλικές στα δικά μας λουτρά ταύτισης. Η παράσταση αξίζει το μπράβο μας για την απλότητα του σκηνικού, για τη διαφάνεια του ήθους της ηρωίδας και για το σύνθετο πάντρεμα γυναικείου λόγου και αντρικής παραδοχής στο χειροκρότημα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.