ΚΘΒΕ, ΕΝΑΣ ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ ΤΑΛΕΝΤΩΝ!

1
1822

KIPOS6

Γράφει ο Γιάννης Κεσσόπουλος / [email protected]

«Είστε ηθοποιοί του ΚΘΒΕ;» ρώτησε μία κυρία τις ηθοποιούς στα καμαρίνια, μετά τη φωτογραφία με τα πιτσιρίκια της και τα ενθουσιώδη λόγια για την παράσταση «Ο μυστικός κήπος» που σκηνοθετεί η Μαριάννα Τόλη. Ενθουσιασμός όχι μόνο για την ιστορία, τα σκηνικά και τα κοστούμια, αλλά και για την απόδοση των ηθοποιών.

Κανείς ηθοποιός δεν είναι του ΚΘΒΕ, πολύ περισσότερο στα χρόνια μας, ακόμη περισσότερο σε σχέση με τους νέους ηθοποιούς, σκέφτηκα. Γιατί κανείς ηθοποιός δεν έχει σταθερή εργασιακή σχέση με το Κρατικό, έτσι είναι η δουλειά, οκτάμηνα και πεντάμηνα, ανάλογα με το αν χωράει στον προγραμματισμό των παραστάσεων. Ειδικότερα οι νέοι ηθοποιοί, δύσκολα έβρισκαν χώρο μέχρι πρότινος στον συγκεκριμένο οργανισμό. Τόσοι πολλοί και τόσο ικανοί. Να ‘ναι καλά ο Γιάννης Βούρος που άνοιξε πόρτες στα νέα αυτά και σπουδαία ταλέντα, να ‘ναι καλά κι ο Γιάννης Αναστασάκης που συνεχίζει τον προγραμματισμό στο ίδιο πνεύμα. Γιατί αυτά τα παιδιά, πολλά από τη Δραματική Σχολή του ΚΘΒΕ ή από τη Σχολή Θεάτρου του ΑΠΘ, άλλα από την ελεύθερη αγορά, παίζουν, χορεύουν, τραγουδούν, ακροβατούν, τα κάνουν όλα πάνω στη σκηνή. Η σύγχρονη εκδοχή του ηθοποιού. Και το απέδειξαν για μία ακόμη φορά στο «Μυστικό κήπο».

Και δεν είναι τυχαίο ότι το Βασιλικό κάθε βδομάδα είναι γεμάτο… Αλλά ας πάρουμε ένα ένα τα παιδιά που βρίσκονται επί σκηνής…

KIPOS1

Τι να πει κανείς για τη Δάφνη Κιουρκτσόγλου (Μάρθα Άπελμπυ) που στέλνει από τη σκηνή στο κοινό θετική ενέργεια; Για το τραγούδι της, για την κίνησή της, για την υποκριτική της; Για τη μικρή επίδειξη των ικανοτήτων της στον εναέριο χορό, που χαρίζει μια ακόμη μοναδική στιγμή στην παράσταση; Και είναι μόλις στη δεύτερη σεζόν της στο ΚΘΒΕ.

 

KIPOS5

Τι να πει κανείς για τη Ριανόν Μόργκαν (Ρομπίνα) που εντυπωσιάζει σε κάθε της εμφάνιση με τις χορευτικές της ικανότητες, κομίζοντας τη διεθνή εμπειρία της στη δική μας σκηνή; Κι αυτή μόλις δεύτερη σεζόν στο ΚΘΒΕ.

Για τον Κωνσταντίνο Μυλωνά (γιατρός Σπένσερ) που κάνει έναν καρτουνίστικο χαρακτήρα αποδίδοντάς τον με εξαιρετική ένταση;

Για το Νικία Φονταρά (Ντίκον) που παίζει κιθάρα και τραγουδά επί σκηνής, χαρίζοντας στην παράσταση μια μελωδική φωνή με υποκριτική επάρκεια;

KIPOS3

Για το Δημήτρη Τσιλινίκο (Άντριου Κρέιβεν) που κερδίζει τη σκηνή σε κάθε του εμφάνιση στον «Μυστικό κήπο»;

Για τη Μομώ Βλάχου (Λίλλυ Κρέιβεν) και την Ελένη Θυμιοπούλου (κυρία Μέντλοκ), που επιβεβαιώνουν για μία ακόμη φορά ότι αποτελούν σταθερές αξίες σε όποια παράσταση και όποιο ρόλο έχουν κληθεί να αποδώσουν;

KIPOS2

Δεν αναφέρω τους υπόλοιπους, ηθοποιούς και συντελεστές οι οποίοι βέβαια είναι υπέροχοι και γι’ αυτό άλλωστε το αποτέλεσμα είναι μια από τις καλύτερες παραστάσεις τους είδους που είδαμε τα τελευταία χρόνια στη Θεσσαλονίκη.

Και τίθεται από πολλούς –από έξω αλλά κυρίως από μέσα- ένα ακόμη ερώτημα: κατά πόσο μπορεί –και πρέπει- να παράγει τα δικά του «αστέρια», τους δικούς τους καλλιτέχνες. Η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν καλλιτέχνες που διαπρέπουν 20 και 25 χρόνια και ακόμη αντιμετωπίζονται ως «ταλέντα». Είναι γνωστές φιγούρες στο θεατρόφιλο κοινό, έστω και από δεύτερους και τρίτους ρόλους, γιατί το ταλέντο ξεχωρίζει. Συνεπείς στη δουλειά τους, χωρίς κραυγές και ψίθυρους, εδώ και χρόνια υπηρετούν ρόλους με το μέγιστο των δυνάμεών τους, αλλά εν τέλει μένουν στο περιθώριο των εκάστοτε… οραμάτων και ονομάτων.

Η απάντηση πιστεύω ότι είναι απλή. Το ΚΘΒΕ πρέπει να ποντάρει στις δυνάμεις τους, να στηρίξει και να στηριχθεί σε παιδιά βγαλμένα από τα σπλάχνα του. Αλλά κι εμείς οι δημοσιογράφοι, να πάψουμε να αναζητούμε αποκλειστικά τους αστέρες εξ Αθηνών και να ανακαλύπτουμε τα δικά μας αστέρια. Να ρίχνουμε συστηματική ματιά σε αυτούς. Έτσι θα αναδειχθούν οι περίφημες δυνάμεις του τόπου.

Αν τρυπώσει κανείς στις αίθουσες δοκιμών, από τη δραματική σχολή του Κρατικού μέχρι το τρίτο υπόγειο του Βασιλικού, θα διαπιστώσει ότι εκεί κάτω γίνεται σπουδαία δουλειά. Πέφτει πολύς ιδρώτας. Από σκηνοθέτες, ηθοποιούς, τεχνικούς. Το ΚΘΒΕ είναι ένα εργοστάσιο πολιτισμού, ένα μικρό σύμπαν (ένας «μυστικός κήπος») ζωντανό και δημιουργικό, που δρα παράλληλα στα εκάστοτε ονόματα και οράματα. Αυτό πρέπει να γίνει κατανοητό. Από πολιτικές ηγεσίες (πολιτική πολιτισμού), φορείς της πόλης (συνεργασίες), κοινό (σχέση με την κοινωνία), αλλά κυρίως από το ίδιο το Θέατρο (στρατηγική). Για να δίνουμε το ΚΘΒΕ στη διάσταση που του αξίζει. Και έτσι να το αντιμετωπίζουμε.

Προηγούμενο άρθροΔΕΙΤΕ ΤΙ ΘΑ… ΔΟΥΜΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ!
Επόμενο άρθρο«ΟΙ ΑΠΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΚΟΛΠΟΥ» ΣΤΟ ΑΛΑΤΖΑ ΙΜΑΡΕΤ
Σπούδασα νομικά στο ΑΠΘ, θέλοντας να γίνω δημοσιογράφος. Παράλληλα, φωτογραφία από μεράκι. Κλικ με ριπές. Γιατί η ματιά έχει μεγαλύτερη αξία από οποιοδήποτε μηχάνημα. Πρώτη στάση 1996, στα Σπορ του Βορρά του Μπούζα και στον Ελληνικό Βορρά του Μέρτζου. Δεύτερη στάση στον free press «εξώστη» του αξέχαστου Τάσου Μιχαηλίδη. Τρίτη στάση, Μάρτιο 1998, στην ιστορική εφημερίδα «Μακεδονία» και στα πολιτιστικά με αρχισυντάκτη τον άλλον αξέχαστο Χρήστο Αρνομάλλη (πολιτιστικός ρεπόρτερ, προϊστάμενος πολιτιστικού, συντάκτης ύλης πολιτικού, αρθρογράφος). Και διευθυντή τον αείμνηστο Λάζαρο Χατζηνάκο. Τέλειωσα με τη «Μακεδονία» το 2006 ως διευθυντής σύνταξης της κυριακάτικης έκδοσης, όταν ακόμη η εφημερίδα πουλούσε 17.000 φύλλα. Μετά ήρθε το «Κεντρί» όπου συνεργάστηκα ως πολιτιστικός συντάκτης κι έπειτα η free press «Karfitsa» στην οποία εργάστηκα ως διευθυντής από τον Φεβρουάριο του 2010 ως τον Μάιο του 2011. Από το Μάιο 2016 ως τον Μάρτιο 2018 αρθρογράφος στη thessnews. Παράλληλα, όλα αυτά τα χρόνια, γραφείο Τύπου σε δύσκολες μάχες (Νομαρχία Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, Δήμος Δέλτα) και λογογράφος λόγων κρίσιμων. Σταθερά, από την πρώτη του μέρα, στο thinkfree.gr, καταφύγιο λέξεων και σκέψεων. Καταφύγιο δημιουργικότητας στην εποχή που ο χώρος των ΜΜΕ έχει διαλυθεί και τα πάντα αμφισβητούνται. Καταφύγιο αξιοπιστίας και αλήθειας στην εποχή των fake news και του κιτρινισμού. https://www.facebook.com/gkessopoulos

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.