1Η ART THESSALONIKI | ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ ΜΑΖΙ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

0
949
Diego Epstein, Israel
Diego Epstein, Israel
Diego Epstein, Israel
ART THESSALONIKI
Από 1-4 Δεκεμβρίου η πρώτη διεθνής έκθεση των γκαλεριστών έρχεται στη Helexpo – Οι στόχοι, οι συμμετοχές, οι εκδηλώσεις

Με τη συμμετοχή 25 γκαλερί από 8 χώρες (Ελλάδα, Αυστρία, Γαλλία, Ιαπωνία, Ισραήλ, Ιταλία, Ρωσία, Σερβία και Τουρκία), των μουσείων σύγχρονης της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας, τις τέσσερις σχολές καλών τεχνών της Ελλάδας (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Φλώρινας) και κάτω από τη στέγη και την οργανωτική αγκαλιά της Helexpo – ΔΕΘ, ένα νέο και τολμηρό εγχείρημα θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη από 1- 4 Δεκεμβρίου.

Η 1η Art Thessaloniki International Contemporary Art Fair θα φιλοξενηθεί στα περίπτερα 10, 9 & 8 της ΔΕΘ HELEXPO, η οποία είναι διοργανώτρια με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Παντελή Τσάτση. Τελεί υπό την αιγίδα των Υπουργείων Πολιτισμού και Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Μακεδονίας-Θράκης), ενώ πραγματοποιείται με την υποστήριξη και συνεργασία του Δήμου Θεσσαλονίκης και 26 φορέων από όλη την Ελλάδα.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Παντελής Τσάτσης
Ο καλλιτεχνικός διευθυντής Παντελής Τσάτσης

Η στόχευση

Πρόκειται για την έκθεση των αιθουσών τέχνης, μια «φουάρ» (foire) από εκείνες που καθορίζουν τις τάσεις στην τέχνη και τη συνδέουν με το δημιουργικό εμπόριο των έργων τέχνης. Η Θεσσαλονίκη, βέβαια, δεν είναι Βασιλεία της Ελβετίας ούτε Μαϊάμι των ΗΠΑ όπου διοργανώνονται οι κορυφαίες αντίστοιχες εκθέσεις. Ωστόσο, έχει αυτές σαν πρότυπο και οι διοργανωτές φιλοδοξούν να τη φτάσουν ψηλά. Ποιο είναι το «ψηλά»;

«Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν καινούριο χώρο στην τέχνη, έχοντας στο νου μας ότι οι φουάρ δημιουργούν τουριστικό και επαγγελματικό ενδιαφέρον»

«Θέλουμε να αναπτύξουμε ένα δίκτυο, μια αγορά σε διεθνές επίπεδο. Μια φουάρ δε λειτουργεί για μία μέρα, η 1η Art Thessaloniki είναι μόνο η αφετηρία. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε έναν καινούριο χώρο στην τέχνη εδώ στη Θεσσαλονίκη, έχοντας στο νου μας ότι οι φουάρ δημιουργούν τουριστικό και επαγγελματικό ενδιαφέρον» δηλώνει στη thessnews η ψυχή του εγχειρήματος, ο γκαλερίστας της Art Forum Παντελής Τσάτσης, ο οποίος αποτέλεσε για χρόνια μέλος της συμβουλευτικής επιτροπής της Art Athina. Σε τέτοιες διοργανώσεις, «τέχνη και οικονομία συναντώνται, γίνεται ένα σύγχρονο παζάρι τέχνης, έρχονται οι γκαλερίστες ο ένας κοντά στον άλλον» τονίζει.

«Έχουμε ήδη συνεργασία με την ARTIST Art Fair της Κωνσταντινούπολης, OSTEN BIENAL των Σκοπίων και Ostrale Centre for Contemporary Art (Art Fair)» λέει ο Π. Τσάτσης.

Γιατί στη Θεσσαλονίκη

Το ξεκίνημα είναι ελπιδοφόρο μιας και, σύμφωνα με τους διοργανωτές, συμμετέχουν 25 γκαλερί, εκ των οποίων 3 από τη Θεσσαλονίκη: Art Forum, Artis Causa, Vlassis Art Gallery. Στο ερώτημα «γιατί μόνο αυτές» η απάντηση είναι «Δεν ασχολούμαι με αυτούς που δεν συμμετέχουν, αλλά με όσους συμμετέχουν».

Η Θεσσαλονίκη μπορεί να μην έχει συλλέκτες, έχει όμως πλεονεκτήματα: η Helexpo που διακρίνεται για τον επαγγελματισμό και την εμπειρία στη διοργάνωση εκθέσεων, έχει μεγαλύτερη προσβασιμότητα από την Αθήνα, ο χώρος της έκθεσης δεν απαιτεί χρόνο για να τον προσεγγίσεις, ενώ η πόλη έχει ιδιαίτερους δεσμούς με Ισραήλ, Κωνσταντινούπολη, Ρωσία, Βαλκάνια, δυτική και κεντρική Ευρώπη.

Πολλές εκδηλώσεις

Τις μέρες της έκθεσης, σύμφωνα με τον Π. Τσάτση, αναμένονται σημαίνοντα πρόσωπα από το χώρο της τέχνης. Παρά τον επαγγελματικό της χαρακτήρα, η έκθεση θα είναι ανοικτή και στο κοινό έναντι εισιτηρίου 5 ευρώ (3 το μειωμένο).

Η Art Thessaloniki θα έχει και τιμώμενους καλλιτέχνες: τον γλύπτη Θόδωρο και τον ζωγράφο Νίκο Σαχίνη.

Επίσης, θα πραγματοποιηθούν 5 μουσειακές εκθέσεις μεταξύ των οποίων «Collector’s eye Ι» – συλλογή Γ. Κωστόπουλου, «Outsider art / έκκεντρη τέχνη» σε επιμέλεια Παύλου Βασιλειάδη – Σάνιας Παπά, «Άλλοι – Άλλοτε – Τώρα» σε επιμέλεια Χάρη Σαββόπουλου – Λουΐζας Αυγήτα και «Collector’s eye ΙΙ» – συλλογή σύγχρονης τέχνης Άρι Στοΐδη, σε επιμέλεια της Μαρίας Κενανίδου.

Επιπλέον, θα υπάρχουν 7 παράλληλα projects και 25 περίπτερα Μουσείων, Ινστιτούτων, Ακαδημαϊκών Σχολών Καλών Τεχνών και  περιοδικών τέχνης.

Προηγούμενο άρθροΓ. ΒΡΑΝΟΣ: «ΟΝΕΙΡΟ ΝΑ ΣΥΜΒΕΙ ΣΕ ΜΑΣ Ο,ΤΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΟ Ή ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ»
Επόμενο άρθροΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΡΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.