Αγ. Παπατσάνης: εικόνες σπάνιας ομορφιάς από το Δέλτα Αξιού και Αλιάκμονα

0
737
Στο δέλτα του Αξιού | φωτογραφία: Αγοραστός Παπατσάνης

Στη φωτογραφία τον πρώτο λόγο τον έχει η ματιά. Το είδες, το ‘πιασες. Αν δεν το πιάσεις, το χάνεις. Η τεχνική και η τεχνολογία βελτιώνουν το αποτέλεσμα. Συχνά το καθορίζουν.

Στην περίπτωση του Αγοραστού Παπατσάνη, συνεργούν όλα αυτά μαζί και προστίθεται κι ένα τέταρτο. Η αγάπη του φωτογράφου για τη φύση. Κατ’ επέκταση για τον τόπο του. Μανιώδης φωτογράφος μανιταριών, ως καταγόμενος από τη Δεσκάτη Γρεβενών, έχει να επιδείξει μοναδικές εικόνες. Πριν από λίγα χρόνια, πετώντας σε κάποιο ταξίδι με το αεροπλάνο πάνω από το δέλτα του Αξιού και του Αλιάκμονα, είδε από ψηλά τη μαγεία του τοπίου, μοναδικού στην Ευρώπη και τον κόσμο. Από τότε, πέταξε 4-5 φορές, σε διαφορετικές εποχές και αποτύπωσε με το φακό του εικόνες απίστευτης ομορφιάς. Το δαντελωτό δέλτα του Αλιάκμονα και το δέλτα των όγκων του Αξιού, με αλλαγές στη μορφολογία αλλά και στα χρώματα των φυτών ανάλογα με τους μήνες.

Στο δέλτα του Αλιάκμονα | φωτογραφία: Αγοραστός Παπατσάνης

Τις εικόνες αυτές παρουσίασε σε μια ολιγοήμερη έκθεση που ολοκληρώθηκε πριν λίγες μέρες στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Χαλάστρας «Δημήτριος Κ. Χαντές» του Δήμου Δέλτα. Φωτογραφίες που αποτελούν έκφραση της αγάπης του στον τόπο και του θαυμασμού του για την ομορφιά της φύσης. Φωτογραφίες – διαφήμιση για αυτόν τον τόπο που απέχει ελάχιστα από το ιστορικό κέντρο της Θεσσαλονίκης. Φωτογραφίες που δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι δεν είναι άλλο από ομιλούσα ζωγραφική, άρα ποίηση κατά τον Σιμωνίδη τον Κείο.

Ο Α.Π. άνθρωπος σεμνός και δημιουργικός, βραβευμένος από το 2013 πολλές φορές με μεγάλα διεθνή βραβεία, βαθιά ποιητικός στη σκέψη και την καλλιτεχνική του έκφραση, διατηρεί τη γνησιότητα με ήθος και ένταση που σπανίζουν στην εποχή μας. Στοιχεία που αποτυπώνονται στην καλλιτεχνική του δημιουργία.

έχοντας ως έδρα και… καλλιτεχνικό ορμητήριο τη Χαλάστρα του Δήμου Δέλτα, το 2017 ο Αγοραστός Παπατσάνης βραβεύτηκε στον 52ο παγκόσμιο διαγωνισμό φωτογραφίας «Wildlife Photographer of the Year 2016» (Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Λονδίνου & BBC) στην κατηγορία της ασπρόμαυρης φωτογραφίας. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν φωτογράφοι από 95 χώρες με περίπου 50.000 φωτογραφίες. Αυτή την περίοδο ο Α.Π. ετοιμάζει μια μεγάλη έκθεση στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Περισσότερα θα μπορούμε να πούμε λίγο αργότερα.

Γιάννης Θ. Κεσσόπουλος
Προηγούμενο άρθροΈφυγε από τη ζωή η Μαριάννα Τόλη
Επόμενο άρθροΟι επτά «χαρακτήρες» της Τζούλης Σούμα
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.