ΟΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΔΟΜΝΑΣ ΔΕΛΛΙΟΥ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ “2 CONCEPT STORE GALLERY”

0
1391

Η γραφιστική είναι τέχνη; Έτσι λέγεται, ίσως έτσι είναι, μιας και περιέχει κανόνες αρμονίας και αισθητικής ανάλογους με εκείνους της ζωγραφικής. Έτσι το πέρασμα από τη μία στην άλλη δεν μπορεί να είναι ανεπηρέαστο.

Τα έργα της Δόμνας Δέλλιου αναδεικνύουν αυτή τη θερμή σχέση. Εδώ και 20 χρόνια ζωγραφίζει κυρίως πάνω σε ακατέργαστα ξύλα χρησιμοποιώντας ακρυλικά χρώματα. Στο ενεργητικό της υπάρχουν ατομικές και ομαδικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πίσω της έχει μια 25χρονη καριέρα γραφιστικής δημιουργίας, την οποία εγκατέλειψε για χάρη της ζωγραφικής.

Πρόσωπα, θραύσματα προσώπων ή ολόσωμα πορτραίτα γίνονται το ένδυμα ακατέργαστων, φυσικών συνήθως υλικών (πέτρα, ξύλο, αλλά και εφημερίδες κ.α.), που επιτείνουν την αμεσότητα της έκφρασης. Και χρηστικά ακόμη αντικείμενα – καρέκλες, κασέλες κ.α. – μεταπλάθονται γοητευτικά σε καλλιτεχνήματα, που φέρουν φανερά τα σημάδια της χειροτεχνίας.

«Ο κόσμος ζωγραφικής της Δόμνας Δέλλιου δημιουργεί το δικό του ιδίωμα, που κατάγεται τόσο από τη λαϊκή και τη βυζαντινή τέχνη, όσο και από έναν φανταστικό, προσωπικό μορφικό χώρο. Κι εκεί είναι που ενδιαφέρει η ζωγραφική της Δόμνας Δέλλιου. Στο έργο της συναντώνται μυστικά πολλά κομμάτια της Ιστορίας. Η προϊστορική τέχνη μέσα από το κυκλαδικό αγαλματίδιο, οι αρχαϊκοί και κλασσικοί κούροι και κόρες, η τέχνη των φαγιούμ, η βυζαντινή αγιογραφία, η λαϊκή εικονογραφία βρίσκουν έναν κοινό τόπο συνάντησης χωρίς καμία επιτήδευση. Στα καθηλωτικά μάτια των προσώπων, στα βαθιά και διαπεραστικά τους βλέμματα, συναντώνται οι βυζαντινοί και λαϊκοί μάστορες, ο Κόντογλου και ο Εγγονόπουλος, οι ζωγράφοι της Αιγύπτου, η γραφιστική και η διαφήμιση. Όλα επανέρχονται στο σήμερα, σε μια χαρούμενη, αλλά και μελαγχολική άλλοτε ζωγραφική, που αναφέρεται άμεσα στο διαχρονικό θέμα, τον άνθρωπο” σημειώνει η ιστορικός τέχνης Θούλη Μισιρλόγλου.

Μετά από 3 χρόνια αδιάκοπης δημιουργίας επιστρέφει στη Θεσσαλονίκη για μια μεγάλη ατομική έκθεση. Η έκθεση περιλαμβάνει μικρά και μεγάλα ζωγραφικά έργα, που ξεδιπλώνονται σε 2 ξεχωριστές ενότητες, πρόσωπα και πόλη. Επίσης θα παρουσιαστεί και η νέα ενότητα έργων της, τα οποία δημιούργησε την τελευταία διετία, με μελάνι και ξυλομπογιές ακουαρέλας πάνω σε ξύλο.

INFO

2 Concept Store | Gallery (Ιουστινιανού 6,  Περιοχή Καραβάν Σαράι, Θεσσαλονίκη)
Τηλ. 2310

Εγκαίνια: Παρασκευή 5/5, ώρα 20.00

Διάρκεια έως 3/6/2017

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα  – Κυριακή 10.00 – 22.00

Πρώτη δημοσίευση: εφημερίδα thessnews, φύλλο 29.4.2017

Προηγούμενο άρθρο“ΜΑΡΤΥΣ ΜΟΥ Ο ΘΕΟΣ” ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Επόμενο άρθροΦΩΤΟΓΡΑΦΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΛΙΓΟ ΠΡΙΝ ΤΟ 1900
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας), του ΚΘΒΕ, ειδικός σύμβουλος σε θέματα επικοινωνίας του Δημάρχου Δέλτα και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.