Ο Τ. Ρέτζιος στο 5Χ5 / «Καμιά ανάγκη επιβίωσης δε σου επιβάλει να απαρνηθείς την αξιοπρέπειά σου»

0
1176
retzios1Μαρκάρει ο Γιάννης Κεσσόπουλος / με αφορμή τη βράβευση του Μορφωτικού Ιδρύματος της Ένωσης Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Μακεδονίας-Θράκης από το Ίδρυμα Προαγωγής Δημοσιογραφίας Αθανασίου Βασ. Μπότση, αναγνωρίζοντας και τιμώντας το σύνολο του πολιτιστικού έργου του και την προσφορά του στους δημοσιογράφους. Η βράβευση πραγματοποιείται σήμερα.
1. Άξιζε το Μορφωτικό Ίδρυμα της ΕΣΗΕΜ-Θ το βραβείο Μπότση;
Τα βραβεία είναι απλώς ένα χαμόγελο, όταν αυτό που μετράει για σένα είναι η δουλειά που κάνεις. Σε καιρούς δύσκολους προσπαθούμε να κάνουμε έργο ουσιαστικό κι όχι διασκοσμητικό, επιμορφωτικό και ενισχυτικό και όχι διεκπεραιωτικό και… πλουμιστό. Αν κρίνω από την ανακοίνωση του βραβείου, αυτό αναγνωρίστηκε…
2. Η Θεσσαλονίκη αναγνώρισε τις προσπάθειές σας;
Εξαρτάται για ποια Θεσσαλονίκη μιλάμε… Η αλήθεια είναι πως θα προτιμούσα μαζικότερη συμμετοχή σε κάποιες πιο… ανοικτές εκδηλώσεις, αλλά και μεγαλύτερη παρουσία των συναδέλφων που -ας μην το ξεχνάμε- αυτοί είναι κατά βάση οι αποδέκτες του έργου μας. Ωστόσο, η ανταπόκριση, τώρα που έχουμε ανοιχτεί περισσότερο προς την πόλη, βαίνει σταθερά αυξανόμενη.
3. Ποιο είναι το στίγμα των δράσεών σας; 
– Ενίσχυση της επιμορφωτικής λειτουργίας των μελών, με επίκεντρο τα νέα μέσα και με συνέργειες με ελληνικούς και ξένους φορείς.
– Ανάπτυξη πολιτιστικής δραστηριότητας με άξονα τη δημοσιογραφική δραστηριότητα και με στόχο τη δημιουργία θεσμών.
– Συνεχής και συστηματική συνεργασία με συνδιοργανώσεις με επίσημους και ανεπίσημους φορείς και με κοινωνικά και εθελοντικά κινήματα.
– Άπλωμα δραστηριοτήτων στην περιφέρεια, με στόχο τόσο τη δημιουργία δομών εκεί, όσο και τον περιορισμό του καλλιτεχνικού και πνευματικού δυαδικού υδροκεφαλισμού (Αθήνας – Θεσσαλονίκης).
4. Χωρίς λεφτά μπορείς να κάνεις πολιτισμό;
Φυσικά, αλλά γιατί άραγε πάντα το ρωτάμε αυτό; Γιατί έχουμε συνηθίσει την καλλιτεχνική δημιουργία να μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς χρήματα; Μήπως γιατί έχουμε στο βάθος του μυαλού μας ότι δεν αξίζει δεκάρα αυτό το κομμάτι της ζωής; Ή μήπως έχουν δοθεί πολύ κακά παραδείγματα διαχείρισης πολιτιστικών πόρων και παραγόμενου αποτελέσματος;
5. Καλή η ΕΣΗΕΜ-Θ και το Μορφωτικό της. Με τα ΜΜΕ της πόλης τι γίνεται;
Αγώνας επιβίωσης… Ελάχιστα κρατιούνται με υγιείς όρους και τα περισσότερα απαξιώνουν την ουσία του δημοσιογραφικού επαγγέλματος. Ας το πω κι από εδώ: καμιά ανάγκη επιβίωσης δε σου επιβάλει να απαρνηθείς την αξιοπρέπειά σου. Με οδηγό αυτό νομίζω ένα κεράκι θα το βρούμε να καίει…
Ο Τάσος Ρέτζιος είναι Γενικός Γραμματέας του Μορφωτικού Ιδρύματος της ΕΣΗΕΜ-Θ. Δημοσιογράφος – Κριτικός Κινηματογράφου από το 1986. Εργάστηκε σε ραδιοφωνικούς σταθμούς, συνεργάστηκε με κινηματογραφικά και πολιτιστικά περιοδικά και κείμενά του φιλοξενήθηκαν σε συλλογές και βιβλία. Υπήρξε μέλος επιτροπών σε διάφορους κινηματογραφικούς οργανισμούς και φορείς, έχει οργανώσει προβολές, σεμινάρια, φεστιβάλ και κινηματογραφικά εργαστήρια. Μέχρι το 2012 Αρχισυντάκτης Πολιτιστικού στην εφημερίδα «Αγγελιοφόρος». Σήμερα Διευθυντής Σύνταξης στην EgnatiaPost.
retsios2
Προηγούμενο άρθροΣπάζοντας στερεότυπα, χτίζοντας γέφυρες
Επόμενο άρθροΗ Αγγελική Νικολούλη έρχεται Θεσσαλονίκη… «Θάνατος με κόκκινα χείλη»!
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.