7+1 τρόποι για να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά

0
663

31284

Γράφει η Μαρία Παναγιωτοπούλου / Διαιτολόγος – Διατροφολόγος / [email protected]

Πολλές φορές θα έχετε έρθει αντιμέτωποι με ανεπιθύμητα φουσκώματα – πρηξίματα στην περιοχή της κοιλιάς. Σίγουρα είναι μια άβολη κατάσταση, ειδικότερα εάν δεν κουμπώνει το παντελόνι ή όταν φορώντας το μαγιό σας η εμφάνισή σας δεν σας ικανοποιεί. Και τα δύο φύλα μπορεί να ταλαιπωρούνται από αυτή την διαταραχή, αλλά οι γυναίκες λίγο περισσότερο.

Ορισμός

Ο μετεωρισμός ή αλλιώς “φούσκωμα”, γίνεται εύκολα αντιληπτός από το πρήξιμο στην κοιλιά. Εκδηλώνεται με συμπτώματα όπως οι στομαχικές κράμπες, οι καούρες, ο πόνος και τα αέρια. Πιο συγκεκριμένα τα αέρια δημιουργούνται στο έντερο κατά την πέψη των τροφών και προκαλούν το γνωστό “φούσκωμα”. Αυτό με τη σειρά του μπορεί να προκαλέσει πόνο στην κοιλιακή χώρα και αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως, οι πόνοι αυτοί μπορούν να γίνουν πιο έντονοι. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι, η εν λόγω διαταραχή επηρεάζει τόσο στην ψυχολογία όσο και την κοινωνική ζωή του πάσχοντος.

Που οφείλεται;

Οι πιθανότερες αιτίες δημιουργίας αυτού του ανεπιθύμητου πρηξίματος, το οποίο φαίνεται να επηρεάζει το 30% του ενήλικου πληθυσμού, είναι οι εξής :

  • Η χρήση αντιβιοτικών
  • Η κατανάλωση τροφίμων που δεν πέπτονται εύκολα όπως οι φυτικές ίνες
  • Το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου
  • Η δυσανεξία στη λακτόζη
  • Η κατάποση αέρα όταν : α) τρώτε ή πίνετε κάτι βιαστικά, β) καπνίζετε, γ) μασάτε τσίχλα
  • Η δυσκοιλιότητα
  • Το στρες

7+1 τρόποι δίνουν λύση στο πρόβλημα

Η διατροφή μπορεί να δώσει την λύση. Κάνοντας τις σωστές κινήσεις θα μπορέσετε να αποφύγετε αυτή την δυσάρεστη κατάσταση και να αποκτήσετε επίπεδη κοιλιά. Δείτε με ποιους τρόπους μπορείτε να το προλάβετε ή να το θεραπεύσετε, εφόσον έχει κάνει ήδη την εμφάνισή του.

1.      Θεραπεύστε τη δυσκοιλιότητα

Όταν τα κόπρανα παραμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο έντερο τότε προκαλούν φούσκωμα στη περιοχή της κοιλιάς. Φροντίστε να καταναλώνετε μια σημαντική ποσότητα φυτικών ινών καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Βάλτε καθημερινά στο πρόγραμμά σας 2 – 3 φρούτα, 2 σαλάτες με διάφορα λαχανικά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, δημητριακά και ψωμί ολικής άλεσης. Μην ξεχνάτε ότι πρέπει να πίνετε 2lt νερό καθημερινά και να ασκείστε για 30 λεπτά την ημέρα, 2 – 3 φορές την εβδομάδα ώστε να εξασφαλίσετε τη σωστή κινητικότητα του εντέρου.

2.      Βεβαιωθείτε ότι δεν πάσχετε από κάποιου τύπου δυσανεξία

Κάποιου τύπου δυσανεξία μπορεί να είναι υπεύθυνη για τα πρηξίματα στην κοιλιά. Αν τα δυσάρεστα συμπτώματα επιμένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τότε καλό θα ήταν να επισκεφθείτε το γιατρό σας για περαιτέρω έλεγχο. Σε περίπτωση δυσανεξίας μπορείτε να αντικαταστήσετε τις τροφές που καταναλώνετε έως τώρα, με άλλες που δεν περιέχουν τα ένοχα θρεπτικά συστατικά π.χ. αν πάσχετε από δυσανεξία στη λακτόζη προτιμήστε γαλακτοκομικά προϊόντα ελεύθερα λακτόζης.

3.      Μην τρώτε αέρα

Τρώγοντας βιαστικά χωρίς να μασάτε καλά την τροφή σας έχει ως συνέπεια την κατάποση αέρα κάτι που οδηγεί με ακρίβεια στη δημιουργία φουσκώματος. Αφιερώστε 20 λεπτά καθημερινά για να φάτε με την ησυχίας σας. Μπορεί ο χρόνος να πιέζει, αλλά αξίζει τον κόπο. Θα ήταν χρήσιμο, να μην μασάτε τσίχλα, γιατί επιτείνετε το φούσκωμα. Προτιμήστε ένα ποτήρι νερό ή καφέ χωρίς γάλα και ζάχαρη ή κάποιο άλλο σνακ με λίγες θερμίδες. επίσης, Θα καταπίνατε λιγότερο αέρα εάν διακόπτατε και το κάπνισμα.

4.      Μειώστε την κατανάλωση αλατιού

Μαγειρέψτε τα φαγητά σας με μικρή ποσότητα αλατιού. Αποφύγετε την κατανάλωση γευμάτων τύπου fast food και μην επιλέγετε επεξεργασμένα – συσκευασμένα τρόφιμα(κονσέρβες, αλμυρά σνακ, λουκάνικα, σαλάμια), τα οποία είναι φτωχά σε φυτικές ίνες. Μ’ αυτό τον τρόπο περιορίζετε σημαντικά την χρήση του αλατιού κατά τη διάρκεια της ημέρας, το οποίο αποτελεί αιτία φουσκώματος. Διαβάστε τη διατροφική ετικέτα των συσκευασμένων τροφίμων, επιλέξτε αυτά στα οποία αναγράφεται η ένδειξη “ελεύθερο νατρίου” ή “χαμηλή περιεκτικότητα νατρίου” ή “πολύ χαμηλή περιεκτικότητα νατρίου”.

5.      Κάντε τη σωστή επιλογή

Αν η αιτία του πρηξίματος που αισθάνεστε είναι το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, τότε καλό θα ήταν να μετριάσετε κάποια τρόφιμα όπως τα όσπρια, το μπρόκολο, το κουνουπίδι, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Φυσικά και δεν χρειάζεται να τα αποκλείσετε από το διαιτολόγιο σας. Πρέπει να τα εντάξετε σιγά – σιγά στη διατροφή σας, να τα καταναλώνετε σε μικρές ποσότητες και εφόσον τα έχετε βράσει καλά..

6.      Τα μικρά και συχνά γεύματα είναι η λύση

Αν φροντίσετε να μοιράσετε σωστά την τροφή καθ’ όλη την διάρκεια του 24ωρου, τότε έχετε πολλές πιθανότητες να μειώσετε την αίσθηση του φουσκώματος. Δύο κυρίως γεύματα και τρία μικρότερα σνακ είναι απαραίτητα. Θυμηθείτε ότι πρέπει να τρώτε καθημερινά πρωινό.

7.      Προτιμήστε τρόφιμα που μειώνουν το φούσκωμα

Η μέντα, το τζίντζερ, ο μαϊντανός και τα προϊόντα που περιέχουν προβιοτικά (κεφίρ, γιαούρτι, ξινόγαλα) βοηθούν αισθητά στον περιορισμό του φουσκώματος. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ειδικά συμπληρώματα προβιοτικών που πωλούνται στα φαρμακεία για καλύτερα αποτελέσματα.

8.      Μην ξεχνάτε την άσκηση

Μόνο η εκγύμναση των κοιλιακών δεν βοηθάει. Ειδικότερα εάν υπάρχει περιττό λίπος στην περιοχή της κοιλιάς. Ξεκινήστε ένα πρόγραμμα σωστής διατροφής και παράλληλα φροντίστε να επιμηκύνετε, να τονώσετε και να ενδυναμώσετε τους κοιλιακούς ώστε να έχετε και μια καλύτερη στάση σώματος. Μπορείτε να επιλέξετε και την αερόβια άσκηση όπως τρέξιμο, ποδήλατο, χορός γιατί θα απαλλαγείτε από το στρες και θα ηρεμήσετε και το έντερο σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.