Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων. Μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης

0
258


Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ηλεκτροκίνητων Οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο.) επί 30 ολόκληρα χρόνια (από το 1991) αποτελεί το σημείο συνάντησης και συνεργασίας όλων των σημαντικών εκπροσώπων που σχετίζονται με την Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
Το νέο Δ.Σ του Ελληνικού Ινστιτούτου Ηλεκτροκίνητων οχημάτων (ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο) που λειτουργεί από το 1991 και ο Πρόεδρός του Διευθυντής του ΙΜΕΤ ΕΚΕΤΑ Ευάγγελος Μπεκιάρης απευθύνει ανοικτό κάλεσμα προς κάθε ενδιαφερόμενο φορέα, ή φυσικό πρόσωπο, να συνταχθεί με το ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο. για την ταχεία, αλλά και ορθή προώθηση της Ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Μέλη του ΕΛ.ΙΝ.Η.Ο είναι είναι φυσικά πρόσωπα, καθώς και σημαντικοί φορείς, όπως Ερευνητικά Ινστιτούτα και Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, εταιρείες ανάπτυξης κι εμπορίας φορτιστών, εισαγωγείς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, εταιρείες ανάπτυξης ηλεκτρονικών και υποσυστημάτων για οχήματα, Δίκτυα Φόρτισης, παρόχους Ηλεκτρισμού, Αυτοκινητόδρομους, καθώς και στελέχη από άλλες συναφείς δραστηριότητες
Ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα
Στο μεταξύ στην Ευρώπη το 2020 πωλήθηκαν 1 εκ ηλεκτρικά ή υβριδικά αυτοκίνητα, σύμφωνα με σχετική μελέτη που δημοσιεύει ο ΣΕΠΕ. Πρόκειται για ένα σημαντικό σημείο καμπής για την επίτευξη του στόχου της συμμετοχής ηλεκτρικών οχημάτων (EV) κατά 30%-40% στις συνολικές πωλήσεις έως το 2030, καθιστώντας, επίσης, εφικτή την επίτευξη των στόχων για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα στην Ευρώπη.


Ο ευρωπαϊκός στόλος οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, αν και σχετικά μικρός, με 63 εκατομμύρια οχήματα (20% του συνόλου των οχημάτων της Ευρώπης), είναι δυσανάλογα επιβλαβής για το περιβάλλον, σύμφωνα με τη μελέτη. Αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 40% του συνόλου των χιλιομέτρων που διανύονται, ενώ παράγει, επίσης, τις μισές από το σύνολο των εκπομπών των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη. Αποτελεί, συνεπώς, τη μεγαλύτερη και πιο σημαντική δοκιμή για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.

Μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση

Όπως αναφέρει η μελέτη των ΕΥ Eurelectric (Accelerating fleet electrification in Europe: When does reinventing the wheel make perfect sense?), η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση του στόλου των επαγγελματικών οχημάτων είναι ένα στοίχημα, που θα κρίνει συνολικά τους στόχους της Ευρώπης για την πράσινη μετάβαση. Για να επιτευχθεί αυτή η φιλοδοξία, “θα χρειαστούν νέα σχήματα χρηματοδότησης για δημόσιες και ιδιωτικές υποδομές φόρτισης, μια νέα έμφαση για τις αλυσίδες εφοδιασμού, η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών μέσω της βελτίωσης των υποδομών και η απρόσκοπτη ψηφιακή σύνδεση οχημάτων και δικτύου ηλεκτροδότησης”, αναφέρει η ΕΥ.

Η μελέτη επισημαίνει τέσσερις βασικές κινητήριες δυνάμεις, που θα υποστηρίξουν τη μετάβαση αυτή. Αφενός οι στόλοι θα πρέπει να στραφούν, σταδιακά, σε εναλλακτικούς τύπους οχημάτων, καθώς τα πρότυπα εκπομπών CO2 περιορίζουν τις πωλήσεις μη-ηλεκτρικών οχημάτων (non-EV).

Με δεδομένο ότι τα ρυπογόνα οχήματα των επαγγελματικών στόλων έχουν απαγορευτεί σε περισσότερες από 300 μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και κωμοπόλεις, που έχουν ορίσει ζώνες χαμηλών εκπομπών, η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα (EV) αποτελεί την εναλλακτική λύση στην πληρωμή προστίμου.

Επιπλέον, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι τα οχήματα επαγγελματικής χρήσης τείνουν να κάνουν τακτικά δρομολόγια και να καλύπτουν μια συγκεκριμένη απόσταση καθημερινά. Έχουν, συνεπώς, σταθερούς προορισμούς και ενδιάμεσες στάσεις, οι οποίες μπορούν να συνδυαστούν με τη φόρτιση.
Με στοιχεία από τον ΣΕΠΕ
Φωτό από τη μόνιμη έκθεση αυτοκινήτων στο ΝΟΗΣΙΣ Το μοντέλο «ΣΙΚΑΓΟ» κατασκευάστηκε από τον εφοπλιστή Γιάννη Γουλανδρή.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.