Χάνοντας τα κιλά των γιορτών

0
567

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος / [email protected]

Οι γιορτινές μέρες, οι οποίες είναι άμεσα συνυφασμένες με το φαγητό, τέλειωσαν. Οι προσκλήσεις για εξόδους ή για γιορτινά τραπεζώματα θα ήταν πολλές αυτό το διάστημα που πέρασε. Το φαγητό, τα γλυκά και το αλκοόλ θα είχαν την τιμητική τους. Ωστόσο, διανύοντας ήδη τις πρώτες μέρες της νέας χρονιάς και ανεβαίνοντας στην ζυγαριά, συνειδητοποιείτε ότι το βάρος σας έχει αυξηθεί κατά 2 με 3 κιλά, ίσως και παραπάνω. Δεν υπάρχει λόγος να πανικοβληθείτε! Θυμηθείτε ότι πρέπει να επιστρέψετε στο πρόγραμμα που ακολουθούσατε πριν την εορταστική περίοδο. Όσοι πάλι δεν ακολουθούσατε κάποιο συγκεκριμένο διατροφικό πλάνο, σκεφτείτε μήπως ήρθε η ώρα να το κάνετε. Καινούργια χρονιά, καινούργιοι στόχοι!

Αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι η αλλαγή που συμβαίνει στη σύσταση του σώματός σας και όχι τόσο η αύξηση του βάρους ως απόλυτη τιμή. Από έρευνες προκύπτει ότι ενώ το βάρος επιστρέφει στα επίπεδα που βρισκόταν πριν τις γιορτές, η σύσταση του σώματος μεταβάλλεται. Δηλαδή, η ζυγαριά δείχνει το ίδιο νούμερο αλλά το σώμα είναι τελείως διαφορετικό. Αυτό συμβαίνει γιατί το λίπος και ειδικότερα το ενδοκοιλιακό παραμένει αυξημένο και αυξάνει με την σειρά του τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα. Έτσι, μην βιαστείτε να χαρείτε για τη μείωση του βάρους σας, αν δεν ελέγξετε παράλληλα και το λίπος που υπάρχει στο σώμα σας. Αν το λίπος επιστρέψει στα ίδια επίπεδα με πριν, τότε όλα έχουν διορθωθεί. Η ένδειξη της ζυγαριάς και μόνο δεν αρκεί.

Μια ακόμα αλλαγή που παρατηρείται αυτήν την περίοδο είναι στα λιπίδια του αίματος. Έρευνες υποστηρίζουν ότι η χοληστερόλη αυξάνεται κατά τις ημέρες των γιορτών αφού οι διατροφικές συνήθειες μεταβάλλονται. Τείνουμε να καταναλώνουμε περισσότερα κορεσμένα και τρανς λιπαρά τα οποία αυξάνουν την χοληστερόλη και πιο συγκεκριμένα την κακή. Η εν λόγω αύξηση δρα για ακόμα μια φορά υπέρ των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Φυσικά, περισσότερο κινδυνεύουν όσοι έχουν ήδη παραπανίσια κιλά και λιγότερο αυτοί με φυσιολογικό βάρος.

εννοείτε πως  υπάρχει τρόπος να επιστρέψετε στο βάρος που είχατε πριν τις γιορτές, αρκεί να το πάρετε απόφαση γρήγορα. Κάντε το όμως σωστά! Αρχικά, βάλτε ρεαλιστικούς – επιτεύξιμους στόχους. Η απώλεια πρέπει να κυμαίνεται από 0,5 – 1 κιλό την εβδομάδα. Δίαιτες αποτοξίνωσης ή χημικές ή όποια άλλη υπόσχεται γρήγορη απώλεια πολλών κιλών το μόνο που μπορούν να σας προσφέρουν είναι μια γρήγορη απώλεια υγρών και μυϊκού ιστού, όχι όμως λίπους. Το λίπος είναι αυτό που πρέπει να χαθεί, γιατί επιβαρύνει τον οργανισμό προκαλώντας αρκετά προβλήματα υγείας.

Η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται… Μια καλή, από διατροφικής άποψης, μέρα είναι αυτή που ξεκινάει με ένα σωστό και ισορροπημένο πρωινό. Συνεχίζει με ένα σνακ, με το μεσημεριανό γεύμα , ακολουθεί ένα δεύτερο σνακ και τελειώνει με ένα ελαφρύ βραδινό. Το πάζλ έρχεται να συμπληρώσει η σωστή ενυδάτωση και η συστηματική άσκηση. Τα φρούτα, τα λαχανικά, οι σούπες, το ψάρι, τα όσπρια είναι ορισμένα από τα τρόφιμα που πρέπει να χρησιμοποιήσετε γιατί είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και εφ’ όσον μαγειρευτούν με την σωστή ποσότητα ελαιολάδου δεν αυξάνουν το βάρος σας. Φυσικά θα πρέπει να προσέξετε και το μέγεθος της μερίδας που καταναλώνετε κάθε φορά. Επιλέξτε τροφές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, που δημιουργούν κορεσμό με λίγες σχετικά θερμίδες όπως για παράδειγμα τα δημητριακά και τα προϊόντα ολικής αλέσεως, τα λαχανικά και οι σαλάτες κάθε τύπου, τα φρούτα, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί. Αποφύγετε τα τηγανιτά, τα αναψυκτικά και τα τύπου junk food γεύματα γιατί είναι πλούσια σε λιπαρά και δη κορεσμένα τα οποία ευθύνονται για καρδιαγγειακές παθήσεις. Προτιμήστε γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά και αποφύγετε το βούτυρο και τα αλλαντικά αφού είναι πλούσια σε ζωικά λιπαρά τα οποία δεν βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης. Ήδη έχετε καταναλώσει αρκετά από αυτά την τελευταία περίοδο.

Προσέξτε, επίσης και την ποσότητα του ποτού και του γλυκού. Προτιμήστε το κρασί σε μικρές ποσότητες και μην καταναλώνετε παραπάνω από 30γρ σοκολάτας, μια έως δύο φορές την εβδομάδα. Αν τυχόν έχουν περισσέψει γλυκά στο σπίτι σας, καλό θα ήταν να τα μοιράσετε ή να τα πετάξετε. Έτσι δεν θα μπαίνετε σε πειρασμό να καταναλώσετε ακόμα ένα. Φροντίστε επίσης να τρώτε σε τακτά χρονικά διαστήματα. Θα μπορούσατε, επίσης, να καταναλώσετε ένα με δύο ποτήρια πράσινου τσαγιού καθημερινά. Φαίνεται να βοηθάει στην απώλεια του βάρους αλλά και του ενδοκοιλιακού λίπους. Θα πρέπει όμως να ακολουθείτε ένα πλάνο σωστής διατροφής και άσκησης για να έχετε αποτέλεσμα από την κατανάλωση του τσαγιού. Θα ήταν χρήσιμο να περιορίσετε το αλάτι ώστε να επιτρέψετε στον οργανισμό να αποβάλλει τις κατακρατήσεις υγρών που έχουν γίνει. Αυτό θα επιτευχθεί αν ταυτόχρονα φροντίζετε να ενυδατώνεστε σωστά, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως.

Κλείνοντας θυμηθείτε ότι :

  1. Δεν πρέπει να στερηθείτε για να χάσετε βάρος. Τρώγοντας με μέτρο από όλες τις ομάδες τροφίμων, θα κατορθώσετε αυτό που επιθυμείτε.
  2. Δεν στοχεύετε μόνο στην απώλεια του βάρους, αλλά και στη διατήρηση του. Οπότε καλό θα ήταν να υιοθετήσετε μόνιμα τις παραπάνω συμβουλές.
  3. Δεν είστε μόνοι σ’ αυτή σας την προσπάθεια. Αν τυχόν δεν τα καταφέρετε, απευθυνθείτε σε έναν εξειδικευμένο διαιτολόγο.

Καλή αρχή στην προσπάθειά σας αυτή. Καλή χρονιά!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.