Τι συμβαίνει με τους φορείς πολιτισμού της Θεσσαλονίκης;

0
2349

6Τον τελευταίο καιρό υπάρχει ένα πολύ περίεργο σκηνικό στο πολιτιστικό τοπίο της Θεσσαλονίκης.

Από τη μια φορείς όπως το ΚΘΒΕ αντιμετωπίζουν οικονομικό πρόβλημα λόγω της μη -ή καθυστερημένης- εκταμίευσης της κρατικής επιχορήγησης, άλλοι όπως το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης κλείνουν λόγω οικονομικών προβλημάτων, το Κέντρο ΝΟΗΣΙΣ έχει ήδη εκπέμψει mayday με ημερομηνία λήξης 16 Αυγούστου, ενώ οι υπόλοιποι φορείς βρίσκονται επίσης σε οριακό σημείο, εν πολλοίς λόγω της στάσης πληρωμών που έχει κηρύξει το κράτος εδώ και 6 μήνες. 

Από την άλλη, υπάρχει μια αδιάφορη αντιμετώπιση από την πλευρά του υπουργείου Πολιτισμού. Μια αίσθηση που μεταφέρουν όλοι όσοι έχουν έρθει σε επαφή με τον αρμόδιο υπουργό τους τελευταίους μήνες ή με άλλους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης.

Θα πει κανείς ότι το πρόβλημα είναι γενικό. Προβλήματα υποχρηματοδότησης αντιμετωπίζει όλη η χώρα, ο πολιτισμός της Θεσαλονίκης μας μάρανε;

Σωστό, καταρχήν. Αλλά αυτό τι σημαίνει; Ότι μπορεί ο αρμόδιος υπουργός να αδρανεί χωρίς να δίνει λόγο; Ότι αποδεχόμαστε ως φυσιολογικό το γεγονός ότι διευθυντές, όπως ο Βούρος και ο Κοντονικολάου, χτυπούν καμπανάκι κινδύνου αλλά δεν κουνιέται φύλλο;

Είναι ένα ερώτημα προφανώς τι κάνουμε τώρα που η χώρα έχει περάσει από το επίπεδο κρίσης στην πιθανότητα grexit. Ένα ερώτημα που θα πρέπει να το απαντήσουν ταχύτατα, δηλαδή έγκαιρα, οι αρμόδιοι. Πριν είναι αργά και καταρρεύσουν όλα, σαν να μην υπήρξαν ποτέ. Ένα ερώτημα που έχει μια προφανή καταφατική απάντηση σε σχέση με την επιβίωση.

Ίσως εάν υπήρχε μια στρατηγική πολιτισμού και σύνδεσής του με την τοπική οικονομία (π.χ. με τον τουρισμό) το ενδιαφέρον θα ήταν διαφορετικό.

Βεβαίως είναι και κάτι άλλο που πρέπει να το πούμε. Η Θεσσαλονίκη αντμετωπίζει ξανά την αδιαφορία του ανέκαθεν συγκεντρωτικού κέντρου. Μια αδιαφορία για πολλούς ύποπτη. Το λένε συνδικαλιστές, το λένε άνθρωποι του πολιτισμού, στα κλειστά μικρόφωνα: η Αθήνα είναι έτοιμη να θυσιάσει τη Θεσσαλονίκη στο βωμό των μνημονίων. Των μνημονιακών περικοπών.

Δεν ξέρουμε αν είναι έτσι. Το κακό σενάριο όμως μπορούν να το συντηρούν στο εξής όλα τα «συμφραζόμενα» (οι προγραμματικές δηλώσεις του κ. Ξυδάκη που μίλησαν μόνο για φορείς της Αθήνας, η μη τοποθέτηση έστω διοικήσεων σε ΝΟΗΣΙΣ και ΚΘΒΕ επί πολλούς μήνες, η έλλειψη επικοινωνίας που καταγγέλλεται επισήμως από τους δύο διευθυντές και όχι μόνο).

Στο χέρι των υπουργών είναι να ανατρέψουν το σενάριο, να το διαψεύσουν έμπρακτα. Αλλά και στο δικό μας, μέχρι τότε, να αντιδράσουμε. Για να στηρίξουμε τους πολιτιστικούς πυλώνες της Θεσσαλονίκης. Τίποτε άλλο.

Γ.Κ.

Προηγούμενο άρθροΑυγή ή δείλι; Καλημέρα…
Επόμενο άρθροLocomondo; Θα πάμε ε;
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.