Πείτε ναι στην κατανάλωση πράσινου τσαγιού

0
1038

21welltea-superJumbo

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος / [email protected]

Πρόκειται για ένα από τα πιο γνωστά ροφήματα παγκοσμίως. Αυτοί που το χρησιμοποιούν κατά κόρον είναι οι Βρετανοί και οι Κινέζοι. Υπάρχουν 3 βασικά είδη τσαγιού : το πράσινο, το μαύρο και το oolong. Η διαφορά τους έγκειται στην επεξεργασία τους. Πιο συγκεκριμένα, το πράσινο τσάι είναι αυτό που δεν έχει υποστεί ζύμωση με αποτέλεσμα να είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες.

Επιστημονικά δεδομένα υποστηρίζουν ότι η συστηματική κατανάλωση πράσινου τσαγιού:

  • προλαμβάνει την εμφάνιση των καρδιαγγειακών παθήσεων
  • μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης σακχαρώδη διαβήτη
  • προστατεύει τον οργανισμό από διάφορες μορφές καρκίνου
  • ενισχύει τον μεταβολισμό

Όλες οι παραπάνω θετικές επιδράσεις οφείλονται στις κατεχίνες, οι οποίες αποτελούν την κυριότερη αντιοξειδωτική ουσία του πράσινου τσαγιού. Έχουν ιδιαίτερα ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελεύθερων ριζών. Οι ελεύθερες ρίζες είναι άτομα ή μόρια που έχουν χάσει ένα ηλεκτρόνιο και αποτελούν φυσιολογικά προϊόντα του μεταβολισμού. Εμπλέκονται στη διαδικασία της παθογένεσης διάφορων χρόνιων νοσημάτων όπως η αθηροσκλήρυνση, ο σακχαρώδης διαβήτης, οι χρόνιες φλεγμονές, οι νευροεκφυλιστικές ασθένειες, ακόμη και κάποιες μορφές καρκίνου.

Σωματικό βάρος και κατανάλωση πράσινου τσαγιού

Οι περισσότεροι θα γνωρίζετε ή θα έχετε τυχόν ακούσει ότι το πράσινο τσάι συμβάλλει στην απώλεια βάρους. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε υπέρβαρους έδειξε, ότι μετά από κατανάλωση πράσινου τσαγιού για 12 εβδομάδες, το σωματικό βάρος μειώθηκε κατά 4,6% και η κοιλιακή περιφέρεια κατά 4,5%. Σε άλλη παρόμοια μελέτη που διεξήχθη σε 240 άντρες και γυναίκες, οι οποίοι κατανάλωναν 538mg κατεχινών για 12 εβδομάδες, έδειξε απώλεια 3 εκατοστών από τη μέση στις γυναίκες και 2,5% απώλεια λίπους στους άντρες. Πρόσφατα, μελετήθηκε και η αλληλεπίδραση των κατεχινών με την ταυτόχρονη επίδραση της άσκησης σε παχύσαρκους και υπέρβαρους ενήλικες Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση του κοιλιακού λίπους. Θυμηθείτε ότι δεν περιέχει θερμίδες επομένως σίγουρα δεν επιβαρύνει την σιλουέτα σας.

Καρδιαγγειακά νοσήματα και κατανάλωση πράσινου τσαγιού

Πληθώρα μελετών, που έχουν πραγματοποιηθεί σε ανθρώπους, φανερώνουν την ευεργετική επίδραση του πράσινου τσαγιού, στους παράγοντες κινδύνου των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Οι κατεχίνες του πράσινου τσαγιού φαίνεται να επιδρούν θετικά στη διατήρηση ή ακόμα και στη βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αν και τα δεδομένα από τις επιστημονικές μελέτες είναι ακόμη ανεπαρκή, φαίνεται ότι η ποσότητα του πράσινου τσαγιού που πρέπει να καταναλωθεί, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης κάποιου καρδιαγγειακού νοσήματος, είναι 5-6 φλιτζάνια ημερησίως.

Καρκίνος και κατανάλωση πράσινου τσαγιού

Και εδώ η επιστημονική κοινότητα έρχεται να δώσει την λύση. Μελέτες υποστηρίζουν, ότι η συστηματική κατανάλωση πράσινου τσαγιού συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη διάφορων μορφών καρκίνου όπως ο καρκίνος του προστάτη στους άντρες και αυτός του στήθους στις γυναίκες. Ο καρκίνος του δέρματος είναι επίσης, μια μορφή καρκίνου που σχετίζεται με την κατανάλωση πράσινου τσαγιού. Το αντιοξειδωτικό περιεχόμενο του πράσινου τσαγιού, το οποίο οφείλεται στις πολυφαινόλες, που αυτό περιέχει, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο για την προστασία του ανθρώπινου δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία και ειδικότερα από την UVB ακτινοβολία.

Ενυδάτωση και κατανάλωση πράσινου τσαγιού

Το τσάι συμβάλλει στην πρόσληψη νερού. Η σωστή ενυδάτωση είναι ένα από τα κυριότερα χαρακτηριστικά της υγιεινής διατροφής. Παράλληλα, βοηθά σημαντικά το δέρμα και ενισχύει την απόδοση, τόσο την πνευματική όσο και την σωματική.

Οι έρευνες συνεχίζονται και καινούργια επιστημονικά δεδομένα προκύπτουν καθημερινά. Τα δεδομένα που υπάρχουν προς το παρόν στα χέρια των ειδικών αποδεικνύουν, ότι το πράσινο τσάι αποτελεί ένα σύμμαχο του ανθρώπου στην προσπάθεια του να διατηρήσει την υγεία του σε καλά επίπεδα. Φυσικά και δεν αρκεί μόνο η κατανάλωσή του. Χρειάζεται να ακολουθείτε ένα σωστό πλάνο διατροφής και συστηματικής άσκησης προκειμένου να επωφεληθείτε από τις ευεργετικές του ιδιότητες. Απολαύστε το λοιπόν είτε ζεστό είτε κρύο.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.