«ΥΠΕΡΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΗΡΩΕΣ!»

0
1116

Popeye1

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διατροφολόγος – Διαιτολόγος* / [email protected]

Διανύουμε ήδη τις πρώτες κρύες μέρες του φθινοπώρου. Αν είστε απ’ αυτούς που θέλουν να θωρακίσουν τον οργανισμό από τις ιώσεις και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα με αντιοξειδωτικά και βιταμίνες το συγκεκριμένο άρθρο θα σας φανεί πολύ χρήσιμο. Υπάρχουν τρόφιμα που μπορείτε να εντάξετε στην καθημερινή διατροφή τόσο τη δική σας, όσο και των παιδιών σας και να αποκτήσετε «υπερδυνάμεις». Αν καταφέρετε να τα καταναλώνετε καθημερινά σε βάθος χρόνου τα οφέλη τους θα είναι μακροπρόθεσμα και θα σας «γλιτώσουν» και από σημαντικές παθολογικές καταστάσεις όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, η παχυσαρκία, ο σακχαρώδης διαβήτης, κ.α..

Ποια είναι τα τρόφιμα αυτά;

Ας ξεκινήσουμε

  • Αμύγδαλα ωμά : περιέχουν σε αφθονία την πιο σημαντική βιταμίνη με ισχυρή αντιοξειδωτική δράση, τη βιταμίνη Ε. Είναι σνακ «παντώς καιρού». Στη τσάντα, στο συρτάρι του γραφείου, σε ένα σακουλάκι και είναι πάντα μαζί σας.
  • Βρώμη : πλούσια σε φυτικές ίνες, χωρίς ζάχαρη και με σημαντική ποσότητα πρωτεΐνης φυτικής προέλευσης. Ταιριάζει στο πρωινό, στο βραδινό και αν την επεξεργαστείτε λιγάκι, μπορείτε να τη μετατρέψετε σε μπισκότο ή μπάρα δημητριακών.
  • Κανέλλα: ακόμα ένα τρόφιμο πλούσιο σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Στο μήλο, στο τσάι, στο γάλα και το ανοσοποιητικό θα «πάρει φωτιά». Οι τελευταίες έρευνες υποστηρίζουν πως βοηθά σημαντικά στη ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, προλαμβάνοντας το διαβήτη.
  • Αυγό: η υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη που περιέχει μαζί με τις λιποδιαλυτές βιταμίνες Α και D δημιουργούν το προφίλ ενός ακόμα υπερτροφίμου.
  • Ρόδι : Περιέχει πολλές βιταμίνες (Α,C,Ε), σίδηρο, φολλικό οξύ, κάλιο, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες όπως ταννίνες, πολυφαινόλες και ελλαγικό οξύ. Μπορεί να σας δυσκολέψει στο καθάρισμα, αλλά αξίζει τον κόπο.
  • Αβοκάντο : και σ’ αυτό το τρόφιμο κυριαρχεί η βιταμίνη Ε. Περιέχει επίσης καλά λιπαρά που τονώνουν τη λειτουργία της καρδιάς και φυλλικό οξύ το οποίο συμβάλει στη διατήρηση ενός υγιούς νευρικού συστήματος.
  • Σπανάκι : σκεφτείτε τι γινόταν όταν το έτρωγε ο Ποπάϋ. Πόσο δυνατός γινόταν; Περιέχει βιταμίνη C, φυλλικό οξύ και ασβέστιο.
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα : γάλα, γιαούρτι, τυρί, κεφίρ, ξινόγαλο, αριάνι εκτός απ’ ότι δυναμώνουν το σκελετό, φροντίζουν και για την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος συμβάλλοντας στην καταστροφή παθογόνων μικροοργανισμών. Προτιμήστε προϊόντα από κατσικίσιο γάλα, μιας και είναι πιο εύπεπτα.
  • Καρότο : η βιταμίνη Α που συναντάμε στα καρότα έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Αναζωογονεί το ανοσοποιητικό σύστημα, προφυλάσσει την όραση και τονώνει την επιδερμίδα.
  • Λιναρόσπορος : τα καλά λιπαρά που υπάρχουν στο λιναρόσπορο και η βιταμίνη Ε βοηθούν στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και της καρδιάς, προσφέροντας την ευεξία και την ενέργεια που χρειάζεται ο οργανισμός καθημερινά.
  • Όσπρια : οι περισσότερες βιταμίνες του συμπλέγματος Β μαζί με το ασβέστιο, το σίδηρο και τις φυτικές ίνες συμβάλουν τόσο στη πρόληψη της παχυσαρκίας όσο και άλλων νοσημάτων όπως ο σακχαρώδης διαβήτης και ο καρκίνος του εντέρου. Είναι ιδανικό χειμωνιάτικο τρόφιμο μιας και οι σούπες μας ζεσταίνουν αρκετά τώρα που η θερμοκρασία πέφτει.

Κάντε συνδυασμούς για να ενισχύσετε το αποτέλεσμα των υπερτροφίμων. Σε μια σαλάτα σπανάκι μπορείτε να προσθέσετε λιναρόσπορο και ρόδι. Στο γιαούρτι σας συμπληρώστε βρώμη και αμύγδαλα. Κάνοντας φασόλια σούπα μπορείτε να βάλετε και καρότα. Επωφεληθείτε!

* Βοσπόρου 76 με Αρτάκης, Κάτω Τούμπα
1ος όροφος
τ. 2315550150
κ. 6934016144
www.peritrofis.gr
www.facebook.com/peritrofis2015

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.