Το διαιτολόγιο της… ευτυχίας!

0
604

DietΓράφει η Αναστασία Δ. Κόκκαλη

Ηρεμία και ευτυχία μέσω της Διατροφής… Γίνεται?

Διανύοντας τoν κρύο Χειμώνα και ιδιαίτερα του φετινού με όλη αυτή την περίεργη και ‘ανησυχητική’ επικαιρότητα, διαταράσσεται πιο εύκολα η ψυχολογική μας διάθεση και το κέφι!

Η μειωμένη έκθεση της ηλιοφάνειας σε συνδυασμό με το καθημερινό στρες και τακοινωνικα – οικονομικά προβλήματα δημιουργείται μία όχι και τόσο ευχάριστη διάθεση και γενικά μία απαισιόδοξη στάση…
Όμως, η αλλαγή πρέπει να γίνει άμεσα! Ένα γλυκό χαμόγελο και μία θετική στάση ζωήςμόνο καλά μπορούν να φέρουν…. Και που κολλάει τώρα η διατροφή????… Μα αυτό που τρώμε δεν είμαστε? Ναι! Και αυτό αποδεικνύεται συνεχώς με αποτέλεσμα, σήμερα να ξέρουμε ποιες τροφές μας βοηθούν να έχουμε καλύτερη διάθεση, να νιώθουμε πιο ήρεμοι και να κοιμόμαστε καλύτερα!

Μη φοβάστε… δεν θα παχύνετε αλλά ούτε θα ξοδέψετε και πολλά γιατί αυτές οι τροφές είναι και οικονομικές και διαίτης!

Υπάρχουν κάποιες ουσίες όπως τα ω3 λιπαρά οξέα, οι βιταμίνες του συμπλέγματος B, ητυροσίνη και άλλες, οι οποίες έχουν ενεργό και ουσιαστικό ρόλο στην διάθεσή μας αφού εμφανίζουν ήπια αντικαταθλιπτική δράση. Δεν θα σας κουράσω με περίεργα ονόματα και βιοχημικούς όρους, αλλά θα σας πω μόνο ότι η βάση της παραδοσιακής Ελληνικής Κουζίνας έρχεται και πάλι στο προσκήνιο και … γίνεται της μόδας!
Ελαιόλαδο, δημητριακά ολικής αλέσεως, καστανό ρύζι, ζυμαρικά ολικής αλέσεως, όσπρια, φρούτα και λαχανικά εποχής και ωμοί καρποί συνθέτουν το τέλειο ‘αντικαταθλιπτικό’ διαιτολόγιο. Αν προσθέστε και το ψάρι 3 φορές/εβδομάδα, ακόμη και κατεψυγμένο ή κονσέρβα, ελαττώστε τη συχνότητα κατανάλωσης κρέατος στις 2-3 φορές/ μήνα και προσθέσετε 1 ποτηράκι κρασί 2-3 φορές / εβδομάδα, θα διαπιστώσετε την πραγματική αποτοξίνωση σωματικά αλλά και ψυχικά!

Ξεκινήστε τη μέρα σας με νιφάδες Βρώμης, μουλιασμένες σε ζεστό νερό με μέλι, λιναρόσπορο, μπόλικη κανέλλα και τριμμένο μήλο.
Συνεχίστε με μία χούφτα ανάλατα αμύγδαλα και καρύδια σαν σνακ μαζί με μία κούπαζεστό πράσινο τσάι με μέντα.
Αν θέλετε ένα ρόφημα εκτός από καφέ απολαύστε ένα ζεστό ρόφημα από κακάο με στέβια πασπαλισμένο με κανέλα και τριμμένη καρύδα, το οποίο έχει πολλά αντιοξειδωτικά , προσφέρει αντιγήρανση και προστασία από πολλές ασθένειες και φυσικά μας φτιάχνει το κέφι! Μην παραλείπετε μία πλούσια σαλάτα φρέσκων λαχανικών εποχής από το γεύμα σας η οποία θα πρέπει να έχει όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου:

  • πράσινα λαχανικά: σπανάκι, ρόκα, μαρούλι,
  • κόκκινα: κόκκινη πιπεριά, μαρούλι λόλο ρόσο,
  • κίτρινα: καλαμπόκι,
  • πορτοκαλί: καρότο, γλυκοκολοκύθα, γλυκοπατάτα,
  • λευκά: κρεμμύδι, ρεπάνι, λάχανο κλπ.

Δημιουργείστε με τη φαντασία σας ντρέσινγκ με βάση το ελαιόλαδο και το γιαούρτι 2%προσθέτοντας αρωματικά βότανα και μπαχαρικά τα οποία βοηθούν πολύ και στην πρόληψη του Αλτσχάιμερ. Τα παραδοσιακά πιάτα όπως η φασολάδα ή το ρεβιδοπίλαφο ή τοφακόρυζο θα πρέπει να υπάρχουν 2 φορές/ εβδομάδα, ενώ τις υπόλοιπες 2-3 τρώτε φαγητά με βάση τα λαχανικά π.χ. σπανακόρυζο, πρασοσέλινο, αρακάς κλπ. Το ψάρι θα πρέπει να υπάρχει στο τραπέζι μας σίγουρα 2 φορές / εβδομάδα. Απολαύστε λίγη μαύρη σοκολάτατο απόγευμα μαζί με την καθιερωμένη φρουτοσαλάτα. Και πριν κοιμηθείτε πιείτε ένα ζεστό ποτήρι γάλα 1.5% με μέλι και μία μπανάνα.

Ναι είναι νόστιμο το διαιτολόγιο της ευτυχίας και της καλής διάθεσης, όπως… ‘νόστιμη΄’ είναι και η ζωή μας! Κάθε μέρα και κάθε λεπτό είναι τόσο ξεχωριστά και μοναδικά όπως θα πρέπει να είναι και το κάθε τρόφιμο που γεμίζει το πιάτο μας ή το κάθε ρόφημα που γεμίζει το ποτήρι μας.

Συνδυάστε καλής ποιότητας διατροφή με έναν γεμάτο 8ωρο ύπνο, σωστή αναπνοή και τακτική ά , κατά προτίμηση yoga, ή καθημερινό περίπατο για 1 ώρα και δείτε το σώμα να βελτιώνεται παράλληλα με την ψυχικής σας υγεία. Νους υγιής εν σώματι υγιή… Κάτι ήξεραν και αυτοί οι αρχαίοι ημών πρόγονοι!

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος B.Sc (Hons), S.R.D.
Μέλος του Πανελλήνιου Συλλόγου Διαιτολόγων
Μέλος British Dietetic Association
Υπεύθυνη Β. Ελλάδος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας
[email protected]

Προηγούμενο άρθροΠρόγραμματα για παιδιά στις Περιφερειακές Βιβλιοθήκες του Δήμου Θεσσαλονίκης
Επόμενο άρθροΈκθεση των εικαστικών που βραβεύτηκαν στο διαγωνισμό “Παράλληλοι Δρόμοι 2013”
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.