Ο ΛΟΦΟΣ ΚΑΣΤΑ, ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΒΘ, ΤΟ ΚΘΒΕ ΚΑΙ ΤΟ… MOMUS

0
464
ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ Λ. ΚΟΝΙΟΡΔΟΥ ΜΕΤΑ ΑΠΟ 120 ΜΕΡΕΣ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ / Όλα όσα είπε και δεν είπε σχετικά με τα θέματα των πολιτιστικών φορέων της Θεσσαλονίκης

Του Γιάννη Θ. Κεσσόπουλου

Αν πρέπει να χαρακτηρίσει κανείς με δυο λόγια τα όσα είπε η Λυδία Κονιόρδου στην πρώτη της συνέντευξη ως υπουργός Πολιτισμού, είναι ότι δεν εξέπεμψε κάποια συγκεκριμένη πολιτική ούτε συγκεκριμένη στρατηγική.
Εμφανίστηκε συναινετική με το παρελθόν γενικώς, μίλησε για «κήπο» που θέλει φροντίδα, για «ταξίδια στον χρόνο και στον τόπο», έκανε και κάποιες ενδιαφέρουσες ανακοινώσεις (θεατρικές επιχορηγήσεις, κρατικά βραβεία βιβλίου κ.ά.). Μετά από τρεις μήνες στο ΥΠΠΟ μάλλον επέλεξε να προσπαθήσει να… σώσει οτιδήποτε αν σώζεται στο χώρο του πολιτισμού με γενικόλογες αναφορές περί συνεργασιών και δημοκρατικού διαλόγου.

«Η λέξη που μας εκφράζει ως προς τον τρόπο που θα εφαρμόσουμε αυτές τις ιδέες είναι η συνέχεια. Τιμούμε τη συνέχεια, τιμούμε αυτό που έχει γίνει προς τη σωστή κατεύθυνση. Αυτό που έχει γίνει από τους προκατόχους μου, τον κ. Ξυδάκη και τον κ. Μπαλτά που είχαν ξεκινήσει και αυτοί να θέτουν τα πράγματα προς μία καινούργια κατεύθυνση. Τα παίρνουμε από εκεί που τα αφήσανε και τα συνεχίζουμε» είπε, μεταξύ άλλων. Αλλά ας τα πάρουμε ένα ένα…

ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΟΦΟΥ ΚΑΣΤΑ ΜΕΣΩ ΕΣΠΑ | Το σημαντικό είναι η διαφαινόμενη στροφή πολιτικής απέναντι στο εύρημα που συζητήθηκε θετικά όσο τίποτε άλλο σε παγκόσμιο επίπεδο τα τελευταία χρόνια σχετικά με την Ελλάδα, το μνημείο του λόφου Καστά. «Δρομολογείται η αποκατάσταση, συντήρηση και στερέωση του μνημείου και του λόφου Καστά και η ανάδειξή του με την ενοποίηση των αρχαιολογικών χώρων της Αμφίπολης, με τη διαμόρφωση μονοπατιών περιήγησης επισκεπτών καθώς και με τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου» είπε. Για τις εργασίες προβλέπεται να διατεθούν 2,5 εκατ. ευρώ από κοινοτικά προγράμματα. Από αυτά το 1,5 εκατ. ευρώ αφορούν τις ενέργειες της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας… και το υπόλοιπο σε διασυνοριακό πρόγραμμα INTERREG Ελλάδας και Βουλγαρίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς, δεν έγινε καμία αναφορά στο θέμα της διαχείρισης των αρχαιοτήτων που έρχονται στο φως από τις ανασκαφές λόγω του έργου του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά ούτε και σε Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείο.

ΚΘΒΕ: ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΝΕΩΝ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ Ν.Α. ΕΥΡΩΠΗΣ | Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος θα εγκαινιάσει την Ετήσια Συνάντηση Νέων Καλλιτεχνών της Ν.Α. Ευρώπης, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά από τις  27 Σεπτεμβρίου έως τις 3 Οκτωβρίου του 2017 στη Θεσσαλονίκη. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα τριετούς διάρκειας με στόχο τη σύνδεση της πολύτιμης πολιτιστικής κληρονομιάς του αρχαίου δράματος με τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία. Το θέμα για το 2017 είναι: «Αρχαίο Δράμα και Πολιτική».

Θα περιμέναμε να ακούσουμε ξεκάθαρα τις προθέσεις της υπουργού για την κάλυψη του χρέους του ΚΘΒΕ, εάν δηλαδή θα συνεχίσει τις οικονομικές… ενέσεις για να ολοκληρώσει το μηδενισμό του παλαιού και εν πολλοίς άδικου χρέους. Όπως έκανε δηλαδή ο προκάτοχός της κ. Μπαλτάς.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΜΟΥΣΕΙΩΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΤΕΧΝΩΝ | Όπως είχε γράψει η thessnews τον περασμένο Μάιο, το όνομα του φορέα που θα προκύψει από τη συνένωση του Κρατικό με το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είναι «Μητροπολιτικός Οργανισμός Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης». Τώρα η υπουργός έδωσε και το κάτι τις που θυμίζει το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης αφού η συντομογραφία λέει θα είναι… MoMus! Ωστόσο, δεν είχε να πει τίποτα περισσότερο από όσα ξέρουμε εδώ και μήνες, ότι δηλαδή όλα είναι συμφωνημένα κι έτοιμα αλλά το νομοσχέδιο για κάποιο λόγο δεν φτάνει στη Βουλή…

ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ & ΚΡΑΤΙΚΑ ΒΡΑΒΕΙΑ | Μπορεί ακόμη να μην έχει βγει ανακοίνωση για το αν θα γίνει τελικά η ΔΕΒΘ (οι πληροφορίες λένε ότι «δουλεύεται» κι όλα θα πάνε καλά στο τέλος…) ωστόσο η κ. Κονιόρδου την ανέφερε δις. Μία όταν μιλούσε για τα πρότζεκτς που εντάχθηκαν στο νέο ΕΣΠΑ (μαζί με το Φεστιβάλ Κινηματογράφου και Ντοκυμαντέρ της Θεσσαλονίκης, τη Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης, το Φεστιβάλ Δάσους του ΚΘΒΕ, το Inspire project του Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης). Και μία μιλώντας για τη νέα πολιτική βιβλίου, προϊόν της Ομάδας Εργασίας που ολοκλήρωσε τα πορίσματά της στα τέλη Δεκεμβρίου, όπου κάνει λόγο για αναβάθμιση των βραβείων και απονομή τους στη ΔΕΒΘ.

 

Τα «καλά νέα»

Στις αξιοσημείωτες ανακοινώσεις που αφορούν τη Θεσσαλονίκη αλλά όχι μόνο αυτή:

  • Η θέσπιση τεσσάρων νέων Κρατικών Βραβείων Βιβλίου
  • Η συνέχιση των εργασιών μέσω ΕΣΠΑ για το πολυκεντρικό Μουσείο, τη βασιλική Νεκρόπολη και το Ανάκτορο των Αιγών στη Βεργίνα
  • Το ηλεκτρονικό εισιτήριο πιλοτικά στην Ακρόπολη, στις Μυκήνες, στη Μεσσήνη και στην Κνωσσό από το φετινό καλοκαίρι (αν και είχε εξαγγελθεί για το 2015 σε όλα τα μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους)
  • Η πρόσληψη 1.314 εποχικών φυλάκων διευρυμένου ωραρίου οι οποίοι θα καλύψουν τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου
  • Η επαναφορά, έστω δειλά δειλά, των επιχορηγήσεων του ελεύθερου θεάτρου και των ομάδων χορού. Θα επιχορηγείται μία παραγωγή, οι προκηρύξεις θα γίνουν στο δεύτερο δεκαήμερο του Μαρτίου και τα σχήματα θα ανακοινωθούν αρχές Μαΐου 2017.
  • Η δημιουργία πιλοτικού δικτύου περιφερειακών φεστιβάλ για την ανταλλαγή παραγωγών (εδώ και το Φεστιβάλ Δάσους του ΚΘΒΕ).
Προηγούμενο άρθροH «ΧΡΥΣΗ ΕΚΔΙΚΗΣΗ» ΠΑΕΙ ΣΕΡΡΕΣ ΣΤΙΣ 8/3
Επόμενο άρθροΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΟΡΑΤΗ ΑΛΥΣΙΔΑ TRAFFICKING ΒΡΕΦΩΝ
Σπούδασα Νομικά, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη. Και διευθυντή το Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως σύμβουλος έκδοσης κι έπειτα η free press «Karfitsa» την οποία διηύθυνα από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.