ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΚΘΒΕ ΜΑΖΙ ΣΤΑ ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΑ!!!

0
1394

antgoni-ntng-nt

Διαβάστε τι καταγγέλλει ο Κύπριος ευρωβουλευτής Κώστας Μαυρίδης

mavridisΕπιστολή προς τους καλλιτεχνικούς διευθυντές του Κρατικού και του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Αναστασάκη και Στάθη Λιβαθηνό, αλλά και στον πρέσβη της Ελλάδας στην Κύπρο, έστειλε χθες ο ευρωβουλευτής του ΔΗΚΟ Κώστας Μαυρίδης, καλώντας τους «στην αποστασιοποίηση σας από εργαλεία πολιτικής σκοπιμότητας». Αφορμή και αιτία η αποψινή παρουσίαση της παράστασης «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, στο αρχαίο Θέατρο Σαλαμίνας, δηλαδή στα Κατεχόμενα!

Ο ευρωβουλευτής, εκτός των άλλων, μέμφεται τους επικεφαλής των δύο θεατρικών οργανισμών γιατί «το κύριο και διαχρονικό μήνυμα της τραγωδίας “Αντιγόνη” για την υπεροχή των ηθικών νόμων ενάντια στην δύναμη της εξουσίας, εκτρέπεται αυθαίρετα σε παρεμφερή μηνύματα … αγάπης και συναδέλφωσης με τον εξουσιαστή, όπως προβάλλεται στο διαφημιστικό της παράστασης».

Είναι απορίας άξιον πως επελέγη ο συγκεκριμένος χώρος γα να δοθεί η παράσταση και μάλιστα των δύο κρατικών σκηνών –όχι κάποιου ιδιωτικού- ενώ στο παρελθόν έχει ξεσηκωθεί μεγάλη αντίδραση για ανάλογες πρωτοβουλίες όπως η συναυλία Ρουβά στην πράσινη γραμμή το 2014, η συναυλία της Τζένιφερ Λόπεζ το 2010 που ματαιώθηκε κ.ά.)

Το θέμα, βεβαίως, είναι ότι δεν πρόκειται για ιδιωτικούς θιάσους ή ανεξάρτητους καλλιτέχνες, αλλά για τις δύο μεγάλες κρατικές σκηνές.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επιστολής:

«Προς:
κ. Λιβαθινό, Καλλιτεχνικό Διευθυντή Εθνικού Θεάτρου Ελλάδος, 
κ. Αναστασάκη, Καλλιτεχνικός Διευθυντής Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος

Βρυξέλλες, 27 Σεπτεμβρίου 2016

Αγαπητοί Κύριοι,
Πρωτίστως ως ευρωπαίος πολίτης της Κυπριακής Δημοκρατίας με καταγωγή από το κατεχόμενο μέρος της Κύπρου, θέλω να σας ενημερώσω για την προγραμματισμένη παράσταση του Θεάτρου σας στο Θέατρο της αρχαίας Σαλαμίνας, που βρίσκεται στο παράνομα κατεχόμενο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας, υπό τον έλεγχο του τουρκικού στρατού. Μετά την εισβολή της Τουρκίας το 1974 και στο υπό κατοχή έδαφος αυτοανακηρύχθηκε κρατική οντότητα το 1983, υπό την επωνυμία «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου», που ουδείς αναγνωρίζει πλην της Τουρκίας η οποία το κατασκεύασε, συντηρεί και προστατεύει, πολιτικά, οικονομικά και στρατιωτικά. Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ καταδίκασε την παράνομη ανακήρυξη και καλεί έκτοτε όλους να αποφεύγουν κινήσεις που συμβάλλουν στην αναγνώριση της παράνομης αποσχιστικής οντότητας στο κυρίαρχο έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η υποτελής φύση του καθεστώτος διαπιστώθηκε από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ωστόσο, το κατοχικό καθεστώς επιδιώκει συνεργασίες που αναδεικνύουν την «κρατική» του υπόσταση και φροντίζει ώστε παραστάσεις τέτοιου είδους να εντάσσονται στο κλίμα «αλληλοκατανόησης των δύο κοινοτήτων», παραγράφοντας την ουσία του προβλήματος που είναι η συνεχιζόμενη κατοχή και έλεγχος από την Τουρκία. Μην αναζητήσετε εμφανή σημάδια στρατοκρατίας και κατοχής, γιατί το καθεστώς θα φροντίσει να μην εμφανιστούν. 
Επιπλέον, η προγραμματισμένη παράσταση είναι ενάντια στην ανθρώπινη ηθική, τον ευρωπαϊκό και ελληνικό πολιτισμό και δυστυχώς αποτελεί πολιτικό εργαλείο προπαγάνδας και εκμετάλλευσης συγκεκριμένης μερίδας ανθρώπων, που ουδόλως εκπροσωπούν την πλειοψηφία του κυπριακού λαού ως νόμιμους κάτοικους και ιδιοκτήτες. Όποιο και να ‘ναι το μέγεθος της μερίδας των Ελληνοκυπρίων που στηρίζουν την παράσταση, αυτό δεν υπερτερεί της κραυγαλέας επιταγής της Αντιγόνης για επικράτηση της ηθικής και σεβασμό της ιστορικής πραγματικότητας, αντί της πολιτικής προπαγάνδας και σκοπιμοτήτων. Δύο συγκεκριμένες ενέργειες αποκαλύπτουν, μαζί με άλλα, σκοπιμότητες:
(α) Το κατεχόμενο θέατρο της Σαλαμίνας, μετονομάστηκε σε «Θέατρο Αμμοχώστου» για τις “ανάγκες” των κατοχικών αρχών στο πλαίσιο της πολιτικής του καταχτητή να αλλοιωθεί και σταδιακά να εξαλειφθεί η αληθινή η ταυτότητα του χώρου. Κατόπιν σφοδρών αντιδράσεων, “επανήλθε” το Σαλαμίνα αλλά μόνο για τις ελεύθερες περιοχές. Η ονομασία “Θέατρο Αμμοχώστου” παραπέμπει σε “ουδέτερο” γεωγραφικό χώρο και όχι στους Ελληνικής καταγωγής ιδρυτές του ως Θέατρο Σαλαμίνας. Η αλλοίωση των τοπωνυμίων εντάσσεται στο πλαίσιο του εποικισμού και εθνοκάθαρσης που συνιστά έγκλημα κατά της ανθρωπότητας, το οποίο έχει υποβληθεί στο Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο της Χάγης. 
(β) Το κύριο και διαχρονικό μήνυμα της τραγωδίας “Αντιγόνη” για την υπεροχή των ηθικών νόμων ενάντια στην δύναμη της εξουσίας, εκτρέπεται αυθαίρετα σε παρεμφερή μηνύματα … αγάπης και συναδέλφωσης με τον εξουσιαστή, όπως προβάλλεται στο διαφημιστικό της παράστασης το οποίο επικεντρώνεται στη φράση της Αντιγόνης ότι «εγώ δεν γεννήθηκα για να μισώ, γεννήθηκα για να αγαπώ». 
Ο πλέον καταξιωμένος, σεμνός Αμμοχωστιανός ποιητής Κυριάκος Χαραλαμπίδης σχολιάζοντας το θέμα δήλωσε πως «αν πρέπει τώρα να εξηγήσω γιατί δεν έπρεπε να οργανωθεί η παράσταση της Αντιγόνης στη Σαλαμίνα, είναι σαν να εξηγώ τα αυτονόητα”. Αν με την επιστολή προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε τα αυτονόητα, είναι γιατί προσδοκούμε στην αποστασιοποίηση σας από εργαλεία πολιτικής σκοπιμότητας.
Παρακαλώ όπως το περιεχόμενο της επιστολής αυτής γνωστοποιηθεί σε όλους τους ηθοποιούς και συμμετέχοντες στην αποστολή για ενημέρωση. 
Με εκτίμηση,
Κώστας Μαυρίδης
Ευρωβουλευτής ΔΗΚΟ-Σοσιαλιστές & Δημοκράτες

κκ κ. Φωτόπουλο, Πρέσβη της Ελλάδος στην Κύπρο»

Πηγή: thessnews.gr

Προηγούμενο άρθροΟΙ DRY WET ΣΤΟ THE REAL ROCKNROLLA
Επόμενο άρθροΚΕΡΔΙΣΤΕ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ 6Α ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΟΣΟΥΠΑΣ
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.