Χατζηστεφάνου – Κιτίδου [Catastroika] στο tf: «Το χρέος είναι το νέο μέσο μαζικής εκποίησης»

0
524


Συνέντευξη στην Αλεξάνδρα Πολιτάκη / [email protected]

Συνάντησα τον Άρη Χατζηστεφάνου και την Κατερίνα Κιτίδη λίγο πριν την προβολή της νέας τους δουλειάς Catastroika στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το απόγευμα της Τετάρτης. Μιλήσαμε για λίγο αλλά είπαμε πολλά, σε μια κουβέντα που ως δημοσιογράφοι θέλαμε να είναι συνέντευξη, αλλά η φιλική τους διάθεση ανάμεσά μας μπορεί και να την έκανε να μοιάζει τελικά περισσότερο με μια συζήτηση μεταξύ φίλων.

Ερ. Από το Debtocracy στο Catastroika. Πως προέκυψε η διαδρομή αυτή;

Α.Χ. Για εμάς ήταν μια φυσική συνέχεια. Ήταν το λογικό επόμενο βήμα, καθώς μετά το Debtocracy, θέλαμε να δείξουμε ότι το χρέος είναι το νέο μέσο μαζικής εκποίησης και δε συνέβη μόνο στη Λατινική Αμερική, την Αφρική, την Ασία, αλλά συμβαίνει πλέον και στην Ευρώπη. Είναι αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες, όπως στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στην Ισλανδία.

Κ.Κ. Με κάποιον τρόπο το Catastroika είναι ο καθρέφτης του Debtocracy. Με το Debtocracy δείξαμε τι έγινε στην Ελλάδα ώστε να το δει και ο υπόλοιπος κόσμος. Με το Catastroika δείχνουμε τι γίνεται στον υπόλοιπο κόσμο ώστε να δει να καταλάβει ο κόσμος στην Ελλάδα τι γίνεται, τι συμβαίνει τώρα εδώ.  Ξεκινάμε από τη δεκαετία ’80 – ’90 και προχωράμε έως αυτό που συμβαίνει σήμερα.

Ερ. Το «λογικό επόμενο βήμα» σημαίνει ότι η δημιουργία του Catastroika προϋπήρχε ως αρχική σκέψη και υλοποιήθηκε, ένα σχέδιο που ολοκληρώθηκε; Νομίζω ο περισσότερος κόσμος αυτό πιστεύει.

Α.Χ. Όχι, δεν είναι έτσι. Αρχικό σχέδιο για την παραγωγή της Catastroika δεν υπήρχε. Εμείς θέλαμε να φτιάξουμε το ταινιάκι του Debtocracy και δε σκεφτόμασταν κάτι παραπέρα. Ήταν η δυναμική που πήρε όλο αυτό με το Debtocracy. Και ήταν κυρίως ότι φτιάχτηκε μια ομάδα που μπορούσε να δουλέψει με αυτόν τον τρόπο και να δώσει αυτό το αποτέλεσμα.

Ερ. Χρονικά πόσο χρειάστηκε για να ολοκληρωθεί η παραγωγή του Catastroika;

Α.Χ. Για μας, εμένα και την Κατερίνα το δουλεύουμε συνέχεια. Για την υπόλοιπη ομάδα τέσσερις περίπου μήνες. Και ακόμα δεν έχει τελειώσει, γιατί τώρα ολοκληρώνονται οι υποτιτλισμοί στα ισπανικά, τα ιταλικά, τα γαλλικά.

Ερ. Και στη διάρκεια της διαδρομής αυτής…

Α.Χ. Στη διάρκεια της διαδρομής αυτής άλλαξαν πολλά. Καταρχήν, καταφέραμε να συνεργαστούμε και με άλλους επαγγελματίες σε όλα τα στάδια παραγωγής και μάλιστα να υπάρχει αμοιβή για αυτούς τους μήνες εργασίας, κάτι που δεν υπήρχε στο Debtocracy. Η αμοιβή ορίστηκε σύμφωνα με τη συλλογική σύμβαση εργασίας και αυτό για μας είναι ένα επιπλέον μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε. Και θέλουμε να πούμε ότι αν εμείς με αυτόν τον τρόπο παραγωγής μπορούμε και ανταποκρινόμαστε στις συλλογικές συμβάσεις, τότε μπορούν και τα μεγάλα κανάλια.

Κ.Κ. Άλλαξε επίσης και η χρηματοδότηση με ένα τρόπο. Θέλω να πω, απευθυνθήκαμε και πάλι στον κόσμο ως βασικό χρηματοδότη, αλλά αυτή τη φορά ενώ ο αριθμός των ανθρώπων που ανταποκρίθηκε ήταν μεγαλύτερος, τα ποσά ήταν μικρότερα, κάτι που συνέβη εξαιτίας της κρίσης.

Ερ. Debtocracy και Catastroika, θα ήταν μια ενδιαφέρουσα σύγκριση;

Α.Χ. Νομίζω πως ναι. Στο Catastroika όπως και στο Debtocracy δε λέμε κάτι που δεν έχει ξαναειπωθεί, που είναι άγνωστο ως πληροφορία. Απλά, συγκεντρώνουμε το υλικό και του δίνουμε μια συγκρότηση, το βάζουμε σε μια δομή σκέψης. Αλλά στο Catastroika του δίνουμε και μια επαγγελματική αισθητική. Είμαστε επαγγελματικά καλύτεροι, είναι αρτιότερο το αποτέλεσμα. Από εκεί και πέρα φαίνεται ότι πάει καλύτερα από το Debtocracy από πλευράς προβολών. Ο κόσμος γνωρίζει πια. Την πρώτη μέρα που ανοίξαμε την προβολή, δίνοντας τους κωδικούς, είχαμε δέκα εκδηλώσεις προβολής και τριάντα την πρώτη εβδομάδα και δε γνωρίζω και πόσες ακόμη, γιατί δε μας ενημερώνουν για όλες τις προβολές και καλά κάνουν, δε χρειάζεται. Και βέβαια το Catastroika δε χτυπήθηκε όπως το Debtocracy από συγκεκριμένους μηχανισμούς και στημένες, οργανωμένες αντιδράσεις στο διαδίκτυο.

Κ.Κ. Πάντως το Debtocracy συνεχίζει ακόμη την πορεία του. Εννοώ ότι ακόμη μας καλούν σε προβολές του που διοργανώνουν.

Α.Χ. Το Debtocracy έχει προβληθεί σε πολλά μέρη, μέχρι και από κρατικό κανάλι της Ιαπωνίας και της Λατινικής Αμερικής, αλλά δε βρέθηκε ούτε ένα τηλεοπτικό κανάλι να το προβάλει στην Ελλάδα!

Ερ. Τι δημιουργεί μέσα σας η επιτυχία του Debtocracy και η απήχηση του Catastroika;

Κ.Κ. Μια αισιοδοξία. Μπορεί ο κόσμος να μην είναι πλέον στους δρόμους κάθε μέρα με τον τρόπο που ήταν, αλλά υπάρχει μια δίψα για να μάθει, να πληροφορηθεί, να κουβεντιάσει, να αμφισβητήσει. Αυτό για μένα είναι πολύ αισιόδοξο.

Ερ. Και μετά το Catatroika, τι;

Κ.Κ. Δεν υπάρχει κάποια σκέψη για την επόμενη δουλειά. Δεν ξέρουμε, θα δούμε πως θα πάει αυτή.

Α.Χ. Έχω ακούσει ότι το Catastroika είναι το δεύτερο μέρος από μια τριλογία και δε ξέρω πως προέκυψε αυτό. Δεν υπάρχουν τέτοιες σκέψεις.

Ερ. Για να σας πω την αλήθεια κι εγώ περιμένω την επόμενη δουλειά σας. Όχι ως τριλογία βέβαια, αλλά από την άλλη θέλω να υπάρξει και συνέχεια…

Κ.Κ. Προς το παρόν η συνέχεια είναι η προβολή του Catastroika σε διάφορα μέρη και φεστιβάλ. Την επόμενη εβδομάδα θα προβληθεί σε ένα φεστιβάλ στην Κροατία, το οποίο έχει πολιτικό και καλλιτεχνικό μέρος μέρος και κάπως έτσι θα πάει και η συνέχεια για τους επόμενους μήνες.

Ερ. Δεν ακούω τίποτα για ξεκούραση και ανησυχώ.

Α, ναι ξεκούραση, μου απαντάνε και γελάμε και οι τρεις γέρνοντας χαλαρά πίσω στις καρέκλες μας…

Προηγούμενο άρθροFree Akis ΗΕΡΕ & ΝΟW!!!
Επόμενο άρθροΗ «λίστα» Παπαδήμου για τα μέτρα μέχρι τον Ιούνιο
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.