Κ. ΚΑΤΣΑΡΕΑΣ: ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ

0
577

Η φωτογραφία είναι η τέχνη της ματιάς; Του ακαριαίου κλικ; Ή μήπως το αντίθετο; Μήπως είναι η φωτογραφία σχεδιάζεται; Σκηνοθετείται; Δικαιούται το δικό της χρόνο;

Ο Κυριάκος Κατσαρέας απαντάει καταφατικά στη δεύτερη εκδοχή. Και απαντά στη πράξη με έναν εντυπωσιακό τρόπο. Γιατί η φωτογραφία είναι συνδεδεμένη την αστραπή του φλας ή την ταχύτητα του κλείστρου, ή εν πάσει περιπτώσει με χρόνο συνυφασμένο με έναν αυθορμητισμό, αλλά ο εν λόγω φωτογράφος επιδίδεται σε ένα είδος φωτογραφίας που παραπέμπει σε… θεατρική παράσταση. Κύρια χαρακτηριστικά του, η ιδιαίτερη χρήση του φωτός και η σκηνογραφική όσο και σκηνοθετική του προσέγγιση. Εικόνες ομιλούσες, άλλοτε με σαρκασμό, άλλοτε με χιούμορ. Πάντα με χρώμα και φως. Με τρόπο συχνά απροσδόκητα μοντέρνο.

Η προσέγγισή του είναι απόρροια της ενασχόλησής του στο χώρο της μόδας και της διαφήμισης. Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει, ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία από το 1997 όταν και δημιούργησε το πρώτο του studio. Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη είναι μέλος του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης από το 1992.

Πριν από λίγη ώρα έγινε παρουσίαση της 25χρονης πορείας του στο χώρο της φωτογραφίας, στο CAFE BAZAAR, στην Πλατεία Άθωνος. Το φωτογραφικό του ταξίδι περιλαμβάνει τρεις περιόδους. Η πρώτη περιλαμβάνει δουλειές από την πολύ πρώιμη φωτογραφική του εποχή, με την είσοδο του στο Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης το 1992. Εκεί, όπου ανακαλύπτει ότι μπορεί να “διηγηθεί” τις ιστορίες του, να πλάσει τον προσωπικό φανταστικό κόσμο του. Τα ερεθίσματά του κοινωνικά, βιωματικά, φανταστικά. Η δεύτερη περίοδος περιλαμβάνει δουλειές της πολύ πρώιμης επαγγελματικής του διαδρομής. Τέλος, στην τρίτη περίοδο περιλαμβάνονται δουλειές από την μετέπειτα καθιέρωσή του στον χώρο της μόδας καθώς και προσωπικά του έργα.

Γ.ΚΕΣ.

 

Προηγούμενο άρθροΚΑΠΟΙΟΥΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΣΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΥΛΑΙΑ
Επόμενο άρθρο«ΤΗ ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ‘ΡΘΟΥΝ ΤΑ ΑΓΡΙΟΠΕΡΙΣΤΕΡΑ»: Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.