Free Traffic Lighting Φανάρια ρύθμισης κυκλοφορίας με ΑΠΕ.

0
162
Στιγμιότυπο από την παρουσίαση του project στον Αντιδήμαρχο Νεάπολης Συκεών


Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός για την Καθαρή Ενέργεια
Παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοευαισθητοποιημένα ηλεκτρικά κύτταρα, ηλεκτρικά πάρκα και φανάρια ρύθμισης κυκλοφορίας που λειτουργούν με ΑΠΕ.
Αυτές κι ακόμη περισσότερες είναι οι εκπληκτικές ιδέες μαθητών από όλη την Ελλάδα που μάχονται για την Καθαρή Ενέργεια και κατά της Κλιματικής Αλλαγής…

Free Traffic Lighting

Free traffic lighting , τιτλοφορείται η εργασία των μαθητών της Β τάξης Γυμνασίου στα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη, μία από τις εργασίες που συμμετείχαν και όχι μόνο διακρίθηκαν στον 2ο Πανελλήνιο διαγωνισμό «Η Καθαρή Ενέργεια στην Μάχη για την Κλιματική Αλλαγή» 2020-2021, αλλά κέρδισε και το πρώτο βραβείο με το έπαθλο των 1000 ευρώ.
Στο project που απέσπασε το…συμμετείχαν οι μαθητές της Β τάξης Γυμνασίου Σταύρος Οικονόμου και Μάριος Τάτσικας, οι οποίοι εργάστηκαν για την υλοποίηση της ιδέας από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Απρίλιο.
Η Φυσικός , στα Εκπαιδευτήρια Φρυγανιώτη Ελπίδα Παπαδοπούλου εξηγεί :

Με αφορμή τον διαγωνισμό της Ε.Ε.Φ. για αξιοποίηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, με απώτερο στόχο την ευκολότερη πρόσβαση σε υπηρεσίες Καθαρής Ενέργειας για όλους, γεννήθηκε η ιδέα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από μαγνήτες και η αξιοποίησής της στους φωτεινούς σηματοδότες: «Free Traffic Lighting». Για το σκοπό αυτό, χρησιμοποιήσαμε μια ανεμογεννήτρια, η οποία ουσιαστικά είναι ο κινητήρας που μετατρέπει την αιολική ενέργεια σε μηχανική και στη συνέχεια σε ηλεκτρική ενέργεια. Ο άνεμος περιστρέφει τον έλικα της ανεμογεννήτριας και αυτός περιστρέφει, στο εσωτερικό της γεννήτριας, έναν μεγάλο μαγνήτη που περιβάλλεται από πηνίο και τελικά παράγεται ηλεκτρικό ρεύμα. Στη συνέχεια συνδέσαμε μια πλακέτα Arduino με Breadboard και την προγραμματίσαμε ώστε να λειτουργεί ο φωτεινός σηματοδότης μέσω του προγράμματος Arduino IDE.
Εκτός όμως από το «Free Traffic Lighting», σκεφτήκαμε να κατασκευάσουμε, χρησιμοποιώντας αγώγιμη μπογιά, έναν επιδαπέδιο αισθητήρα πεζών, το «Έξυπνο Πάτημα», τον οποίο και τοποθετήσαμε δίπλα στο φωτεινό σηματοδότη. Κάθε φορά που κάποιος πεζός περιμένει, ο φωτεινός σηματοδότης λαμβάνει εντολή, ώστε να διακόπτει την κυκλοφορία των οχημάτων και να περάσει ο πεζός με ασφάλεια. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κάποιος πεζός για να διασχίσει την διάβαση, δε θα σταματάει η ροή των αυτοκινήτων ώστε να διευκολύνεται η κίνηση των οχημάτων. Επιπλέον, με το «Έξυπνο Πάτημα», υπάρχει ανέπαφη ενημέρωση του φαναριού ότι υπάρχει πεζός που περιμένει να περάσει την διάβαση, η οποία λόγω της πρόσφατης πανδημίας COVID-19, θεωρείται αναγκαία και επιβεβλημένη αφού έτσι δε θα χρειάζεται να ερχόμαστε σε επαφή με επιφάνειες και αντικείμενα.
Να τονίσουμε ότι η σχεδίαση και η εκτύπωση τόσο του φωτεινού σηματοδότη, όσο και της ανεμογεννήτριας, έγιναν μέσω τρισδιάστατου εκτυπωτή, μια επαναστατική εξέλιξη στην εποχή μας, που μειώνει το κόστος κατασκευής κατά πολύ».
Ένας διαγωνισμός, ένας πανελλήνιος θεσμός.
Σκοπός του 2ου αυτού πανελλήνιου διαγωνισμού για την Καθαρή Ενέργεια και την Κλιματική Αλλαγή που διεξήχθη σε συνθήκες πανδημίας ήταν η ευαισθητοποίηση των νέων σχετικά με το παγκόσμιο πρόβλημα της Κλιματικής Αλλαγής και η κινητοποίηση μέσω της ενεργούς ενασχόλησης τους με τεχνολογίες προστασίας του περιβάλλοντος και της αειφόρου ανάπτυξης, δηλαδή με τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας και παραγωγής ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγές. Για τον σκοπό αυτό τους ζητήθηκε να προτείνουν σχετικές ιδέες και αντίστοιχες τεχνολογικές λύσεις με εφαρμογή στο σχολικό τους κτίριο.
Βραβεία και διακρίσεις
Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στο Κολλέγιο Λύκειο Ψυχικού , για την εργασία «Ηλιακό Πάρκο» , ενώ το τρίτο βραβείο μοιράστηκαν τα σχολεία: 7ο Γυμνάσιο Ηλικούπολης με την εργασία «Κατασκευή μπαταρίας από αλμυρό νερό», και το 2ο ΓΕΛ Ωραιοκάστρου με την εργασία «Παραγωγή ηλεκτρισμού από τα φωτοευαισθητοποιημένα ηλιακά κύτταρα με διάφορες φυτικής προέλευσης χρωστικές»
Ειδικά βραβεία (ολοκληρωμένης Επιχειρηματικής Πρότασης) δόθηκαν στο ΔΙΕΚ Άργους για την εργασία “Μελέτη ενεργειακής κατανάλωσης και εξοικονόμησης μέσω φωτοβολταϊκών συστημάτων στις εγκαταστάσεις του Δ.ΙΕΚ Άργους” και στο 5ο Γυμνάσιο Βόλου με την εργασία «πιο ορθολογική κατανάλωση κοινόχρηστης ηλεκτρικής ενέργειας»

Ο Διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας.



ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.