Γράφει ο Σωτήρης Χαβαλές / [email protected]
Ο παλιός μας γνώριμος Ντειβιντ Φιντσερ, σκηνοθέτης των κλασσικών πια «Fight Club» και «Η απίστευτη ιστορία του Μπέντζαμιν Μπάτον», επιστρέφει ανανεωμένος με το πλέον εύστροφο ψυχολογικό θρίλερ «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε». Το σενάριο της ταινίας που είναι γραμμένο από την ίδια την συγγραφέα του έργου Τζίλιαν Φλιν, ξεδιπλώνεται αψεγάδιαστα και κατορθώνει σε συνδυασμό με την σκηνοθεσία να μεταφέρει ακέραιες στην μεγάλη οθόνη τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς που ενυπήρχαν στο βιβλίο. Το ίδιο καλά ανταποκρίνεται και η διεύθυνση φωτογραφίας με αποτελέσματα που συναρπάζουν.
Η ταινία μας συστήνει ένα ζευγάρι, τον Νικ (Ben Affleck) και την Έϊμι (Rosamund Pike), οι οποίοι φαινομενικά έχουν τα πάντα μέχρι την στιγμή που εξαφανίζεται μυστηριωδώς η Έιμι έχοντας δημιουργηθεί υποψίες πως ο ίδιος της ο άντρας την σκότωσε. Καθώς βγαίνουν στο φως στοιχεία που ενοχοποιούν τον Νικ, οι θεατές μέσα από αναδρομές μαθαίνουν τα πάντα σχετικά με το παρελθόν του ζευγαριού και οδηγούνται σταδιακά και δίχως ίχνος κούρασης στην αλήθεια. Το έργο αυξάνει ρυθμούς ροής από το πρώτο κιόλας λεπτό και ο σκηνοθέτης επιτυγχάνει να δημιουργήσει όχι απλά ένα ακόμη αστυνομικό θρίλερ αλλά να ανακινήσει υπαρξιακές αναζητήσεις. «Το κορίτσι που εξαφανίστηκε» σχολιάζει εύστοχα τις στερεοτυπικές αντιλήψεις που υφίστανται ανάμεσα στα φύλα και σατιρίζει αποτελεσματικά την αμερικανική πραγματικότητα με τις, δικαστικού χαρακτήρα, τηλεοπτικές εκπομπές, την εύθραυστη οικογενειακή πραγματικότητα και τους ανθρώπους που είναι ικανοί να αποκαταστήσουν την υποκειμενική τους δικαιοσύνη με τα ίδια τους τα χέρια. Το μόνο ίσως αρνητικό που θα μπορούσε να αναφερθεί είναι η άνευ λόγου ύπαρξη της τελευταίας σκηνής που λειτουργεί επεξηγηματικά, γεγονός που δεν κολακεύει ιδιαίτερα το κοινό.
Οι κριτικές που πήρε η ταινία ήταν στην πλειονότητα τους θετικές με το Metascore να την βαθμολογηθεί 79/100 ενώ το RottenTomatoes με 87%. Το ίδιο θερμά καλωσόρισε και το κινηματογραφικό κοινό την ταινία αν κρίνουμε από τις εισπράξεις εισιτηρίων την πρώτη εβδομάδα προβολής που ανέρχονται στα 38 εκατομμύρια δολάρια εντός της Αμερικής ενώ παγκοσμίως φτάνουν τα 62 εκατομμύρια. Η ταινία ήδη φιγουράρει στις πρώτες θέσεις στην κούρσα των φετινών όσκαρ ενώ δεν θα ήταν διόλου απίθανο να κερδίσει δυο τρία.