ΤΟ «ΣΤΙΓΜΑ» ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΛΥΔΙΑΣ ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ

0
1791

lydia_koniordoy

Τελικά ο Αριστείδης Μπαλτάς μπορεί να τίμησε το 57ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου με την παρουσία του ως όφειλε κάθε υπουργός Πολιτισμού προς έναν τέτοιο θεσμό, αλλά τελικά αποδείχθηκε ότι ήταν σε… αποδρομή, υπό απόλυση.

Στον ανασχηματισμό που ανακοίνωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη, τη θέση του Αρ. Μπαλτά παίρνει η ηθοποιός Λυδία Κονιόρδου.

Η Λυδία Κονιόρδου έχει διακριθεί για τη συμμετοχή της στο θέατρο, ειδικότερα στις τραγωδίες, ενώ έχει λάβει βραβείο «Κάρολος Κουν» Σκηνοθεσίας Ελληνικού Έργου για το έργο «Ίωνας» του Ευριπίδη που παίχτηκε στο Εθνικό Θέατρο.

Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του «Θεάτρου της Άνοιξης» (1977), ενώ συνεργάστηκε με το Εθνικό Θέατρο σε έργα των Ιονέσκο, Πλαύτου, Δ. Ρώμα και έπαιξε την Αντιγόνη στις Φοίνισσες του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία Αλέξη Μινωτή (1977-1978).

Από το 1978 έως το 1987 ήταν μόνιμο μέλος του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν και έπαιξε ρόλους σε έργα του ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν, Γιώργου Λαζάνη και Μίμη Κουγιουμτζή. Πήρε μέρος ως Κορυφαία του Χορού σε πολλά έργα του αρχαίου δράματος, ενώ έπαιξε την Αθηνά στις Ευμενίδες και την Κλυταιμνήστρα στην Ηλέκτρα του Σοφοκλή και στον Αγαμέμνονα του Αισχύλου.

Το 1996 σκηνοθέτησε την Ηλέκτρα του Σοφοκλή για το Εθνικό Θέατρο, κρατώντας και τον ομώνυμο ρόλο. Το 1998 έπαιξε στη Φόνισσα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, το 2000 στη Γέρμα του Λόρκα και το 2001 στην Ορέστεια.

Από το 1993 έως το 1996 ανέλαβε τη διεύθυνση του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βόλου. Έχει διδάξει υποκριτική σε ιδιωτικές σχολές και στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου, καθώς επίσης και στο Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ. Το 2004 πήρε μέρος στην τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας σε σκηνοθεσία του Δημήτρη Παπαιωάννου. Από το 2007 είναι καλλιτεχνική διευθύντρια στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Πάτρας. Το καλοκαίρι του 2008 έπαιξε για πρώτη φορά την Μήδεια του Ευριπίδη με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας.

Το καλοκαίρι του 2009 στο ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Λάρισας ενσαρκώνει το διπλό ρόλο Ηλέκτρας – Κλυταιμνήστρας στις Χοηφόρες του Αισχύλου, σε σκηνοθεσία Κώστα Τσιάνου με συμπρωταγωνιστή τον Νίκο Ψαρρά στο ρόλο του Ορέστη.

Για τον πολιτισμό: «Δεν υπάρχουν χρήματα»

Πάντως, η νέα υπουργός Πολιτισμού έδωσε το στίγμα της με συνέντευξή της στην Εφημερίδα των Συντακτών, στις 28 Οκτωβρίου, μόλις 7 μέρες πριν τοποθετηθεί στη θέση του ΥΠΠΟ.

«Εσείς δεν απαιτείτε τη χάραξη μιας υπεύθυνης, σοβαρής πολιτικής στον πολιτισμό, ειδικά από μια αριστερή κυβέρνηση;» ρωτήθηκε από τη δημοσιογράφο Έφη Μαρίνου.

«Υπάρχει μια σκληρή πραγματικότητα: δεν υπάρχουν χρήματα. Ωστόσο μπορούν να γίνουν πράγματα σε επίπεδο υποδομής, οργάνωσης και σύνδεσης επιμέρους φορέων ώστε να υπάρχει συνεργασία αλληλοσυμπλήρωσης κι όχι να διαφεντεύει ο καθένας το μικρομάγαζό του».

«Λεφτά δεν υπάρχουν, έχουμε όμως χώρους αρκετούς, μεγάλους, λαμπερούς, πολυδάπανους στη συντήρησή τους», της επισημαίνεται στην ίδια συνέντευξη.

«Ας αξιοποιηθούν με σύνεση ώστε να γίνουν λειτουργικοί και συγχρόνως να εξοικονομηθούν χρήματα. Το ΥΠΠΟ είχε πάντα χώρους που ρήμαζαν ή εικονικά δοσμένους σε διάφορους απίθανους συλλόγους για λόγους ψηφοθηρικούς, ενώ καλλιτεχνικοί φορείς εκλιπαρούσαν για στέγη. Εχουμε δει λεηλασία και κατασπατάληση δημόσιων πόρων σε σημείο να πονάει η ψυχή σου.

Όμως δεν είμαστε αμελητέοι. Η λέξη Ελλάδα σημαίνει κάτι στη Δύση. Εχουμε όμορφο τόπο κι έναν πολιτισμό που πάντα υποτιμούσαμε. Μόνοι μας λιώναμε τα μάρμαρα για να κάνουμε ασβέστη, μόνοι μας καταστρέφαμε τα μνημεία σαν φανατικοί Ταλιμπάν».

koniordou-efsyn

Προηγούμενο άρθροΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Επόμενο άρθροΑΝΟΙΓΟΝΤΑΣ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΣΤΟ ΑΠΕΥΚΤΑΙΟ
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.