Συντριβές παντός είδους…

0
343

Εβδομαδιαίος Αθλητικός Αχταρμάς

Με τον Δημήτρη Πετρίδη

 

“Τι ήταν αυτό;”, ρώτησε έντρομη η κοπέλα πιάνοντας το χέρι του μνηστήρα της. Το πρόσωπό της είχε πάρει ένα χρώμα φωτεινού λευκού και τα μάτια της είχαν διασταλεί σε τέτοιο βαθμό, που θύμιζαν αυτά τρομαγμένης κουκουβάγιας.

“Ηρέμησε καλή μου”, της απάντησε σε ήρεμο τόνο ο φίλος της. “Δεν είναι τίποτα ανησυχητικό. Κενά αέρος”.

“Θα προτιμούσα σαλάμι”, προσπάθησε ν’ αστειευτεί αυτή, αποτυγχάνοντας παταγωδώς. Ωστόσο, οι παλμοί της είχαν εγκαταλείψει τα τετραψήφια νούμερα και είχαν επανέλθει στο φυσιολογικό κάθε γυναίκας όταν βρίσκεται σε ηρεμία (τριψήφιο νούμερο). “Μου λες αλήθεια;”, ξαναρώτησε μετά από μικρή παύση. “Δεν πέφτει το αεροπλάνο;”

“Όχι βέβαια”, αρνήθηκε διαρρήδην την αστεία, κατά τον ίδιο, εξήγηση της γυναίκας του για τις αναταράξεις ο άντρας. “Ξέχασες τι δουλειά κάνω;”

“Όχι, δεν ξέχασα, αλλά για τις ανάγκες της ιστορίας ξαναπές το μια φορά”.

“Είμαι μηχανικός αεροσκαφών!”, είπε με περίσσια περηφάνια ο άντρας. Και συνέχισε: “Από μικρός πήγαινα δίπλα στη μάνα μου όταν έπλενε τα ρούχα. Λάτρευα αυτή την «ιεροτελεστία». Όμως, επειδή ήμασταν πολύ φτωχή οικογένεια δε διαθέταμε πλυντήριο. Έτσι, η μητέρα μου αναγκαζόταν να πλένει στη σκάφη. Ε, σκάφη, σκάφη, σκάφη, σκάφη, αποφάσισα ν’ ασχοληθώ με τα αεροσκάφη.”

Η κοπέλα άνοιξε το στόμα της, όμως πριν προλάβει να σχηματίσει την πρώτη λέξη, νέα ταρακουνήματα μετέτρεψαν τα χείλη της σ’ ένα πελώριο Ο.

“Χαλάρωσε…”, ξαναείπε ο άντρας. “Έλεγξα τα πάντα πριν την πτήση: το διωστήρα, το ουραίο πτερυγικό σύστημα, τους στροβιλοκινητήρες, το πηδάλιο…. Άσε που ο Πέτρος, ο πιλότος, είναι εξαιρετικός χειριστής. Ξέχασες πώς χειρίστηκε το θέμα του διαζυγίου του;”

“Δηλαδή δεν κινδυνεύουμε;”, αποχωρίστηκε τον κόσμο της απλής ανησυχίας και μπήκε στο μονοπάτι των ενοχλητικών ερωτήσεων η κοπέλα.

“Για τελευταία φορά: ΟΧΙ!”, τσίριξε, σχεδόν, ο σύντροφός της και βάλθηκε να παίρνει βαθιές αναπνοές.

“ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΚΑΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΧΘΕΣ ΤΑ ΞΗΜΕΡΩΜΑΤΑ. ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΥΡΟ ΚΟΥΤΙ- ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ ΕΧΕΙ ΒΡΕΘΕΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΤΗΣ ΠΑΝΔΩΡΑΣ. ΑΠΟ ΘΑΥΜΑ ΣΩΘΗΚΑΝ ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ!”, ήταν ο πηχυαίος τίτλος γνωστής εφημερίδας την επομένη του ατυχήματος.

Η αλήθεια είναι πως όταν ακούμε τον όρο “συντριβή”, σχεδόν αυτόματα το μυαλό μας σχηματίζει εικόνες με φλεγόμενα αεροπλάνα. Όμως, οι συντριβές είναι πάρα πολύ διαδεδομένες και στον αθλητισμό. Να, για παράδειγμα…

 

  • Στη Superleague, ο ΠΑΟΚ συνέτριψε χθες τον αιώνιο αντίπαλό του, τον Άρη, με 4-1. Στο πρώτο ημίχρονο ο Δικέφαλος του Βορρά ήταν χάρμα ιδέσθαι, πέτυχε και τα 4 γκολ του αποκαλύπτοντας, έτσι, τις κολοσσιαίες αμυντικές αδυναμίες του συμπολίτη του. Ο Άρης, από την άλλη, το μόνο που κατάφερε ήταν να μειώσει προσωρινά σε 3-1. Στο δεύτερο ημίχρονο, οι δύο ομάδες- συγκλονισμένες, προφανώς, από τα 5 γκολ του πρώτου μέρους- έσπευσαν να διορθώσουν το «λάθος» τους κι επέστρεψαν στα συνήθη, για Superleauge, στάνταρ τους: αργό ποδόσφαιρο, γεμίσματα επί γεμισμάτων, κλοτσιές, αποβολές κ.τ.λ. Ακόμα κι έτσι, όμως, οι φίλαθλοι απόλαυσαν ένα (μονόπλευρο, είναι η αλήθεια) όμορφο ματς. Μάλιστα, οι οπαδοί του ΠΑΟΚ, αντλώντας έμπνευση από την ιστορική έδρα της ομάδας τους, έκαναν μια μεγαλοπρεπή τούμπα στο τέλος της αναμέτρησης, κι από κει που ξίνιζαν τα μούτρα τους κάθε φορά που άκουγαν το όνομα “Δώνης”, πλέον το τοποθετούν ανερυθρίαστα δίπλα σ’ αυτό του “Μουρίνιο”. Ναι, μια μεγαλοπρεπής νίκη επί του μισητού σου αντιπάλου έχει αυτή τη δύναμη…
  • Όπως αποδείχτηκε, όμως, ο ποδοσφαιρικός Άρης απλώς μιμήθηκε τον μπασκετικό: στο ματς κυπέλλου με τη Νέα Κηφισιά- ομάδα Α2 κατηγορίας- ο άλλοτε “Αυτοκράτορας” συνετρίβη (81-60), αποχαιρετώντας πρόωρα το θεσμό και αναγκάζοντας τους αθεράπευτα ρομαντικούς υποστηρικτές του ν’ αναζητήσουν τη γαλήνη σ’ ένα μείγμα μορφίνης και ηρεμιστικών χαπιών.
  • Συντριβή, όμως, υπήρξε και για τα όνειρα των υποστηρικτών του Ναδάλ. Ο σπουδαίος Ισπανός τενίστας ανακοίνωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως οι πόνοι στα γόνατά του δεν έχουν υποχωρήσει και ως εκ τούτου δεν πρόκειται ν’ αγωνιστεί καθόλου στους 3 εναπομείναντες μήνες του 2012. Έτσι, θα χάσει το μεγάλο ραντεβού των 8 κορυφαίων τενιστών της ATP στο Λονδίνο, πράγμα που σημαίνει πως μπορεί να κατρακυλήσει κι άλλο στην παγκόσμια κατάταξη (ήδη ο θριαμβευτής του U.S. Open, ο Άντι Μάρεϋ, τον προσπέρασε στο νο3).
  • Τέλος, ψυχολογική συντριβή υπέστησαν οι θαυμαστές του Μίκαελ Σουμάχερ (ίσως και ο ίδιος…), με την ανακοίνωση της Mercedes πως ο Χάμιλτον υπέγραψε τριετές συμβόλαιο με τη γερμανική ομάδα. Πλέον, ο σπουδαιότερος, κατά πάσα πιθανότητα, οδηγός στην ιστορία της F1 έμεινε χωρίς ομάδα και η δεύτερη- και οριστική- αποχώρησή του από το μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι πιο κοντά από ποτέ. “Σιγά τα ωά”, θα πουν όσοι, λάτρεις της καθαρεύουσας, γνωρίζουν πως “ωά” είναι τα “αυγά”. Και ίσως να έχουν δίκιο: ο Σούμι είναι πλέον 43 ετών και ακόμα κι αν οι παρωπίδες έχουν γίνει ένα με το δέρμα των φαν του, κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι το ίδιο αποτελεσματικός με τον πρότερο εαυτό του. Ατυχήματα όπως αυτό της Σιγκαπούρης προσθέτουν ένα ακόμα λιθαράκι στην κατηγορία “ο Σούμι, πλέον, δεν μπορεί”.

Ή μήπως μπορεί;

Αν δούμε τη φετινή του χρονιά, κι αφήσουμε απέξω τις εγκαταλείψεις του (οι περισσότερες εκ των οποίων λόγω μηχανικών προβλημάτων), κερδίζει κατά κράτος τον ομόσταυλό του- τον ταλαντούχο Νίκο Ρόζμπεργκ. Στις κατατακτήριες προηγείται 8-6 έναντι του έτερου οδηγού της ομάδας του και στους αγώνες που τερμάτισε συγκέντρωσε περισσότερους βαθμούς απ’ ότι ο Νίκο. Κι όμως, όπως και το 2006, «ωθείται» ουσιαστικά στο να τα παρατήσει- τότε για χάρη του Ράικονεν και του Μάσα, τώρα για χάρη του Χάμιλτον. Ο ίδιος, κλασικός Σουμάχερ, έχει πεισμώσει, κυρίως εξαιτίας της αποτυχίας του να κερδίσει έστω κι ένα grand- prix στα 3 χρόνια της δεύτερης καριέρας του. Και είναι πασιφανές από τις δηλώσεις του πως δε θέλει να σταματήσει. Ήδη η Sauber τον έχει προσεγγίσει. Φημολογείται πως το ίδιο θα κάνει και η Lotus.

Όμως ο Γερμανός περιμένει.

Τι;

Ένα κόκκινο, ιταλικό αλογάκι να του χτυπήσει την πόρτα και να του πει “γύρνα”.

Και τότε, να είστε σίγουροι, ο Σουμάχερ θα πάει τρέχοντας.

Πώς να πεις όχι στη Ferrari;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.