Β. ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΠΟΥΛΟΣ: «Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΞΕΝΟΙ, Η ΕΥΘΥΝΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΗ ΜΑΣ»

0
1849
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Συνέντευξη στον Γιάννη Θ. Κεσσόπουλο

Ο Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, από τότε που έπαιζε τον Ισπανό στο «Μόλις χώρισα», ξεδιπλώνει κάθε φορά το σπουδαίο ταλέντο του. Αποδεικνύει κάθε φορά ότι είναι ο ηθοποιός που κάνει το ρόλο κι όχι ο ρόλος τον ηθοποιό. Παράλληλα με μια σταθερή πορεία σε υψηλό επίπεδο, κρατά χαμηλούς τόνους ο ίδιος σαν άνθρωπος. Τη Δευτέρα 25 και την Τρίτη 26 Ιουλίου έρχεται στη Θεσσαλονίκη και στο Φεστιβάλ Δάσους ως Συρανό Ντε Μπερζεράκ, με το ομώνυμο έργο του Εδμόνδου Ροστάν, σε μια παράσταση που σκηνοθετεί ο Γιάννης Κακλέας, Ρωξάνη τη Δήμητρα Ματσούκα και μουσική Ευανθίας Ρεμπούτσικα. Με αυτή την αφορμή, είχαμε μια κουβέντα μαζί του…

3 syrano3Ποιος είναι ο Συρανό του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου; Πως αντιλαμβάνεσαι το ρόλο;

Ο Συρανό δεν είναι του Βασίλη Χαραλαμπόπουλου! Είναι δανεικός για κάθε ηθοποιό που αναζητά από έναν τέτοιον ρόλο  να δοκιμάσει τις δυνάμεις του, και παράλληλα να μεταδώσει στο κοινό αξίες που μόνο ένα τέτοιο κλασσικό αριστούργημα μπορεί!

Ποια είναι η επικαιρότητα του έργου; Τι έχει να πει στο σημερινό κόσμο;

Ένα κλασσικό αριστούργημα, όπως αυτό, αποδεικνύει την σπουδαιότητά του μέσα από την διαχρονικότητα που έχουν οι ανθρώπινες αξίες για τις οποίες μιλάει το έργο και παραμένουν μετά από έναν αιώνα αγγίζοντας και συγκινώντας τον σημερινό θεατή!

Η Δήμητρα Ματσούκα είναι η τρίτη Ρωξάνη, μετά τη Σμαράγδα Καρύδη και την Τάνια Τρύπη. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της καθεμιάς;

Κάθε μια ήταν και είναι μοναδική! Τις ερωτεύτηκα ως Συρανό και τις αγάπησα ως Βασίλης!

Ο έμμετρος λόγος μάλλον ταιριάζει στον Βασίλη Χαραλαμπόπουλο. Πως τον εισπράττει το κοινό;

Στην αρχή σίγουρα απορεί γιατί δεν έχει συνηθίσει να ακούει τον έμμετρο λόγο αλλά πολύ σύντομα στη διάρκεια της παράστασης αφήνεται γλυκά και ταξιδεύει μαζί μας στους έρωτες και τα πάθη των ηρώων του έργου!

Πως μπορεί ένας ηθοποιός τόσο γνωστός και αγαπητός να διαχειρίζεται τόσο διακριτικά τη δημοσιότητα;

Η δημοσιότητα είναι αναπόσπαστο κομμάτι ενός λεγόμενου επιτυχημένου ηθοποιού! Όταν δεν αποζητά ο ίδιος τη δημοσιότητα αλλά η δημοσιότητα τον αναζητά λόγω των επαγγελματικών βημάτων τότε είναι πιο εύκολο να τη διαχειριστεί ο καθένας !

Πως νοιώθεις πάνω στη σκηνή όταν έχεις απέναντί σου ένα κοινό που του ‘χουν κόψει το μισθό, τη σύνταξη, την αξιοπρέπεια, το ηθικό; Τι έχει να του «πει» ένας ηθοποιός;

Η ευθύνη είναι ακόμα μεγαλύτερη για έναν ηθοποιό  και το μόνο που μπορεί να του πει είναι πως κάθε φορά που θα συναντηθούν στο χώρο του θεάτρου ο ηθοποιός πάντα θα δίνει τον καλύτερό του εαυτό πάνω στη σκηνή και οι επιλογές του και η πορεία του θα είναι αντάξια κάθε φορά της εμπιστοσύνης του!

Λένε ότι η πιο χαμένη γενιά της κρίσης είναι η δική μας. Οι παλαιότεροι έχουν περάσει πολλά ωραία χρόνια, οι νεότεροι θα βρουν το δρόμο τους μέσα από τη μετανάστευση. Ένα σχόλιο…

Υπάρχει πολύ άδικο στον κόσμο μας και το μεγαλύτερο κρίμα είναι που κανείς ποτέ δεν πίστεψε, δεν επένδυσε και δεν υπολόγισε την δύναμη των νέων ανθρώπων!

Θέλω να πιστεύω ότι οι νέοι άνθρωποι όπου κι αν βρίσκονται όπου κι αν τους έχει στείλει η δυσκολία της ζωής μα και οι αμαρτίες των προηγούμενων γενεών, θα βρουν το δρόμο τους και ίσως φωτίσουν το δρόμο και σε άλλους για ένα καλύτερο αύριο!

Πιστεύεις ότι μας κυνηγούν οι ξένοι; Ή ότι εμείς πρέπει να αλλάξουμε;

Ό,τι κι αν κάνουν οι ξένοι η ευθύνη είναι καθαρά δική μας… το λιγότερο να είμαστε προετοιμασμένοι κι ενωμένοι για κάθε είδους κυνήγι!

Ναι ή όχι στην Ευρώπη;

Ναι σε μια πραγματικά ενωμένη Ευρώπη!

Μια από τις πιο σημαντικές συνεργασίες σου ήταν εκείνη με το Λάκη Λαζόπουλο, έναν από τους πλέον αμφιλεγόμενους καλλιτέχνες τα τελευταία χρόνια. Ο Λαζόπουλος των Μήτσων είναι άλλος από το Λαζόπουλο του Αλ Τσαντίρι;

Ο Λαζόπουλος είναι ό ίδιος που από την πρώτη στιγμή  γνώρισα και με γνώρισε βλέποντας με πάνω στη σκηνή και με βοήθησε και φέρθηκε όπως θα έπρεπε να φέρεται ένας φτασμένος ηθοποιός σε έναν νεότερό του δίνοντάς του ευκαιρίες να αποδείξει την όποια αξία του! Εγώ έχω την τιμή και την χαρά να έχω γνωρίσει και τον άνθρωπο εκτός από τον καλλιτέχνη και η αξία του είναι εξίσου μεγάλη!

Παρακολουθείς τα του ΥΠΠΟ; Ποια είναι η γνώμη σου για την πολιτική που ακολουθείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα του πολιτισμού;

Θέλω να πιστεύω ή και να ονειρεύομαι ότι γίνονται προσπάθειες για να βοηθηθεί και να αναδειχθεί πραγματικά αυτή δύναμη που υπάρχει σε αυτόν το τόπο! Η τέχνη και άνθρωποι που την πρεσβεύουν είναι περήφανοι άνθρωποι και το μόνο που αποζητούν είναι τον σεβασμό! Το κράτος μπορεί με χίλιους τρόπους να δείξει τον σεβασμό αυτό! Αρκεί να παρακολουθεί πραγματικά τα δρώμενα και τις πραγματικές αξίες και να βοηθάει ουσιαστικά με όποιο τρόπο!

Ποια ατάκα του Συρανό βρίσκεις πιο συγκλονιστικά επίκαιρη για την Ελλάδα και τους Έλληνες;

…Κι αν τύχει έναν θρίαμβο να καταφέρω έναν, να μη χρωστάω τίποτε ποτέ και σε κανέναν. Σε μια ψηλή βελανιδιά ποτέ μη σκαρφαλώσω σαν τον παράσιτο κισσό, μόνο να κατορθώσω να στέκομαι ολομόναχος και ας με ζώνει ο φθόνος κι ας μην ανέβω στα ψηλά, αλλά ν’ ανέβω μόνος!

Ποια είναι τα σχέδιά σου για τη συνέχεια;

Τον χειμώνα στο θέατρο Βρετάνια «Ημέρωμα της στρίγγλας» με Μαρία Ναυπλιώτου σε σκηνοθεσία Γιάννη Κακλέα και γενικότερα… να συνεχίζω να ονειρεύομαι!

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα thessnews, φύλλο 23.7.2016

Προηγούμενο άρθροΗ ΜΕΛΙΝΑ ΑΣΛΑΝΙΔΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Επόμενο άρθροΟ ΠΑΥΛΟΣ ΣΑΜΙΟΣ ΣΤΗ ΛΗΜΝΟ
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.