Όταν σκόνταψα στη γοργόνα…

0
1145
Φωτό: George Mpillis
Φωτό: George Mpillis
Φωτό: George Mpillis

Η γοργόνα με έκανε τελικά να νοιώσω διπλά άσχημα. Με το που έλαβα την πληροφορία για την καταστροφή της, χαλάστηκα γιατί μου άρεσε το γλυπτό και δεν θα ήθελα να καταστραφεί. Έγραψα ένα κείμενο εν θερμώ, ίσως λόγω της ευαισθησίας που μπορεί ορισμένοι να έχουμε απέναντι στη τέχνη στο δημόσιο χώρο που δυστυχώς στη χώρα μας δεν βρίσκει εύκολα το… χώρο της. Η αντίδραση ενός καλλιτέχνη που καταστρέφει το ίδιο του το έργο επειδή η πολιτεία δεν το αποδέχεται, είναι εξάλλου ένα ούτως ή άλλως πολύ γοητευτικό σενάριο. Αλλά τελικά, φαίνεται ότι όποιος βιάζεται σκοντάφτει ακόμη και στη γοργόνα…

Διάβασα διάφορες και διαφορετικές απόψεις από πολλούς, δέχτηκα παρατηρήσεις από φίλους θεωρητικούς της τέχνης, νοιώθοντας ότι κάπου δεν πατώ γερά υποβάθμισα την άποψή μου για τέχνη στο δημόσιο χώρο σε λαϊκή έστω τέχνη, όμως χαλάστηκα διπλά για μία άλλη διαπίστωση: ότι η γυμνή αλήθεια για το λόγο του προστίμου δεν ήταν η γοργόνα αλλά το ελεύθερο κάμπινγκ που διώκεται ως παράνομη κατασκήνωση.

Το θεωρώ ήττα, έστω ήσσονος σημασίας. Μια ήττα που δείχνει ότι όποιος γράφει στο διαδίκτυο και επικαλείται αξιοπιστία και κύρος, έστω με την υποκειμενικότητα που πάντα παρεισφρύει, είτε είναι δημοσιογράφος είτε όχι, οφείλει να γνωρίζει τα δεδομένα. Να έχει δηλαδή το ρεπορτάζ, το σωστό ρεπορτάζ, έστω και από άλλη πηγή. Αλλιώς υποβαθμίζουμε τους εαυτούς μας σε τρολ. Σε ανυπόληπτο τρολ.

Υποτιμήσαμε την επιστήμη, αδικήσαμε και το δήμαρχο, υπερτιμήσαμε και τον καλλιτέχνη (δημιουργό και καταστροφέα). Και εν τέλει δεν ήταν μια μάχη υπέρ της τέχνης στο δημόσιο χώρο για την οποία θα άξιζε πραγματικά να αγωνιστούμε, τουλάχιστον όσοι πιστεύουμε στην ανάγκη της δημόσιας καλαισθησίας αλλά και στην αξία του δημιουργού.

Προηγούμενο άρθροΑπίστευτη απάντηση Βούρου στον Ξυδάκη!
Επόμενο άρθροΗ απάντηση Ξυδάκη στις αιτιάσεις Βούρου
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), του ΚΘΒΕ, ειδικός σύμβουλος σε θέματα επικοινωνίας του Δημάρχου Δέλτα και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.