«ΧΤΥΠΑ ΣΑΝ ΑΝΔΡΑΣ»… ΝΑ ΣΠΑΣΕΙΣ ΤΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΥΓΟ!

0
816

angela jumbo

ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΔΑΝΕΙΚΑ Γράφει η Άντζελα Ζιούτη / συγγραφέας / [email protected]

Μετά την Κατερίνα Στανίση σειρά έχει η Άντζελα. Ναι, η λαίδη του ελληνικού πενταγράμμου. Η γνωστή αλυσίδα παιχνιδιών Jumpo βρήκε στο πρόσωπο της τη μούσα του για την πασχαλινή διαφημιστική του καμπάνια. Πιο λαμπερή από ποτέ – και θυμίζοντας όταν τη μιμείται επί σκηνής τον Τάκη Ζαχαράτο – κατόρθωσε ήδη να έχει 91.000 views στο youtube, και να γίνει και πάλι θέμα σχολιασμού, αφού οι ατάκες της κατά καιρού έχουν περάσει στην ιστορία. «Ουδείς άσφαλτος» είχε πει και γελάσανε και οι πέτρες. Αυτή τη φορά η Άντζελα κρατούσε λαμπάδα και ήταν σε ένα χώρο που έμοιαζε με το βράδυ της Ανάστασης. Απέναντι της ένας γοητευτικός νεαρός. Με το κόκκινο αβγό στο άλλο χέρι του λέει: «Χτύπα σαν άνδρας!». Αυτό ήταν. Η Λαίδη άλλη μια φορά πυροδότησε αντιδράσεις. Μέχρι και  το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας, εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία, ούτε λίγο ούτε πολύ, κατηγορεί την Άντζελα και τα Jumbo για υποκίνηση σε βία κατά των γυναικών, αφού το μότο στο τέλος του σποτ που ακούγεται η πρωταγωνίστρια να λέει: «χτύπα σαν άνδρας», δείχνοντάς στο νεαρό  το κόκκινο αβγό της θεωρήθηκε υβριστικό.

Συγκεκριμένα η ανακοίνωση έλεγε ότι το περιεχόμενο της εν λόγω διαφήμισης και συγκεκριμένα η φράση «χτύπα σαν άνδρας», στο τέλος της, παροτρύνει στην άσκηση βίας κατά των γυναικών. Η βία κατά των γυναικών συνιστά έγκλημα βάσει της νομοθεσίας, επιφέρει πολλαπλές επιπτώσεις σε ατομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο, και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αποτελεί αντικείμενο διακωμώδησης ή εκμετάλλευσης για διαφημιστικούς ή/και εμπορικούς λόγους. Η εν λόγω διαφήμιση ενισχύει και προκαλεί την αναπαραγωγή έμφυλων στερεοτύπων και προκαταλήψεων, καθώς και την εκδήλωση σεξιστικών συμπεριφορών. Με τον τρόπο αυτόν θίγεται η αξιοπρέπεια των γυναικών και διαιωνίζονται οι έμφυλες ανισότητες.

Η διαφημιστική καμπάνια λοιπόν διακωμωδεί τις σχέσεις των δύο φύλων, και ωθεί τα αρσενικά να χτυπήσουν «σαν άνδρες». Άλλωστε η σωματική τους υπεροχή έναντι των γυναικών ήταν αυτή που καλλιέργησε την άσκηση της ενδοοικογενειακής βίας. Με τα παιδιά πολλές φορές να είναι μάρτυρες δραματικών σκηνών και να καταλήγουν τα δυο χαστούκια που έδωσε ο σύζυγος στη σύζυγο να είναι σοβαρός λόγος διαζυγίου. Ωστόσο η διαφήμιση δεν έχει αποσυρθεί από τα κανάλια. Τραγουδώντας το τραγούδι «Ποια θυσία» σε διασκευή, η Άντζελα Δημητρίου με το μότο της «Χτύπα, χτύπα σαν άντρας» έγινε κάτι σαν τη μαγειρίτσα που θα φάμε το βράδυ της Ανάστασης. Ένα διαφημιστικό πυροτέχνημα που έκανε το κρότο των βεγγαλικών.

Οι στίχοι του τραγουδιού προκαλούν το γέλιο σαν τις αλησμόνητες ατάκες της Άντζελας:

«Όσο το Πάσχα προχωρά σε συλλογίζομαι,
είσαι με άλλη στο χωριό και εγώ βουρλίζομαι.
Και τώρα Μάη θες να πιάσεις με την άλλη
και να τσουγκρίσετε τα αυγά σας τα βαμμένα
με συνταγή που πήρε από μένα
και δεν αξίζει στο όνομά μου μια πετσούλα αρνί για μεεεεεεεεναααα….».

Η διαφήμιση του γνωστού παιχνιδάδικου τα είχε όλα. Τη θρυλική Άντζελα Δημητρίου, την πέτσα του αρνιού και τα κόκκινα αυγά. Φέτος στην Ανάσταση, την ώρα που ο παπάς θα λέει το «Χριστός Ανέστη» χτυπήστε λοιπόν σαν άνδρες. Αλλά να χτυπάτε σαν άνδρες μόνο τα κόκκινα αυγά. Εντάξει;

Προηγούμενο άρθρο«ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΣ ΤΣΙΡΚΟ» ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΦΑΡΓΚΑΝΗ
Επόμενο άρθροΚ. Πάλλα: «Θέλω να κρατήσω τα καλά στοιχεία του ερασιτέχνη!»
Γεννήθηκα το Φεβρουάριο του ’68 στη Θεσσαλονίκη. Η μαμά λέει ότι εκείνη τη μέρα, χιόνιζε πολύ. Η συγκοινωνία είχε σταματήσει και το ολόλευκο αστικό τοπίο διακόπτονταν από τις βαθιές πατημασιές των περαστικών. Στην ίδια πόλη μερικά χρόνια μετά σπούδασα οικονομικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Από τα οικονομικά όμως αγάπησα πιο πολύ την ποίηση. Τον Λειβαδίτη, τον Καρούζο, τον Πρεβέρ. Γιατί η επιστήμη σε μαθαίνει πως να κουμαντάρεις τα λεφτά. Ενώ η ποίηση πως να κουμαντάρεις τη ψυχή. Το 1999 εκδόθηκε η συλλογή μου «Ο Θεός κατοικεί σε ουρανοξύστη, 31 ποιήματα της πόλης» από τον Παρατηρητή. Λίγο αργότερα το 2003 κυκλοφόρησε από τα Ελληνικά Γράμματα «Η Αρχιτεκτονική των σιωπηλών ημερών». Το πρώτο μου μυθιστόρημα εκδόθηκε από τη Φερενίκη το 2009 με τον τίτλο «Ο ήλιος στο πάτωμα». Προφητικός τίτλος για μια χώρα που κατρακύλησε κατόπιν στο ναδίρ. Αρθρογραφούσα στην Karfitsa και τώρα στο Thinkfree. Ευτυχώς που η σκέψη δεν είναι Μερσεντές να κατασχεθεί. Γιατί εδώ σκεφτόμαστε ακόμη. Ελεύθερα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.