ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΣΥΖΗΤΟΥΝ 2 / Ο Τάσσος Τριανταφύλλου συζητά με τη Δ. Κοντελετζίδου

0
1238
Έργο του Τάσσου Τριανταφύλλου
Έργο του Τάσσου Τριανταφύλλου
Έργο του Τάσσου Τριανταφύλλου

Οι ρόλοι αντιστρέφονται. Οι καλλιτέχνες συζητούν με την ιστορικό τέχνης Δωροθέα Κοντελετζίδου περί τέχνης και άλλων δαιμονίων…

Τ. Τρ.: Ποια τα χαρακτηριστικά του δημιουργικού ανθρώπου;

Δ. Κ.: Για τον καθένα είναι διαφορετικά. Σε γενικό πλαίσιο θα έλεγα η αναζήτηση, η ανησυχία, η παρατήρηση, η αυτοπαρατήρηση αλλά κυρίως η ειλικρίνεια με τον εαυτό του και όχι με το είδωλό του.

Τ. Τρ.: Ποια είναι τα θετικά συμπεράσματα που βγαίνουν, μιλώντας πάντα για τον χώρο της τέχνης, από μια κρίση σαν και αυτή που βιώνουμε στην Ελλάδα;

Δ. Κ.: Δε ξέρω, δεν απαντώ! Πιστεύω ότι είναι νωρίς ακόμα για κάθε ‘αξιολόγηση’ γιατί γίνονται σπασμωδικές κινήσεις. Έχω την εντύπωση ότι οι άνθρωποι του χώρου παραμένουν να λειτουργούν όπως και πριν την κρίση, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Τ. Τρ.: Ποιοι οι παράγοντες που  θα υποστήριζαν έναν Έλληνα καλλιτέχνη, ζώντας στη χώρα του, να κάνει μια διεθνή καριέρα;

Δ. Κ.: Η διεθνής καριέρα είναι θέμα και δομών, προώθησης της σύγχρονης τέχνης αλλά και ικανότητας, ευελιξίας του ίδιου του καλλιτέχνη. Πολλές φορές διαβάζω προκηρύξεις, διαγωνισμούς κτλ. που απευθύνονται σε καλλιτέχνες. Έχω, λοιπόν, την εντύπωση ότι ο Έλληνας, γενικά, δεν έχει μάθει να υποβάλλει τον εαυτό του σε διαγωνισμούς, σε κρίση δηλαδή, με αποτέλεσμα να μη ενδιαφέρεται για παρόμοιες προκηρύξεις, να μη τις ψάχνει. Περιμένει να ανακαλύψουν οι άλλοι το μεγάλο του ‘ταλέντο’. Αυτός είναι ένας παράγοντας για τον οποίο ο μόνος υπεύθυνος είναι ο ίδιος ο καλλιτέχνης και όχι απαραίτητα η έλλειψη δομών.

Τ. Τρ.:  Μιλώντας από την μεριά της ιστορικού της Τέχνης, ποιο στοιχείο είναι αυτό που θα χαρακτήριζε το έργο ενός καλλιτέχνη, σπουδαίο, υπάρχουν σπουδαίοι καλλιτέχνες σήμερα στην Ελλάδα;

Δ. Κ.: Ο τρόπος που πραγματώνεται η ιδέα, το μέσο, η αμεσότητα αλλά κυρίως η διατύπωση μιας ‘νέας’ προσέγγισης. Σπουδαίοι καλλιτέχνες, ναι, υπάρχουν αλλά είναι ελάχιστοι. Φυσικό, κατά τη γνώμη μου.

Τ. Τρ.: Θα έλεγες ότι είναι πολιτικοί οι λόγοι για τους οποίους, το μάθημα της Τέχνης  στον χώρο της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δεν έχει πρωτεύουσα θέση;

Δ. Κ.: Της Ιστορίας της Τέχνης; Όχι, είναι θέμα σχεδιασμού και αντίληψης για την τέχνη. Οι πολιτικοί στην Ελλάδα δεν αντιλαμβάνονται παρόμοια θέματα, τα θεωρούν περιττά. Εξάλλου η μη ένταξη της ιστορίας της τέχνης στη πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση ταυτίζεται και με την αντίληψη που έχει η πολιτεία για τα Μουσεία. Τυχαίες υποδομές…που τυχαία ‘ανθίζουν’.

 

Ο Τάσσος Τριανταφύλλου είναι καλλιτέχνης.

Η Δωροθέα Κοντελετζίδου είναι ιστορικός της τέχνης/διδάκτορας θεωρίας της τέχνης.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.