Ο Δήμος Θεσσαλονίκης να ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ την Πειραματική

1
463
ΠΗΓΗ vasileiadisphotopoint.blogspot.com
ΠΗΓΗ vasileiadisphotopoint.blogspot.com

Γράφει ο Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος

Να αποτραπεί με κάθε τρόπο η αναστολή λειτουργίας της ιστορικής Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης», εξαιτίας των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετωπίζει, τη στιγμή που η Θεσσαλονίκη έχει ανάγκη από καλλιτεχνικά σχήματα που προάγουν την θεατρική Τέχνη και αναζωογονούν την πολιτιστική ζωή του Βορειοελλαδικού χώρου. Είναι ευχάριστο να διαάζουμε ότι αυτό ήταν το συμπέρασμα της χθεσινής συνάντησης που είχε ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Παιδείας και Τουρισμού, Σπύρος Πέγκας με τον Καλλιτεχνικό Διευθυντή και ιδρυτικό μέλος της Πειραματικής Σκηνής της «Τέχνης», Νικηφόρο Παπανδρέου.

Είναι μια σύμπραξη που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και χρόνια για πολλούς λόγους, που αφορούν πρωτίστως το μεγάλο Δήμο της Θεσσαλονίκης. Από τότε που η διεθνής Θεατρική Άνοιξη αντιμετώπιζε προβλήματα με αποτέλεσμα να σταματήσει. Δεν είμαι από εκείνους που στηρίζουν τον πάση θυσία κρατικοδίαιτο πολιτισμό. Προτιμώ την στωικότητα και την αισιοδοξία του Νικηφόρου Παπανδρέου. Δεν μπορεί όμως μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη, που δαπανά εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τον πολιτισμό, να αφήνει να καταρρεύσει η Θεατρική Άνοιξη για λίγες χιλιάδες ευρώ (30 αν θυμάμαι καλά). Δεν μπορεί ο Δήμος να αφήνει στο έλεος της κρατικής αφερεγγυότητας μια προσπάθεια που έχει ποιότητα και ανθρώπους με ατομικό ήθος και θεατρική αξία,  που στο κάτω κάτω «συνομιλεί» κόμη και διαρκώς με νέους ανθρώπους αποτελώντας μια «βασική ευκαιρία» για τους ανθρώπους που ασχολούνται με το θέατρο. Δεν μπορεί δήθεν να προσπαθούμε να στήσουμε ισχυρούς θεσμούς και από την άλλη να επιτρέπουμε την κατάρρευση αυτών που ήδη υπάρχουν.

Είναι σαφές ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης (και οι άλλοι, αυτοί που συγκροτούν αυτό που λέμε Θεσσαλονίκη) οφείλει να ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ την Πειραματική. Είναι κομμάτι του, είναι κομμάτι των πολιτών που εκπροσωπεί, που τον συγκροτούν. Όχι για να μη χυθούν κι άλλα δάκρυα, αλλά γιατί πρέπει να συνειδητοποιήσουν όλοι ότι η Πειραματική και το θέατρο Αμαλία είναι σαν το Μακεδονία Παλάς και σαν την εφημερίδα Μακεδονία: λουκέτο σημαίνει νεκρό κουφάρι, ακρωτηριασμός της πόλης. Με αυτό το σκεπτικό, λοιπόν, είναι σαφές ότι ο Δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει όχι απλώς να αξιοποιήσει αλλά να ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΤΕΙ την Πειραματική. Τρόποι υπάρχουν, θα τον αποφασίσουν οι αρμόδιοι.

Προηγούμενο άρθροΧριστουγεννιάτικο παζάρι του ΕΛΙΑ – ΜΙΕΤ
Επόμενο άρθροΚαλημέρα από τους ζωγράφους του δρόμου και του κόσμου!
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.