Καλό αερισμό των εσωτερικών χώρων για βελτίωση της ποιότητας του αέρα και αποφυγή του κορωναϊού , συστήνει ο καθηγητής Δημοσθένης Σαρηγιάννης

0
114

O καλός αερισμός των εσωτερικών χώρων δεν συμβάλλει απλώς στη βελτίωση της ποιότητας του αέρα στον χώρο όπου περνούμε μεγάλο μέρος της καθημερινότητάς μας , αλλά και στην αποφυγή της έκθεσής μας στον κορωναϊό, τονίζει ο καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του Τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης.
«Πολλά από τα χημικά στα απορρυπαντικά είναι καρκινογόνα και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να ακολουθεί ο κόσμος τις οδηγίες που αναγράφονται στις συσκευασίες για τη χρήση τους, ώστε να μην επιβαρύνεται υπερβολικά το χημικό φορτίο στους εσωτερικούς χώρους. Είναι γεγονός ότι για να προστατεύσουν οι γονείς τα παιδιά κάνουν ακόμη πιο εντατικό καθαρισμό στα παιδικά αντικείμενα και χώρους, που σημαίνει ότι είναι μεγαλύτερη η έκθεση των παιδιών στα χημικά. Μη δώσουμε το λάθος μήνυμα, αυτή τη στιγμή προτεραιότητα είναι η καλή απολύμανση των εσωτερικών χώρων έναντι του ιού, αλλά σε όλα τα πράγματα υπάρχει μέτρο, που σημαίνει ότι ακολουθούμε τις οδηγίες στα απολυμαντικά προϊόντα, οι οποίες υπάρχουν για κάποιον σκοπό. Ο συστηματικός αερισμός των εσωτερικών χώρων των σπιτιών μας δεν προστατεύει απλώς τα μέλη μιας οικογένειας από την πιθανή έκθεσή τους στον κοροναϊό, αλλά τα προφυλάσσει και από αναπνευστικά προβλήματα, που δύναται να προκαλέσει σε ευπαθείς ομάδες, όπως τα παιδιά, το μεγάλο χημικό φορτίο από την εντατική χρήση απολυμαντικών και άλλων απορρυπαντικών.», εξηγεί ο Δημοσθένης Σαρηγιάννης.

Τηλε-εργασία και κλιματική αλλαγή.
Μπορούν να υπάρξουν θετικά από την πανδημία του κορωναϊού;

«Με αφορμή την τρέχουσα κρίση θα πρέπει να ληφθούν πρωτοβουλίες, ώστε να ενισχυθεί και νομοθετικά η τηλεργασία στην Ελλάδα. Οι τηλεδιασκέψεις θα μπορούσαν να αντικαταστήσουν άμεσα διαδικασίες που σήμερα απαιτούν φυσική παρουσία . Εμείς σε ότι αφορά τα μαθήματα στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο αξιοποιούμε τις πλατφόρμες της εξ αποστάσεως διδασκαλίας που παρέχονται. Έτσι τα μαθήματα είναι διαδικτυακά και δουλεύουμε ως επί το πλείστον τηλεματικά. Μόνον αν χρειάζεται να γίνει πείραμα στο εργαστήριο, τότε ο άνθρωπος που πρέπει να κάνει το πείραμα, την ώρα που πρέπει να κάνει το πείραμα, πηγαίνει στο εργαστήριο και το κάνει, μαζί με ένα ακόμη άτομο για λόγους ασφαλείας. Ο κανόνας είναι αυτός, έχουμε μετασχηματιστεί σε τηλεματικό εργαστήριο.
Ειδικά η τήλε εργασία μετά το ξεπέρασμα αυτής της κρίσης , θα ήταν καλό να παραμείνει για κοινωνικοοικονομικούς και περιβαλλοντικούς λόγους»

Με στοιχεία από το ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.