Οι δημοσκοπήσεις ανέκαθεν ήταν εργαλείο. Κάποτε της πολιτικής επιστήμης. Αργότερα των υποψηφίων, κομμάτων ή προσώπων. Με άλλα λόγια, μετατράπηκε από μετρητής σε διαμορφωτή της κοινής γνώμης. Με δεδομένο το ότι τα ΜΜΕ στην Ελλάδα κηδεμονεύονται εδώ και πολλά χρόνια από την πολιτική εξουσία, η παραπάνω άποψη ενισχύεται.
Έτσι εξηγείται ότι -και αυτή τη φορά- οι δημοσκοπήσεις δίνουν πρώτο κόμμα το ΣΥΡΙΖΑ και καταλληλότερο πρωθυπουργό το Σαμαρά. Μια… διαχρονική αντίφαση δείχνει του λόγου το αληθές.
Οι εκλογές αυτές είναι οι πιο κρίσιμες της μεταπολίτευσης -κι αυτό δεν είναι σχήμα λόγου. Ας μη συμπεριφερθούμε, λοιπόν, πάλι ως πιστοί τηλεθεατές, που αποδέχονται ό,τι τους σερβίρεται. Οι δημοσκοπήσεις δεν μπορεί να είναι στοιχείο επιλογής ψήφου.