Τέσσερα νέα βιβλία και ένα ιδιαίτερο μουσικό CD κυκλοφορούν από τις εκδόσεις IANOS

0
277

Πώς να αντιδράσουμε στη συντελεσμένη καταστροφή της Ελλάδας και της ζωής μας; Τί μπορούμε να κάνουμε, τί περνάει από το χέρι μας; Το ψάξιμο για τα πραγματικά αίτια του σημερινού εφιάλτη και η συνειδητοποίησή τους είναι η ρεαλιστική δυνατότητα να συνεργήσουμε στη λύση. Η λύση δεν μπορεί να είναι συνταγή, δεν θα προκύψει από «ευφυείς» οικονομολόγους. Η λύση θα γεννηθεί όσο μεγαλώνει το πλήθος των πολιτών που συνειδητοποιούν, με καθαρή ματιά, τα αίτια της καταστροφής και τους στόχους της ανάκαμψης. Περνάει από το χέρι σου να διαβάσεις το βιβλίο που κρατάς. Και να το κάνεις να περάσει σε πολλούς, από χέρι σε χέρι.

Ο Χρήστος Γιανναράς γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στα Πανεπιστήμια της Αθήνας, της Βόννης και της Σορβόννης (Παρίσι). Δίδαξε Φιλοσοφία, Πολιτιστική Διπλωματία και Συγκριτική Οντολογία σε πανεπιστήμια της Γαλλίας, της Ελβετίας, της Ελλάδας. Επιφυλλιδογραφεί σε εφημερίδες παρεμβαίνοντας στην πολιτική και κοινωνική επικαιρότητα.

Κεντρική του ιδέα η γυναίκα, «η πρώτη δύναμη», που έλεγε κι ο αλησμόνητος Τσιτσάνης λίγο πριν το τέλος του. Η ανοργασμική Νάντια, η διφορούμενη Φαίδρα, η νοσηρή Ελένη κι οι άλλες είναι λίγο Εύες, που τείνουν το μήλο, και λίγο μητέρες τρυφερές, που χαϊδεύουν τους αρσενικούς με συγκατάβαση σαν να ’ναι μικρά παιδιά. Πίσω, όμως, απ’ τις μορφές τους, τα καπρίτσια, τα καμώματά τους, μορφάζει η ζωή, η ζωή της καταναλωτικής κοινωνίας «με τα βασιλεμένα ιδανικά». Πράγματι, όλα σχεδόν τα πρόσωπα, είτε αρσενικά, είτε θηλυκά, κινούνται γύρω από τον έρωτα αρνητικά: μορφές αλλοτριωμένες και σπασμωδικές, μέσα στο ψυχρό φως μιας γκρίζας ζωής. Ωστόσο, είναι ακόμα ικανές ν’ αγαπήσουν, μα δεν μπορούν να διαλέξουν κι έτσι αφήνονται «να ξαναπηαίνουν» κάθε τόσο στη λατρεία της λαγνείας. Δεν έχουν σκοπούς ούτε βούληση: χοϊκές φιγούρες που ’χουν απολέσει τον προσανατολισμό τους και πάνε κι έρχονται σ’ ένα νευρωτικό σούρτα-φέρτα. Χρειάστηκε πολλή αισιοδοξία, ζωντάνια κι αγάπη, από μέρους του συγγραφέα, για να μας γίνουν τα αξιοδάκρυτα αυτά ανδρείκελα αξιαγάπητα. […]. Σ’ όλα τα πεζογραφήματα του βιβλίου, κάτω απ’ τον ρεαλισμό, την αργκό, το κοφτό ύφος με τη φανταρίστικη σκληράδα, κρύβονται τα αναφιλητά ενός γνήσια ρομαντικού ανθρώπου. Πάνος Παπανάκος

Ο Περικλής Σφυρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1933, όπου και ζει. Απόφοιτος του Αμερικανικού Κολεγίου «Ανατόλια», της τάξης του 1952. Σπούδασε ιατρική στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (ως μαθητής της Στρατιωτικής Ιατρικής Σχολής) και εργάστηκε ως καρδιολόγος μέχρι το 1994. Διετέλεσε πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (1975-1981). Έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές, δώδεκα συλλογές διηγημάτων, δύο μυθιστορήματα και ένα αυτοσχόλιο πνευματικής πορείας. Κυκλοφόρησε μελέτες για λογοτέχνες, ζωγράφους και τρεις ανθολογίες για τους πεζογράφους της Θεσσαλονίκης, μια εκ των οποίων μεταφράστηκε στα γερμανικά και άλλη στα αγγλικά.  Διηύθυνε τα περιοδικά της Θεσσαλονίκης Τραμ (1987-1991/1996) και Παραφυάδα (1985-1990). Διοργάνωσε τέσσερα συνέδρια για τη λογοτεχνία της Θεσσαλονίκης (πεζογραφία, ποίηση, λογοτεχνικά περιοδικά και κριτική) και επιμελήθηκε τα πρακτικά τους. Συνεργάστηκε με τα περισσότερα ελληνικά λογοτεχνικά περιοδικά. Δύο βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα ολλανδικά και πολλά διηγήματά του στα γερμανικά, αγγλικά και ολλανδικά. Για το πεζογραφικό του έργο έχουν δημοσιευθεί πολλά κριτικά κείμενα και αυτοτελείς μελέτες. Από τις εκδόσεις της Εστίας κυκλοφορεί το βιβλίο της επίκουρης καθηγήτριας του Α.Π.Θ. Σωτηρίας Σταυρακοπούλου, Περικλής Σφυρίδης. Ο πεζογράφος και η κριτική για το έργο του (2011).

Παρότι μες στους αιώνες οι σχέσεις μεταξύ των πολιτισμών άρχισαν να γίνονται αμφίδρομες, αφενός, ο ελληνικός πολιτισμός παρέμεινε το κομβικό σημείο αναφοράς των άλλων πολιτισμών, αφετέρου, ο αρχαιοελληνικός ανέλαβε εδώ και χιλιάδες χρόνια την ιερή υποχρέωση να παράγει πολιτισμό όχι μόνο για λογαριασμό του αλλά και για τους άλλους λαούς.

Παρά το γεγονός ότι, αιώνες τώρα, ο ελληνικός πολιτισμός σήκωνε και σηκώνει τη σημαία της αξιοπρέπειας στα πέρατα της οικουμένης, το επίσημο ελληνικό κράτος, δυστυχώς, αδιαφορεί για  την ιστορία, το μύθο και τον πολιτισμό του λαού του  και αφήνει στην τύχη του το ελληνικό όραμα. Χωρίς ένα χτύπημα γλυκό στην πλάτη, υποστέλλει καθημερινά τις διαχρονικές αλήθειες του Ελληνισμού. Δικαιολογώντας την οργή μου, δεχτείτε τους στίχους μέσα από το «Βιβλίο της Ποίησης» ως ελάχιστη προσφορά και συγγνώμη απέναντι στον πολύπαθο λαό μου.

Γεώργιος-Αιμίλιος Έδεν γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Είναι γόνος ιατρικής οικογένειας, καθώς ο παππούς και ο πατέρας του ήταν γιατροί. Ο ίδιος είναι χειρουργός οφθαλμίατρος. Φοίτησε στη Μεγάλη του Γένους Σχολή και στο Ζωγράφειο Λύκειο. Εισήχθη στην Ιατρική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αλλά αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το διάστημα 1973-74 διετέλεσε ανταποκριτής ξένου Τύπου, διαπιστευμένος στη Γενική Γραμματεία Τύπου και Πληροφοριών. Την περίοδο 1975-76, με εισήγηση του λογοτέχνη Δημήτρη Σιατόπουλου, έθεσε ζήτημα σε μια συνέντευξη στην εφημερίδα «Βραδυνή» για την ίδρυση μιας «Ακαδημίας Αιγαίου» και πρότεινε ως τοποθεσία από το δωδεκανησιακό χώρο, την Κάρπαθο, μια από τις σημαντικότερες ακριτικές περιοχές μαζί με το Καστελόριζο. Την ίδια περίοδο, εισηγήθηκε ένα πρόγραμμα πολιτισμού και περίθαλψης του Αιγαίου. Γι’ αυτήν του την προσπάθεια τιμήθηκε από την Ορθοδοξία με το Χρυσό Σταυρό της «εν Δωδεκανήσω Εκκλησίας». Το 1976 εγκαταστάθηκε για μετεκπαίδευση στην Οξφόρδη. Εκεί φοίτησε στο Ruskin School of Drawing, κοντά στο δάσκαλο Philip Morsberger.

Από το 1982 ανήκει στην Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών, μετά από εισήγηση του Ανδρέα Καραντώνη και του Δημήτρη Παπακωνσταντίνου. Το 1989, η Εταιρεία Ελλήνων Λογοτεχνών παρουσίασε το έργο του στο Πολιτιστικό Κέντρο της Αρχιεπισκοπής στην Αστόρια των ΗΠΑ, με ομιλητή τον τότε αντιπρόεδρο της Εταιρείας, τον αείμνηστο Νικόλαο Σπάνια. Στις 7 Ιουνίου 1997 παρουσίασε στο Ευρωπαϊκό και Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών το Όραμά του, που βασίζεται στη Δελφική Ιδέα με καινούριους στοχασμούς και προεκτάσεις. Το 2007 έλαβε μέρος στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Ποίησης, στην Κωνσταντινούπολη, εκπροσωπώντας την Ελλάδα. Παρουσίασε ποίηση που απήγγειλε ο ίδιος, τις δε μεταφράσεις στην τουρκική έκανε ο Τσουνέιτ Τουρέλ, ενώ συνοδευόταν παράλληλα από φωνητικές παραινέσεις της mezzo soprano Αναστασίας Έδεν. Στο φεστιβάλ αυτό βραβεύτηκε με το βραβείο της παγκόσμιας ποίησης «Ναζίμ Χικμέτ». Έχει κυκλοφορήσει 5 ποιητικές συλλογές: «Ελπίδες» (1969), «Ταξιδεύοντας» (1979), «Ηρωικά Επτάλοφα» (1980), «Τα μη λεγόμενα» (1990) και τέλος το «Ορφέας. Αναφορά στον ισορροπιστή του ονείρου». Ζωγραφικά έργα του έχουν εκτεθεί στην γκαλερί «Newman Rooms» της Οξφόρδης, στη «Villiers» του Λονδίνου, καθώς και στη «Nell Yperifanos Gallery Inc.» της Νέας Υόρκης. Ο Γεώργιος-Αιμίλιος Έδεν ευτύχησε να έχει τη φιλία σημαντικών ανθρώπων του πνεύματος όπως ο Ηλίας Βενέζης, ο Γεώργιος Θεοτοκάς, η Κοραλία Θεοτοκά, η Μαρία Ιορδανίδου, η Έλλη Αλεξίου, ο Διονύσης Ρώμας, ο Οδυσσέας Ελύτης, καθώς και o αξέχαστος Νίκος Καρούζος.

Το βιβλίο είναι μια περιδιάβαση στις σκακιστικές αναφορές που υπάρχουν στα λογοτεχνικά έργα ελληνικά και ξένα. Από τα ιπποτικά μυθιστορήματα του Μεσαίωνα και τον Δον Κιχώτη μέχρι τη λογοτεχνία του 20ου αιώνα και από την Αλεξιάδα της Άννας Κομνηνής μέχρι την πρόσφατη ελληνική λογοτεχνική παραγωγή, το βιβλίο ανθολογεί σκακιστικές αναφορές σε μυθιστορήματα, ποιήματα, θεατρικά έργα.

Το βιβλίο είναι τμήμα διπλωματικής εργασίας που υποστηρίχθηκε στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Ο Γιάννης Αντωνιάδης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Αποφοίτησε από τη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης το 1987 και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου στον Τομέα Δημοσίου Δικαίου και Πολιτικής Επιστήμης. Εργάζεται ως δικηγόρος. Το 2012 ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό τμήμα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Από το 2008 εκλέγεται στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας.

Το άλμπουμ περιλαμβάνει δέκα μουσικές συνθέσεις εμπνευσμένες από τον λόγο του Ντίνου Χριστιανόπουλου, στις οποίες η συνθέτις συνυφαίνει τη μουσική της με την απαγγελία των ποιημάτων του από τον ίδιο τον ποιητή, αναδεικνύοντας τη συναισθηματική αντανάκλαση της ποίησής του στη δική της προσωπική μουσική ερμηνεία. Οι συνθέσεις της, βασισμένες στο πιάνο, χρωματίζονται από το θέρεμιν, ο ήχος του οποίου αποτελεί το κύριο χαρακτηριστικό της μουσικής της May Roosevelt. Λυρικές μελωδίες, στοιχεία Ελληνικής λαϊκής μουσικής και Βυζαντινών εκκλησιαστικών μελών, συνυπάρχουν, απηχώντας το λογοτεχνικό ψευδώνυμο του Ντίνου Χριστιανόπουλου, την εξομολογητική διάσταση της ποίησής του και την υπαρξιακή του αγωνία.

Η May Roosevelt γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, όπου και ζει. Ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές στο βιολί, σε νεαρή ηλικία και στη συνέχεια ασχολήθηκε με το θέρεμιν και την ηλεκτρονική μουσική. Έχει κυκλοφορήσει δυο προσωπικά άλμπουμ και έχει συνεργαστεί δισκογραφικά με Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες.

Προηγούμενο άρθροΕΣΠΗΤ: Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για την αδιαφανή μεταβίβαση τίτλων των εκδόσεων Λυμπέρη
Επόμενο άρθροΟδηγώντας… τη μόδα στο Mediterranean Cosmos
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.