Παραιτήθηκαν Λυσαρίδου – Γράψας από το ΔΣ του ΚΘΒΕ! Τι λέει ο Βούρος

0
877

lysaridou1Την «οριστική και αμετάκλητη» παραίτησή τους προς τον αναπληρωτή υπουργό Πολιτισμού Ν. Ξυδάκη υπέβαλαν σήμερα η πρόεδρος του ΚΘΒΕ Μ. Λυσαρίδου και ο αντιπρόεδρος Φ. Γράψας.

Η κ. Λυσαρίδου είχε θέσει την παραίτησή της στη διάθεση του υπουργού προ δύο μηνών, χωρίς όμως να λάβει κάποια απάντηση. Σε σημερινή επιστολή της προς τους εργαζομένους στο ΚΘΒΕ αναλύει τους λόγους της αποχώρησής της και μεταξύ άλλων τονίζει ότι «το θέμα δεν είναι προσωπικό. Εκπροσωπώντας οργανισμούς και υπουργεία, δεν είμαστε πρόσωπα, είμαστε θεσμικοί παράγοντες και οφείλουμε να κινούμαστε θεσμικά. Είναι, λοιπόν, θέμα σεβασμού στο ΚΘΒΕ και στους εργαζόμενους σ’ αυτό, σε όσους δίνουν την ψυχή τους καθημερινά και αγωνιούν για το Κρατικό Θέατρο, να αρθεί έστω και τώρα κάθε υποψία αποδυνάμωσης και συρρίκνωσής του». 

Από την πλευρά του ο κ. Γράψας σημειώνει στην επιστολή παραίτησης: «Το Κ.Θ.Β.Ε. όμως, χρειάζεται την αμέριστη συμπαράσταση της Πολιτείας, που καθώς αντιλαμβάνομαι, δεν την έχει. Αντιθέτως, πιστεύω ότι τον τελευταίο καιρό συστηματικά απαξιώνεται από την Πολιτεία. Από τη στιγμή λοιπόν που ήρθα να βοηθήσω και για λόγους ανεξάρτητους από μένα αδυνατώ να το πράξω, είναι περιττό να διατηρώ μια θέση χωρίς λόγο». 

lysaridou2

Σχολιάζοντας τις παραιτήσεις, ο Καλλιτεχνικός Διευθυντής του ΚΘΒΕ Γιάννης Βούρος, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι αποχωρήσεις της Μ. Λυσαρίδου και του Φ. Γράψα είναι απώλεια για το ΚΘΒΕ».
Θέλω από καρδιάς να τους ευχαριστήσω για τη συνεργασία.
Μαζί σπάσαμε την κακή παράδοση της επώδυνης για το Κ.Θ.Β.Ε. κόντρας μεταξύ προέδρων και Δ.Σ. με τους καλλιτεχνικούς διευθυντές.
Στους 22 μήνες κατορθώσαμε παρά τις αντιξοότητες και την οικονομική δυσπραγία αποτέλεσμα της μειούμενης συνεχώς επιχορήγησης να αναδείξουμε  τις πιο δημιουργικές πλευρές του ΚΘΒΕ, την καλλιτεχνική, την εκπαιδευτική, την κοινωνική.
Ελπίζω οι παραιτήσεις τους να λειτουργήσουν αφυπνιστικά ως προς την Πολιτεία και την υποστηρικτική ή απαξιωτική  σχέση που επιθυμεί αυτή να έχει με το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος».

Ακολουθούν τα πλήρη κείμενα των επιστολών προς τον αν. υπουργό Πολιτισμού και προς τους εργαζομένους στο ΚΘΒΕ:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΕΔΡΟΥ Δ.Σ. ΚΘΒΕ

«Αξιότιμε Κύριε Υπουργέ,

Όπως γνωρίζετε, με την από 02/02/2015 επιστολή μου είχα θέσει “… στην διάθεσή σας την παραίτησή μου από την θέση της Προέδρου του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ), θέση που ανέλαβα την 07-06-2013 βάσει της ΥΠΑΙΘΠΑ-ΓΓΠ / ΓΔΔΥ / ΔΙΟΙΚ / ΤΔΠΕΦ /82722 / 1365 / 11434/677 απόφασης του Αν. Υπουργού (ΦΕΚ 259/7-6-13)”

Ενόψει του γεγονότος, ότι παρήλθε χρονικό διάστημα δύο μηνών χωρίς να έχω κάποια επικοινωνία ή ενημέρωση, υποβάλλω με την παρούσα την οριστική και αμετάκλητη παραίτησή μου από την θέση της Προέδρου του Δ.Σ. του ΚΘΒΕ και από σήμερα παύω να ασκώ τα αντίστοιχα καθήκοντα.

Παρακαλώ για τις σχετικές δικές σας ενέργειες.

Μελπομένη Λυσαρίδου»

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΥ Δ.Σ. ΚΘΒΕ

«Κύριε Υπουργέ,

Σας ανακοινώνω την απόφασή μου να παραιτηθώ από τη θέση του Αντιπροέδρου του Δ.Σ. του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, θέση που κατέχω από τις 7 Ιουνίου 2013.

Ο λόγος για τον οποίο παραιτούμαι, είναι ότι υπό τις παρούσες συνθήκες δεν δύναμαι πλέον να ασκώ τα καθήκοντά μου.

Δέχτηκα αυτή τη θέση, από αγάπη και ανιδιοτέλεια, θεωρώντας ότι μπορώ να βοηθήσω το Κ.Θ.Β.Ε. στο υψηλό καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό και κοινωνικό του έργο, με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία του και την προσφορά του.

Το Κ.Θ.Β.Ε. όμως, χρειάζεται την αμέριστη συμπαράσταση της Πολιτείας, που καθώς αντιλαμβάνομαι, δεν την έχει.

Αντιθέτως, πιστεύω ότι τον τελευταίο καιρό συστηματικά απαξιώνεται από την Πολιτεία.

Από τη στιγμή λοιπόν που ήρθα να βοηθήσω και για λόγους ανεξάρτητους από μένα αδυνατώ να το πράξω, είναι περιττό να διατηρώ μια θέση χωρίς λόγο.

Πολύ περισσότερο, όταν στις αγωνιώδεις ερωτήσεις των οικονομικά δοκιμαζόμενων εργαζόμενων του Κ.Θ.Β.Ε., για το δικό τους μέλλον και του Θεάτρου,  δεν έχω απαντήσεις.

Κατόπιν τούτου, από σήμερα παύω να ασκώ τα καθήκοντά μου.

Με εκτίμηση,

Φίλιππος Γράψας

Αντιπρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου Κ.Θ.Β.Ε.»

 

ΕΠΙΣΤΟΛΗ Μ. ΛΥΣΑΡΙΔΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΤΟΥ ΚΘΒΕ

«Αγαπητοί φίλοι – εργαζόμενοι στο ΚΘΒΕ,

Στο πλαίσιο της καλής πίστης που οφείλουμε να έχουμε όλοι όταν διαχειριζόμαστε δημόσιες υποθέσεις, στις 2 Φεβρουαρίου 2015 έθεσα την παραίτησή μου στη διάθεση του υπουργού, για να τον διευκολύνω στο έργο του.

Επισύναψα μάλιστα γραπτή ενημέρωση για το έργο και τις οικονομικές εκκρεμότητες του ΚΘΒΕ, για να προκαλέσω το ενδιαφέρον του για τα ζητήματα που έχουν οδηγήσει στη σημερινή κατάσταση: να είναι δηλαδή οι εργαζόμενοι απλήρωτοι επί 2,5 μήνες (η επιστολή μαζί με το συνοδευτικό ενημερωτικό σημείωμα είναι στη διάθεση όλων σας).

Όπως έχω πει κατ’ επανάληψη, η δική μου «κόκκινη γραμμή» για να παραμένει κανείς στη θέση της προέδρου του ΚΘΒΕ, είναι οι τρεις λόγοι που πρέπει να συντρέχουν σωρευτικά:

-Να χαίρει της εμπιστοσύνης των εργαζομένων

-Να χαίρει της εκτίμησης των μελών του διοικητικού συμβουλίου

-Να χαίρει της αποδοχής της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΠΟ

Αυτή τη στιγμή το τρίτο στοιχείο έχει εκλείψει και για το λόγο αυτό υπέβαλα σήμερα οριστικά και αμετάκλητα την παραίτησή μου στον αν. υπουργό Πολιτισμού. Γιατί μετά από 65 μέρες χωρίς καμία επικοινωνία με τον καθ’ ύλην αρμόδιο Υπουργό, θεωρώ ότι η παραμονή μου στη θέση της Προέδρου δεν προσφέρει κάτι στο ΚΘΒΕ. Πολύ περισσότερο που διαφαίνεται ότι η νέα πολιτική ηγεσία του Πολιτισμού εκφράζει μια διαφορετική λογική από αυτήν που χαράξαμε και υπηρετήσαμε στη διάρκεια της θητείας μας.

Από τις εφημερίδες μάθαμε στις 26/2 ότι σε ούζο με τους δημοσιογράφους δήλωσε ότι θα δώσει 3 εκατ. ευρώ στο ΚΘΒΕ, δηλαδή το οφειλόμενο ποσό της τακτικής επιχορήγησης, αλλά έδωσε μόνο 1 εκατ. ενώ είναι αβέβαιο αν θα φθάσει ποτέ το ποσό των 400 χιλ. ευρώ που διαβάσαμε πάλι στα ΜΜΕ ότι υποσχέθηκε σε αντιπροσωπεία των ηθοποιών. Η καθυστέρηση αυτή στην οφειλόμενη επιχορήγηση δεν επιτρέπει καν στο ΚΘΒΕ να επωφεληθεί της εξαιρετικά ευεργετικής διάταξης των 150 δόσεων για τα παλιά χρέη προς το ΙΚΑ.

Αντιλαμβάνομαι ότι υπάρχει ένα γενικό θέμα τους τελευταίους μήνες στα οικονομικά της χώρας. Ωστόσο, πρέπει να υπάρχει ένα πλάνο, μια στρατηγική για να αντιμετωπιστεί η κατάσταση.

Όπως καταλαβαίνετε, το θέμα δεν είναι προσωπικό. Εκπροσωπώντας οργανισμούς και υπουργεία, δεν είμαστε πρόσωπα, είμαστε θεσμικοί παράγοντες και οφείλουμε να κινούμαστε θεσμικά. Είναι, λοιπόν, θέμα σεβασμού στο ΚΘΒΕ και στους εργαζόμενους σ’ αυτό, σε όσους δίνουν την ψυχή τους καθημερινά και αγωνιούν για το Κρατικό Θέατρο, να αρθεί έστω και τώρα κάθε υποψία αποδυνάμωσης και συρρίκνωσής του.

Για τους λόγους αυτούς αποφάσισα εν τέλει να αποχωρήσω από τη θέση της Προέδρου του ΚΘΒΕ. Ο δικός μου κώδικας αξιών και πολιτισμού λέει ότι η επικοινωνία με τις διοικήσεις είναι μια πράξη πολιτισμού. Και όταν έχεις διοικήσεις που προσφέρουν αφιλοκερδώς, οφείλεις ως Πολιτεία ένα «ευχαριστώ», ακόμη κι αν θέλεις να τις αλλάξεις. Και ότι μέχρι να λάβεις τις οριστικές αποφάσεις για τα πρόσωπα οφείλεις να έχεις επικοινωνία, γιατί το θέμα δεν είναι τα πρόσωπα καθεαυτά αλλά η επίλυση των προβλημάτων. Προσωπικά, φεύγοντας από αυτή τη θέση, σας παρακαλώ να θεωρήσετε ως δεδομένο ότι θα είμαι στη διάθεση του επόμενου προέδρου για να τον ενημερώσω.

Αγαπητοί φίλοι,

Ομολογώ ότι η παραίτηση ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη απόφαση για μένα. Ανταποκρίθηκα στην πρόταση της Πολιτείας πριν από 22 μήνες και ανέλαβα στα δύσκολα, όταν η πρωτοφανής κόντρα του προέδρου με τον καλλιτεχνικό διευθυντή και τα μαύρα πανιά στην ΕΜΣ απαξίωναν το ΚΘΒΕ στην κοινωνία. Ήρθα στο Κρατικό Θέατρο με αγάπη στην ιστορία του και πίστη στις δυνατότητές του. Το υπηρέτησα ενεργά και με αφοσίωση, θεωρώντας ότι η θέση της προέδρου του Δ.Σ. πρέπει να είναι θέση όχι απλά τιμής αλλά σκληρής εργασίας για το καλό του Θεάτρου.

Με την πεποίθηση ότι ένας από τους μεγαλύτερους πολιτιστικούς Οργανισμούς της χώρας οφείλει να λειτουργεί αφενός ως «ανοιχτό σχολείο», όπως το είχαν αντιληφθεί εξαρχής οι πρώτοι αγωνιστές για την ύπαρξη του ΚΘΒΕ στη Μακεδονία και τη Θράκη, και αφετέρου ως αναπτυξιακό εργαλείο για την τοπική και την εθνική οικονομία, σε συνεργασία με τον καλλιτεχνικό διευθυντή, αντιμετωπίσαμε το ΚΘΒΕ ως έναν ολοκληρωμένο πόλο πολιτισμού που οφείλει να εκπονεί και να υλοποιεί μία πολιτική πολιτισμού στο γεωγραφικό χώρο που ορίζει ο τίτλος του αλλά και ευρύτερα.

Ο οδικός χάρτης για να επιτευχθούν αυτοί οι στόχοι, ήταν προκαθορισμένος καθώς προκύπτει από τον ιδρυτικό νόμο:

Α) υψηλού επιπέδου καλλιτεχνικό έργο,

Β) έμφαση στον εκπαιδευτικό ρόλο,

Γ) ένταση στην κοινωνική ευθύνη και προσφορά του Οργανισμού.

Πρεσβεύοντας μία άλλη οπτική, δεν αντιμετωπίσαμε το Κ.Θ.Β.Ε ως αντικείμενο λογιστικής διαχείρισης, κλείνοντας σκηνές και απολύοντας εργαζομένους. Αντίθετα, συνειδητά επιλέχθηκε στρατηγική για την ανάπτυξή του, στρατηγική η οποία στηρίζεται στην πεποίθηση ότι ένας κρατικός οργανισμός οφείλει να επιστρέφει στην κοινωνία κάθε ευρώ που έρχεται σε αυτόν μέσω της πολιτείας. Κάτι που σημαίνει διείσδυση στην κοινωνία, αύξηση της αξίας του Κ.Θ.Β.Ε, δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, δυνατότητες για πιο στέρεες διεκδικήσεις έναντι της πολιτείας, αλλά και εξεύρεσης χορηγών.

          Τα αποτελέσματα και η αποδοχή του κόσμου, μας δικαίωσαν. Εμείς, το παράδειγμα το δώσαμε.

Θέλω να κάνω μια ειδική αναφορά στα οικονομικά του οργανισμού. Καταρχήν, ζητήθηκε έλεγχος από ορκωτούς λογιστές ώστε να αποτυπωθεί η πλήρης εικόνα. Έτσι, εκτός από τα χρέη, για πρώτη φορά συγκεντρώσαμε τις οφειλές των τρίτων προς το ΚΘΒΕ και τις διεκδικήσαμε: μη επιστροφή ΦΠΑ από το κράτος, οφειλές του Δήμου Θεσσαλονίκης από παλαιότερες συνεργασίες, καταβολή χρέους Όπερας Θεσσαλονίκης κ.ά.

Με μια σειρά συστηματικών επαφών, που ξεκίνησαν από τον Ιούνιο 2014, ενημερώθηκαν οι αρμόδιοι υπουργοί Πολιτισμού και Οικονομικών, καθώς και το γραφείο Πρωθυπουργού, ώστε να γίνει κατανοητό το πρόβλημα των χρεών και των διεκδικήσεων του ΚΘΒΕ. Επίσης, ενημερώσαμε με φάκελο όλους τους πολιτικούς αρχηγούς, το Σεπτέμβριο 2014 δε τον τότε Πρωθυπουργό κ. Αντ. Σαμαρά και τον Γενικό Γραμματέα του ΚΚΕ κ. Δ. Κουτσούμπα δια ζώσης, καθώς επισκέφθηκαν το Κρατικό Θέατρο, όπως επίσης και κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό, ότι ακολούθησε κατάθεση σχετικών ερωτήσεων στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ (20/10/2014, Ερώτηση Άννας Χατζησοφιά: «Οι ευθύνες της υπερχρέωσης του Θεάτρου βαρύνουν τόσο τις τελευταίες κυβερνήσεις όσο και τις παρελθούσες διοικήσεις. Οι πιο σημαντικές εντοπίζονται: α) στη μείωση κατά 40% της κρατικής επιχορήγησης (από τα 9 εκατομμύρια ευρώ της περιόδου 2010-11 στα 5,8 το 2013-14), β) τη μεταφορά στο ΚΘΒΕ χρεών άλλων οργανισμών, όπως για παράδειγμα το 1,2 εκατομμύρια ευρώ της Όπερας Θεσσαλονίκης και γ) την απροθυμία του ελληνικού δημοσίου να αποδώσει στο Θέατρο το ποσό των 850.000 ευρώ που δικαιούται λόγω επιστροφής φόρου») και το ΚΚΕ (30/12/2014, Θ. Κωνσταντινίδης – Ελ. Γερασιμίδου: «Το θέατρο βαρύνεται από χρέη που δεν του αναλογούν, όπως αυτό της Οπερας Θεσσαλονίκης (1.200.000 ευρώ), καθώς και από τις οικονομικές υποχρεώσεις της πολιτείας απέναντί του (επιστροφή ΦΠΑ 1.000.000 ευρώ, Δήμος Θεσσαλονίκης 700.000 ευρώ»), ενώ η αρμόδια υφυπουργός Πολιτισμού Α. Γκερέκου αναγνώρισε με τον πλέον επίσημο τρόπο (από το βήμα της Βουλής) ότι «Είναι αυτή ακριβώς η ευρεία καλλιτεχνική, εκπαιδευτική και κοινωνική δράση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος, την οποία αξίζει και πρέπει να στηρίξουμε» αλλά και ότι «εκτός από τα χρέη, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος έχει μια σειρά απαιτήσεων, ποσών δηλαδή που έχει να λάβει».

Είχα λοιπόν κάθε λόγο να πιστεύω ότι μετά το Σεπτέμβριο 2014 βρισκόμασταν σε καλό δρόμο.

Κλείνοντας, θέλω να εξομολογηθώ ότι νοιώθω πολύ περήφανη που εργάστηκα για το Κρατικό μας Θέατρο. Και θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ:

  • Στο κοινό της Θεσσαλονίκης που διπλασιάστηκε και αποτέλεσε τη βάση ηθικής και οικονομικής στήριξης του ΚΘΒΕ
  • Στους φορείς και στις προσωπικότητες της πόλης μας που μας στήριξαν έμπρακτα
  • Στους δημοσιογράφους και τα ΜΜΕ που κατανόησαν τη στρατηγική και την επικοινώνησαν δεόντως
  • Στους εργαζόμενους που στήριξαν την πρωτόγνωρη προσπάθεια να καταστήσουμε το ΚΘΒΕ ένα θετικό παράδειγμα μέσα στην κρίση
  • Στα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που λειτούργησαν εξαρχής με καλοπιστία όχι ως καρεκλοθήρες αλλά ως πραγματικοί εργάτες για το καλό του ΚΘΒΕ
  • Στον καλλιτεχνικό διευθυντή Γιάννη Βούρο για τη συνεργασία αλλά ιδίως γιατί μαζί σπάσαμε την αρνητική παράδοση διαμάχης προέδρου – καλλιτεχνικού διευθυντή, μιας διαμάχης που κρατούσε επί 15 χρόνια το ΚΘΒΕ καθηλωμένο.

Θεωρώ ότι σε σημαντικό βαθμό, όλοι μαζί –διοικητικό συμβούλιο, καλλιτεχνικός διευθυντής, εργαζόμενοι- πετύχαμε να ανεβάσουμε το Κρατικό μας Θέατρο λίγο ψηλότερα στη συνείδηση των πολιτών της Θεσσαλονίκης και όλης της Ελλάδας. Δυστυχώς, αυτή την επιλογή που θέλει τα θέατρα ανοιχτά και όλους τους εργαζόμενους στη δουλειά, δεν την ενστερνίζονται όλοι.

Παρά τους αρνητικούς οιωνούς, εύχομαι το μέλλον να είναι ακόμη καλύτερο για το ΚΘΒΕ και για τον καθένα σας προσωπικά.

Αποχωρώ κρατώντας στην ψυχή μου αυτό το Θέατρο, τους ανθρώπους του, τις δυνατές στιγμές που ζήσαμε μαζί. Θα συναντιόμαστε ξανά στην πλατεία, όπου σας πρωτογνώρισα.

Φιλικά,

Μένη Λυσαρίδου

ΥΓ. Ως τελευταία πράξη από τη θέση της Προέδρου, κράτησα μία επιστολή -που συνυπογράφω με τον Αντιπρόεδρο Φίλιππο Γράψα και απεστάλη σήμερα- με την οποία καλούμε για μία ακόμη φορά φορείς της πόλης, τους δημάρχους και τους επιχειρηματίες να στηρίξουν το Κρατικό Θέατρο. Γιατί πιστεύουμε ότι η καταθλιπτική εσωστρέφεια που μας προκαλεί η αδιαφορία της κεντρικής διοίκησης, μπορεί να αντιμετωπιστεί μόνο με τη δική μας αλληλοκατανόηση και συστράτευση. Γιατί θεωρούμε ότι το ΚΘΒΕ είναι προστιθέμενη αξία για τη Θεσσαλονίκη και τον ελληνικό πολιτισμό και οφείλουμε να το αξιοποιήσουμε δεόντως. Και γιατί όλοι μας θα πρέπει να λαμβάνουμε σοβαρά υπόψη ότι ο πολιτισμός είναι το πρώτο εργαλείο για να υπερασπιστούμε τις αξίες μας. Διότι αν αποδομηθούν οι κοινωνίες θα απομείνουν μόνο οι αγορές…»

Προηγούμενο άρθροΜεγάλη Τετάρτη στο Βασιλικό Θέατρο!
Επόμενο άρθροΓ. Βούρος για τις παραιτήσεις: «Ελπίζω να λειτουργήσουν αφυπνιστικά για την Πολιτεία»…
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.