«Το παίζει βαρύ πεπόνι»

0
1361

honeydew-melon-fruit-34733483-4272-2848

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διατροφολόγος – Διαιτολόγος / [email protected]

Μπορεί με τη συγκεκριμένη έκφραση να θέλουμε να περιγράψουμε το θυμωμένο και πικραμένο από κάποια συμπεριφορά άνθρωπο, δε θα πρέπει όμως να συγχέουμε το νόημα της με το φρούτο αυτό καθ’ αυτό. Όταν το πεπόνι είναι βαρύ τότε είναι ώριμο και πιο γλυκό. Έτοιμο για κατανάλωση. Στην Ελλάδα η παραγωγή του πεπονιού γίνεται στην Κρήτη και στην Αργολίδα και έχει σημειώσει πολύ σημαντική άνοδο τα τελευταία χρόνια. Υπάρχουν πολλές ποικιλίες πεπονιών. Μπορείτε να βρείτε πεπόνια που μοιάζουν με κολοκύθες. Από τον Ιούλιο και μετά θα ήταν καλό να ξεκινήσετε να τα αγοράζετε.

Το πεπόνι παχαίνει;

Κανένα φρούτο δεν παχαίνει αν είστε προσεκτικοί με την ποσότητα που θα καταναλώσετε. Έτσι και το πεπόνι. Είναι ένα πολύ θρεπτικό, καλοκαιρινό φρούτο που μπορεί να μας δροσίσει και να μας χορτάσει τις ζεστές μέρες του καλοκαιρού με λίγες θερμίδες και χωρίς καθόλου λιπαρά. Είναι πλούσιο σε :

  1. Νερό
  2. Βιταμίνη Α
  3. Βιταμίνη C
  4. Βιταμίνη Β6
  5. Φυλλικό οξύ
  6. Κάλιο
  7. Φυτικές ίνες

Τα 100γρ πεπονιού, μια φέτα περίπου, περιέχουν 28 θερμίδες.

Τι προσφέρει στην υγεία;

Όπως όλα τα φρούτα έτσι και το πεπόνι συνεισφέρει στη διατήρηση ενός χαμηλού και υγιούς βάρους όταν καταναλώνεται στα πλαίσια ενός ισορροπημένου τρόπου διατροφής. Επίσης, συμβάλλει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης. Έχει αντιπηκτικές και αντιθρομβωτικές ιδιότητες επομένως βοηθά στην καλή λειτουργία του καρδιαγγειακού συστήματος. Όσον αφορά την αντιθροθμωτική του δράση, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η κατανάλωση πεπονιού αποτρέπει τη συσσώρευση των αιμοπεταλίων, εξαιτίας ενός ενζύμου που περιέχει. Προστατεύει τον οργανισμό από διαφόρους τύπου καρκίνου χάρη στις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Συντελεί στη διατήρηση της καλής όρασης και στην πνευματική και ψυχολογική υγεία.

Τρόπος κατανάλωσης

Λίγες ιδέες για την κατανάλωσή του. Προσθέστε το πεπόνι σε :

  • Smoothies και φρέσκους χυμούς
  • Γρανίτες και παγωτά
  • Φρουτοσαλάτες
  • Σε σαλάτα με πράσινα λαχανικά, μια αλοιφή από γιαούρτι χαμηλό σε λιπαρά, λίγη μαγιονέζα με χαμηλά λιπαρά και λαιμ

Επίσης με 2 λεπτές φέτες ελληνικής παραγωγής προσούτο, η γεύση απογειώνεται και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.