Ο ΣΚΗΝΟΘΕΤΗΣ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΛΕΙ «ΝΕΠΟΤΙΣΜΟ» ΣΤΟ ΚΘΒΕ!

0
4025
photo credits: Giannis Kessopoulos
photo credits: Giannis Kessopoulos
photo credits: Giannis Kessopoulos

margaritisΜε επιστολή του στον υπουργό Πολιτισμού, Αρ. Μπαλτά, ο σκηνοθέτης και καθηγητής δραματικής τέχνης Γιάννης Μαργαρίτης καταγγέλλει τον καλλιτεχνικό διευθυντή του ΚΘΒΕ Γιάννη Αναστασάκη για «παρεοκρατία», «αλληλοεξυπηρέτηση» και «νεποτισμό», με αφορμή την απομάκρυσνή του από τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ προκειμένου, όπως ισχυρίζεται, να πάρει τη θέση του η αν. διευθύντρια του ΚΘΒΕ Μαρία Τσιμά. 

Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο της επιστολής:
«Κύριε Υπουργέ,

Στις 5 Σεπτεμβρίου, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων, μετά από δικό μου τηλεφώνημα στον διευθυντή σπουδών της Δραματικής σχολής του Κρατικού θεάτρου Βόρειας Ελλάδας κύριο Γιάννη Ρήγα, έμαθα ότι η σύμβασή μου, βασικού καθηγητή υποκριτικής, δεν θα ανανεωθεί. Έμαθα δηλαδή ότι μετά από διάστημα μικρότερο του ενός μήνα, θα έμενα χωρίς την αμοιβή των 50 ωρών τον μήνα, αφού σαν βασικός καθηγητής δίδασκα και στα τρία έτη της σχολής.

Διδάσκω 29 χρόνια στην Σχολή Βεάκη, 8 χρόνια στην σχολή του Εθνικού Θεάτρου και τα τελευταία 3 χρόνια και στην σχολή του Κρατικού Θεάτρου στην Θεσσαλονίκη.

Αυτό σημαίνει ότι 3 ημέρες κάθε εβδομάδας βρισκόμουν στην Θεσσαλονίκη, ταξιδεύοντας πάντα με τραίνο και πάντα βρίσκοντας μέσω διαδικτύου τα φθηνά εισιτήρια των 9 ευρώ, έτσι ώστε να μην επιβαρύνω το Κρατικό θέατρο. Όσο ήμουν καθηγητής, η σχολή για πρώτη φορά το 2014, έλαβε μέρος στα «Δημήτρια» με το έργο του Μπ. Μπρεχτ «Ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν» σε δική μου διδασκαλία και σκηνοθεσία. Διεκδίκησε μάλιστα το βραβείο κοινού για την καλύτερη παράσταση του Φεστιβάλ. Επίσης με δική μου πρωτοβουλία και επειδή ήμουν καθηγητής και στην σχολή του Εθνικού, οργάνωσα ανταλλαγές ανάμεσα στους φοιτητές του τρίτου έτους των δύο σχολών Εθνικού και Κρατικού. Οι φοιτητές των δύο θεάτρων συνεργάζονταν, έκαναν από κοινού κάποια μαθήματα και έδειχναν την δουλειά τους οι μεν, στους δε.

Ο διευθυντής του Κρατικού θεάτρου κύριος Γιάννης Αναστασάκης, αποφάσισε την ανανέωση της σχολής. Στο όνομα της ανανέωσης, από το σύνολο των βασικών καθηγητών, πιθανόν και γενικότερα από το σύνολο των καθηγητών, απομακρύνομαι μόνο εγώ και την θέση μου παίρνει η αναπληρώτρια διευθύντρια του θεάτρου, ηθοποιός κυρία Μαρία Τσιμά η οποία εκτός των άλλων θα πρωταγωνιστήσει και σε παράσταση της επόμενης θεατρικής περιόδου.

Η απομάκρυνσή μου είναι αντιδεοντολογική και αντισυναδελφική γιατί δεν είναι δυνατόν να μου ανακοινώνεται μετά από δικό μου τηλεφώνημα η απομάκρυνσή μου 25 ημέρες πριν από την έναρξη των μαθημάτων, είναι ανάλγητη αφού ήταν γνωστό τουλάχιστον στον διευθυντή σπουδών το σοβαρότατο πρόβλημα υγείας που αντιμετώπισε η ηθοποιός σύζυγός μου που την υποχρεώνει να μείνει εκτός εργασίας μέχρι και τον Ιανουάριο, και φυσικά αποτελεί χαρακτηριστική περίπτωση νεποτισμού.

Φαίνεται πως οι κύριοι Γιάννης Αναστασάκης και Γιάννης Ρήγας όσο και η κυρία Μαρία Τσιμά δεν έχουν αντιληφθεί ότι οι θέσεις τους είναι δημοσίου συμφέροντος και δεν μπορούν να λειτουργούν με τις αρχές της παρεοκρατίας και της αλληλοεξυπηρέτησης που πιθανώς έχουν συνηθίσει από το παρελθόν, τότε που ο κύριος Αναστασάκης ήταν ηθοποιός και βοηθός του κυρίου Ρήγα και η κυρία Τσιμά ήταν ηθοποιός στην ομάδα του κυρίου Αναστασάκη.

Η έννοια της παρέας στις μικρές ομάδες μπορεί να είναι απαραίτητη, ίσως και δημιουργική. Δεν μπορεί όμως να υπάρχει σε ένα από τα δύο μεγαλύτερα θέατρα δημοσίου συμφέροντος της χώρας, ιδιαίτερα στην Δραματική Σχολή που τα παραδείγματα ήθους και αξιοκρατικής λειτουργίας είναι περισσότερο από απαραίτητα.

Το Κρατικό Θέατρο Βόρειας Ελλάδας έχει παρελθόν και ιστορία, έχει παρόν και μέλλον. Το μέλλον του βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στους φοιτητές που φοιτούν στην Σχολή του. Φέτος το μάθημα που παίρνουν είναι αυτό του νεποτισμού.

Γιάννης Μαργαρίτης

Υ.Γ Πριν από λίγες ώρες δέχτηκα τηλεφώνημα από τον διευθυντή σπουδών ο οποίος μου μετέφερε πρόταση του καλλιτεχνικού διευθυντή να διδάξω σε κάποια σεμινάρια. Θεώρησα την πρόταση άκρως προσβλητική και την απέρριψα».

Πηγή: iporta.gr

Προηγούμενο άρθροCOETANI – ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΦΛΑΜΕΝΚΟ
Επόμενο άρθροΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΟΓΛΟΥ ΜΙΛΑ ΓΙΑ ΤΑ 6α ΘΕΑΤΡΙΚΑ ΚΟΥΛΤΟΥΡΟΒΡΑΒΕΙΑ
Τι είναι το thinkfree; Καλή ερώτηση. Μια παρέα, έτσι ξεκίνησε κι έτσι συνεχίζει, που θέλει να ποστάρει χωρίς περιορισμούς ό,τι την ευχαριστεί. Ό,τι γράφει ή ό,τι διαβάζει. Στο thinkfree δίνουμε το λόγο στους ανθρώπους του πολιτισμού μέσα από τη δραστηριότητά τους, αναδεικνύουμε νέα πρόσωπα με κοινό χαρακτηριστικό τη θετική σκέψη (think positive) και τη δημιουργικότητα σε κάθε τομέα και χώρο (πολιτιστικό, επιχειρηματικό, επιστημονικό κ.ά.), φιλοξενούμε ελεύθερα (write free) τεκμηριωμένες απόψεις για θέματα πολιτικής πολιτισμού, πολιτικής και κοινωνίας, οικολογίας και αστικού περιβάλλοντος, αρχιτεκτονικής και υγιεινής ζωής. Το thinkfree είναι κι ένα διπλό πείραμα: σχέσεων μεταξύ των ανθρώπων που το στηρίζουν, αλλά και δημιουργίας ενός no budget ηλεκτρονικού περιοδικού (e-magazine). Γι' αυτό δεν είναι τυχαίο ότι μακροημερεύουμε χωρίς δυσκολία! Με σεβασμό και εκτίμηση, με αγάπη γι' αυτό που κάνουμε.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.